- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 10 maanden geleden door Ewous.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 mei 2008 om 22:51 #166777
Hey, ik ben nieuw op dit forum!
sins een tijdje ben ik vanplan een vespa ciao ‘project’ te beginnen, de vespa koopt pap en de rest moet ik zelf betalen, ik heb zoon 800 euro appart gelegd voor dit project.
Nu is mijn vraag, wat zal ik allemaal kopen? voorvork enzo kan ik zelf goed kiezen alleen wat voor motor,uitlaat enzv zou jij erin steken? ik wil dat hij goed trekt en tog ook hard rijd…
Kunnen jullij me helpen ? zodat ik weet wat ik allemaal het beste kan bestellen? + welke webschop vinde jullij hiervoor het beste.
Alvast bedankt!
11 mei 2008 om 22:56 #168125welkom op dit forum:)
leuk dat je aan een vespa project wilt gaan beginnen!:)
waar wij onze onderdelen meestal vandaan halen is http://www.jmpb.nl en dan onder het kopje citta;) is vanalles te bestellen.
kwa setup ligt het er een beetje aan wat echt je doel is.toch wat scherper bij stellen, met oog op je butget, die volgens mij best ruim is:)
maar wil je bijvoorbeeld je frame spuiten of coaten.. dat scheelt al wat geld weetjewel;)
verder als je eens een opgooi moet hebben
een speedengine met een 80cc cilinder naar keuze met een vario setje. leuk te upgraden met een malossi verdanting voor nog meer snelheid.
of wil je het echt bruut aanpakken met een Malossi engine of Polini ofzo? en daar dan ook weer een 80 ccer op.
ik raad je aan om eens goed te kijken op de site en je te orienteren wat je echt wilt:) dan helpen we je later gewoon verder!
succes en nogmaals welkom!
Mike11 mei 2008 om 23:08 #168126Welkom!
Je moet je zoals Mike al zegt eerst even goed orienteren. Wat heb je allemaal nodig voor je ciao? Ga je hem helemaal opnieuw spuiten? Wil je knetterhard optrekken of heel erg hard gaan, of een combinatie van beiden?
Je moet je even goed inlezen en daarna een lijstje maken met kosten die je sowieso hebt, bijvoorbeeld aan nieuwe frame onderdelen en eventueel het spuiten van je ciao. Daarna weet je wat je overhoud voor het blokje/uitlaat etc. en dan helpen wij je gerust verder 🙂
Veel succes
11 mei 2008 om 23:30 #168127Denk heel goed na wat je met die 800 euro gaat doen!
Wil je gewoon knalle 🙂 zeg ik 100% de simo engine, hier kan geen enkel vespa enginetje tegen op.
Anders Simo zijinlaat met 46mm of meer cilinder.
Gewoon goed research doen 🙂 en dan komt het goed.
OI
13 mei 2008 om 16:02 #168131Hmmm ja ik wil alles goed vantevoren weten voordat ik heb bestel, maar omdat ik een tekort heb aan ervaring met vespa set ups heb ik wat hulp nodig van het forum en vrienden.
Het liefst wil ik gewoon een vespa die goed optrekt en ook wel hard loopt, eentje waarmee je best wel tegen een andere gemiddelde racer op dit forum kunt rijden en natuurlijk degelijk spul niet dat ik zovaak aan het blok zelf hoeft te sleutelen darom wil ik best veel betalen voor een blok dat lang meegaat.
Ik kan nog altijd over 800 euro heen gaan want ik werk redelijk veel.
Het spuiten kan ik gratis goed laten doen, moet alleen de lak enzo zelf betalen.Is er geen bekende degelijk goed presterende en helemaal complete set up bekend? waarvan prestatie gegevens van bekend zijn?
Nouja ik ga eten, we typen er nog wel over alvast bedankt voor de hulp!
Cheers!
13 mei 2008 om 16:08 #168132Simo 2007 engine.
16pk, 82cc, 21mm carb
Gewoon teringsnel (en een ontiegenlijke takkeherrie, zodanig dat ik mijne heb verkocht)
Maar voor 850euro echt een dodenlijk snel blok ! (Voor 850euro kun je ws niet sneller)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno13 mei 2008 om 16:12 #168133
.-{2F4OV}-.Nope.. Dat zijn eig alleen de simonini blokke die specificaties hebben vastgelegd. Maar deze blokken moet tog redelijk wat aan gesleuteld worden. Maar hetzelfde geldt voor polini/malossi blok. Sleutele zul je zowieso moeten;)
13 mei 2008 om 16:20 #168134Simo 2007 is imo het minste sleutelwerk. Het blok komt compleet gemonteerd in tegenstelling tot malossi of polini. Onder een citta bouwen is best prima te doen als je een slijptol hebt.
Zolang je bij koppeling blijft is het niet zo heel veel sleutelwerk, je moet hem idd nog wel afstellen maar dat ging bij mijn blok echt zeer gemakkenlijk.
Starten is met pully ook goed te doen, met vario daarentegen…..:no
Owja, onder een ciao gooien = HEEL VEEL sleutelwerk (bekijk Sil’s special maar)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno15 mei 2008 om 21:41 #168136Wat zouden jullij doen met een standaart vespa, en 800 euro ?
alles kan gedaan worden kwa sleutelen lassen en spuiten.
15 mei 2008 om 22:19 #168137ik zou lekker een polini of pinasco alu kopen
en daar je eigen carters op aanpassen.
je inlaat uitboren en vijlen.
een 13/13 monteren .
en gewoon er zo veel mogenlijk uithalen:)
niet een standaard kant en klaar iets kopen iig
dan mis je de lol van het sleutellen;) -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.