- Dit onderwerp bevat 133 reacties, 41 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 9 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 mei 2011 om 15:13 #486874
Idd fijn dat ik nog heel ben,heb er gelukkig niets aan over gehouden.
Ik heb net de verkoper een pm gestuurd,ik hoop dat hij beetje nettjes is,en de spullen vergoed/vervangt.
vertanding en binnenwerk heb ik niet naar gekeken,ik ben zo kwaad hierom,
dat ik er eerst ff een week vanaf blijf.Ik reed niet eens hard ofzo..35/40 max!21 mei 2011 om 15:15 #486875Wist jij bij de aanschaf van het setje dat die gaten er in de zijkant ingeboord waren?
Want dan zou ik het eigen risico vinden..21 mei 2011 om 15:20 #486876ja de verkoper had het wel gemeld,maar uit zijn reactie begreep ik dat het geen kwaad kon,
aangezien ik er dus geen verstand van heb,en nog nooit van dit fenomeen gehoord had,heb ik hem gemonteerd.
Anders had ie ff moeten waarschuwen dat zoiets kon gebeuren toch?maargoed,wacht eers de beste man zn reactie ff af,voor het op een heele discussie uitloopt.
21 mei 2011 om 16:21 #486551Met 2000cc vind ik het ook niet zo gek 😀
Nee, even serieus BALEN man!
Na al dat werk dat je er in hebt gestoken.
Hopelijk kun je met de verkoper komen tot een passende oplossing.
Gelukkig niemand gewond geraakt.
21 mei 2011 om 16:22 #486878Driving grenade =)
22 mei 2011 om 09:52 #486884@hansieb hahaha,ja idd ,schrok echt onwijs!
dan pas merk je hoeveel krachten er in omgaan.@robertez,wat je zegd,het werk baal ik nog het meeste van,maargoed het de schade welweer te repareren,
zo blijf je lekker bezig!26 mei 2011 om 19:04 #487044zo,laatste paar dagen contact gehad met de verkopers van de eerste,van de 2e kapotte koppelingen.
de Gast die me de compleete set had verkocht,stuurt me een andere op,
en de gozert die me de 2e (de ontplofte) verkocht had,
stort het geld terug.erg nettjes van de mannen!
you know who you are 😉
26 mei 2011 om 20:23 #487050
Waarom?Zo daar hebben we er weer een. Het belangrijkste is natuurlijk dat er niemand gewond is geraakt maar wel weer erg zonde van al je werk en inspanning. Ook zeer netjes hoe de verkopers hiermee omgaan en gaat ook vaak heel anders, echt top

Hopelijk is je vertanding nog wel ok en anders heb ik misschien nog een 11.5 setje die je mag overnemen voor een zacht prijsje;)
8 juni 2011 om 17:34 #487376nou,de verkoper heeft een halfgaare koppeling terug gestuurd,maar ik ben er klaar mee,
heb er van 2 1 kunnen maken,
volgende puntje…ik vond dat hij nogsteeds niet lekker liep,en veel te veel toeren maakte voor zn vermogen wat er geleverd werdt (43mm pol.)
dus net even het kopje gelicht,en zach dat hij nogal olie lekte onder aan de kop,
maar kop leek toch recht..maar..even de cill kop opgemeten,de binnenmaat van de kop is 40mm,maar het is een 43mm cillinder..dat is toch niet goed lijkt me?
vreemde is dat ik het hier op het forum van iemand als compleet settje gekocht heb,
en dat een modderator het blok voor me gemonteerd heeft omdat ik wat problemen had met de lagers.
Zouden ze dit beide over het hoofd gezien hebben dan??Of is het gebruikelijk dat je cill kop een andere maat heeft dan de cillindert?

8 juni 2011 om 17:37 #487377
AnoniemDat maakt in principe weinig uit. Ik rijd met 43dr met een std. kopje.Ik zit op mn pda, kan de fotos niet goed zien,, maar is je koppakking nog goed?
8 juni 2011 om 17:39 #487378Het is geen compleet kitje geweest aangezien je dan ook een Polini kopje erbij zou hebben. Dit is gewoon een originele piaggio kop. Wel is het niet perse nodig om een 43mm kopje te gebruiken bij 43mm cilinders. Het echte Polini kopje is namelijk ook net even wat kleiner dan 43mm, maar wel wat groter dan de 40mm die jij nu meet.
Kortom op deze cilinder moet gewoon prima gereden kunnen worden met je originele kopje.
8 juni 2011 om 17:40 #487379koppaking? die hoeft er toch niet tussen??
ik heb nog nooit een koppaking bij een citta gemonteerd.@martino: oke,dus kan niet HEEL veel kwaad gelukkig.
denk dat ik er toch een pol.kopje bij ga zoeken die worden er niet voor niets bij geleverd toch?8 juni 2011 om 17:52 #487350Een koppaking is zeker wel nood zakelijk anders gaat hij lekken zoals hij nu doet.
8 juni 2011 om 18:18 #487380Koppakking is op een standaard blokje ook niet aanwezig en ook zeker niet altijd noodzakelijk. Toevallig heb ik tijden zonder koppaking gereden op mijn 43mm Polini. Wat er niet tussen zit kan ook niet lekken. Noodzakelijk is danwel dat kopje en cilinder mooi recht zijn.
Ook heeft Polini de cilinders los verkocht en als kit.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.