- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 5 maanden geleden door Wim.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 oktober 2023 om 10:37 #822063
Beste medeforumleden,
ik heb een vraag:
ik ben op zoek naar een goede setup voor mijn nieuwe project, een Vespa Si uit 2005.
Ik heb momenteel wat onderdelen liggen van mijn eerste project, een Ciao Mix uit 1998.Ik heb momenteel liggen:
een originele cilinder en zuiger 38.2 mm
een 41 mm cilinder en zuiger.Een 13mm carburateur, met Polini luchtfilter en een paar sproeiers.
Meerdere Ciao uitlaten,
Polini SP
Gianelli ori power
Techno circuitPoeli
70
80
80
94Een snorcarter voor puntontsteking met alle elektrische delen buiten kabelboom.
Hoe kan ik met de onderdelen die ik heb een vlugge maar zuinige brommer bouwen zonder failliet te gaan ?
De brommer heeft een gele plaat dus mag van mij tot 65 lopen.
Alle tips zijn welkom 🙂
Met vriendelijke groet
DG
Heb je daar nou zelf aan lopen klooien ?6 oktober 2023 om 11:18 #822068De originele 38,2 cilinder gaat natuurlijk nooit 60-65 halen.
Dan zou ik de 41mm nemen, mits dat alles in perfecte staat is natuurlijk.
Snor carter. Tsja, met zo’n 10mm inlaatje en een snorkrukas?
Past daar trouwens wel een cilindervoet van een 41mm in?
Voor de 13mm carb moet wel het inlaatje opgeboord en gevijlt worden.
Zie daarvoor het tuningdeel op dit forum. (Dit is serieus werk)
Ook vind je daar maatregelen als je een beperkt carter met stalen
busje in de inlaat hebt, die moet er uit, of zoek een bromcarter/krukas.
Polinifiltertje kan wel, maakt wel meer herrie dan std.
Uitlaat zoek je de beste, en de hoeveelheid herrie die je eigenlijk wilt.
Net als een poelie, maar de 80 zal wel goed gaan.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.6 oktober 2023 om 11:58 #822072Oke, dan ga ik op zoek naar een bromcarter.
Dan wordt het de 41mm, met een beetje vijlen moet dat wel leuk lopen.
Kan een snorkrukas in een bromcarter ?Heb je daar nou zelf aan lopen klooien ?6 oktober 2023 om 16:06 #822073Oke, dan ga ik op zoek naar een bromcarter. Dan wordt het de 41mm, met een beetje vijlen moet dat wel leuk lopen. Kan een snorkrukas in een bromcarter ?
Ja, een snorkrukas kan in een bromcarter.
Maar de timing is wel wat getemperd, vandaar snor, dus de opening van de inlaat
dmv de krukwang is iets anders.
Maar dat maakt voor jou te halen 60km/u niet uit denk ik.
Enne nogmaals, dat vijlen moet zeer secuur, dat is serieus werk zoals ik al zei.
Je gaat zomaar door de wand van het carter, dan heb je een gaatje naar de ontsteking.
Of je verklooid het inlaatvlakje, de krukwang moet altijd de inlaat kunnen afdichten.
Monteer natuurlijk altijd nieuwe lagers, keerringen, pakkingen,
en geen alu voetpakking aub. Papieren voetpakking. Deze onderdelen kosten weinig
en zijn van groot belang.Kijk hier maar eens tussen, daar staat genoeg wat je moet weten,
https://vespa-ciao.nl/how-tos/motorische-how-tos/Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.