Vespa-Ciao.NL
:: Segmenten slaan niet aan?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Segmenten slaan niet aan?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

AFCA
    Topic starter

heb net men hele blokje weer in elkaar gezet, als ik loopt krijg ik totaal geen compressie, met de boormachine wel wat maar wil nog niet starten?

Heb start veertjes ook al uit gehad, maar dat veranderde niks, ik sprint als een gek maar totaal geen compressie?

Segmenten slaan zegmaar niet aan kruk as etc gaat allemaal ook niet draaien terwijl het koppelings-huis als een malle draait..

Heb een citta trouwens 😉

schaduw
      Bijdrager

dat kan maar 1 ding betekenen je krukas spie is gebroken

als je niet weet waar die zit blokje onder weg vliegwiel eraf en dan zie je m zitten

AFCA
        Topic starter

Die heb ik er net nieuw in gedaan toen ik alles in elkaar zetten..?

en als ik met de boormachine probeer te starten heeft ie wel compressie?

schaduw
          Bijdrager

klopt want dan draai je de kruk zelf koppeling vast gedraaid met schroevendraaier tussen de vinnen van je vliegwiel??

AFCA
            Topic starter

Jep, maar kan haast niet geloven dat spie nu al kapot is heb er net een nieuwe kruk as en vliegwiel opzitten..

ERIKJAN1984
              Donateur

of heb je je startsegmentjes er verkeerd en om ingedaan, of staat hij nog op fietsstand?

schaduw
                Bijdrager

k zou toch maar een zuigerstop aanschaffen dingen kosten nog geen 10euro en je spaart je spie

t is mij ook wel eens gebeurd ff makkelijk doen maar toch weer een hoop gedoe dat ie dan toch breekt

ERIKJAN1984
                  Donateur

nou schaduw, ik was laatst bij mike hier van het forum langs, en die heeft in zijn schuur een werktekening van een vespa blok, en daarop staat duidelijk omschreven (en op het plaatje) dat je een schroevendraaier tussen de koelvinnen moet zetten:)

en wat heeft je spie te maken met het aanslaan van je startsegmenten? je spie laat tog alleen je vliegwiel meedraaien?
                    of je moet je spie bedoel op je koppeling bij je achterwiel als je vario hebt. maar daar ga ik niet vanuit aangezien je het over blok hebt?

AFCA
                    Topic starter

De start segmenten beginnen gewoon niet te draaien, pas als ik fking hard loop en dan nog een drukje geeft gaan ze iets draaien?
                      Maar ik kan niet harder rennen.. 😛

ERIKJAN1984
                      Donateur

heb ik laatst ook gehad, moet je eens alles goed ontvetten, dus je startsegmentjes (dat zijn die 2 dus) en je schaal, dan moet het verholpen zijn

AFCA
                        Topic starter

Oke zal dat is proberen.

En als je spie kapot is dan heb je toch ook geen vonk?

schaduw
                          Bijdrager

als je koppeling/kruk niet draait zowieso niet nee dan kan je rennen tot je een ons weegt maar dan gebeurt er niet veel

AFCA
                            Topic starter

Net ff alles ingespoten met remreiniger zo nog een keer proberen als het dan niet beter is ga ik toch maar weer ff de boel loshalen en naar de spie kijken..

beun_ciao
                              Bijdrager

ik had mij spie dr ook nog geen 10 minuten in toen hij brak, en het was een nieuwe spie. Dus daar ku je niet zo van uit gaan dat hij nog heel is. Maar dan zou je kruk wel gewoon rond moeten gaan met aanrennen. Heb je de v riem goed gespannen? loopt het vliegwiel niet aan?

AFCA
                                Topic starter

Tis nu gelukt, hij maakt compressie en is even aan geweest alleen nu start ie al niet meer… 😛

Morgen maar is weer kijken..

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.