- Dit onderwerp bevat 133 reacties, 41 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 9 maanden geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 januari 2011 om 20:02 #467584
Sebastard :
zou wel klote zijn als ik strax een as heb,en dan blijkt er wat anders aan de hand te zijn,kleine karter krom oid!Zet er dan eerst een gewone krukas in, als dat goed gaat weet je dat er niks aan de hand is met je carters 😉
Daarna weer eruit halen en eventueel zoeken naar een kick krukas.17 januari 2011 om 20:03 #467585Die krukas heeft hij gekocht bij jmpb omdat de geperste krukjes toch niet zo goed uitgebalanceerd bleken te zijn.
17 januari 2011 om 20:04 #467586tja,dan zal ik eerst een gewoone as moeten aanschaffen,heb er niet even zo een liggen ergens..wel goed idee van je trouwens!!
17 januari 2011 om 20:09 #467588Toch vreemd, als het eerder wel soepel liep… Niemand in de buurt die er eens naar kan kijken? Vier ogen zien meer dan twee, zeggen ze wel eens.
Ik wil je graag helpen, maar dan moet je hem even opsturen.17 januari 2011 om 20:40 #467589Ja, de krukjes die ik laat persen zijn volgens mij niet helemaal goed uitgebalanceerd dat vergat ik nog te zeggen in mijn pm. Dus die moet ik ook opnieuw laten uitrichten. Vandaar dat ik eerst een nieuwe heb gekocht bij JMPB dan zit ik eerst tenminste even goed. Verse kruk in een vers blok dacht ik zo.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!17 januari 2011 om 20:44 #467590neeman,helaas deel ik met niemand anders hier de passie, hahaha!
cool dat je dat wilt doen,denk dat ik wel van je aanbod gebruik ga maken….
heb ff wat foto’s genomen,zoals ie nu in elkaar zit,en nog niet ronddraaid.
wat mij wel opvalt,is dat de kleine carter bovenop (waar de cillvoet inschuift) niet gelijk afsluit,eene zijde is hij nettjes en gelijk,andere kant verschil,kan door scheeve kruk komen,of scheef carter?

17 januari 2011 om 20:54 #467106Javad :
Heb je ook een voethoogte verschil als de carters in elkaar zitten?
Dat het ene carter iets hoger zit dan het andere, weetjewel, dan voel je een opstaand randje.Waarschijnlijk loopt je krukas aan op het inlaatvlak.
Dat heb je dus,..
Heb ik ook gehad, als hij aanloopt kun je met een hamer het klein carter voorzichtig een beetje naar achteren tikken. (carterbouten losdraaien dus en dan het klein carter in de goede positie tikken met een hamer)
Dan komt je kruk los en zo kun je het randje ook een beetje oplossen.
Let op dit is waarschijnlijk geen oplossing voor het probleem maar wel een manier om te kijken of er wat, en hoe scheef je kruk staat.Dit is natuurlijk zeker niet optimaal en zeker een teken dat er iets niet klopt.
Dus een andere kruk of een ander klein carter is dan de oplossing.Ik heb hier lang mee geklooit met mijn SE, vandaar dat ik een kick SE heb gekocht, daarbij sluit het klein carter perfect aan op het groot carter en de nieuwe kruk is dus ook mooi recht, probleem opgelost.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!17 januari 2011 om 20:55 #466074Heb je al geprobeerd met de carterbouten net los en tikken met belied op het kleine carter, de krukas te centreren?
Misschien helpt dit nog, ik zou het ander ook echt niet weten.Je project verliep zo soepel, jammer dat hier dan even tegenzit. 🙁
Edit: Javad was me voor. 😛
18 januari 2011 om 06:31 #467600Matchen de nummers die zijn ingeslagen in je carter wel? De carterhelften zijn in principe een paar en mag je officieel niet wisselen met een ander groot of klein deel.
Misschien heeft dat er mee te maken dat de kruk niet recht zit.18 januari 2011 om 15:40 #467613TURBOCIAO :
Matchen de nummers die zijn ingeslagen in je carter wel? De carterhelften zijn in principe een paar en mag je officieel niet wisselen met een ander groot of klein deel.
Misschien heeft dat er mee te maken dat de kruk niet recht zit.Het is een speedengine:) staan toch zeker geen nummers in…
18 januari 2011 om 16:05 #467614helaas is het geen speedengine,maar ik wil hem wel ruilen tegen een! 😀 😀
dat nummers verhaal gaat niet op,ik heb bij aankoop zelfs met het blokje gereden!
ik vermoed dat iemand hier in huis (lees vrouwlief) perongeluk het blokje heeft laten kletteren terijl ze iets in de schuur zocht.
heb net nog even kleine carter erafgehaald,maar dat gaat echt moeilijk,moet hem flink forceren,ook als hij loeiheet is.
nog wat foto’s:

en kleine carter:

ik kan er nogsteeds niets vreemds aan vinden.
iemand een idee hoe ik het kan checken of hij krom is?
dan haal ik hem nog even uit het groote carter ook.19 januari 2011 om 18:06 #467655he,echt niemand een kickkruk over joh…en een kickblok die ik voor schappelijke prijs kan opvernemen?
19 januari 2011 om 18:31 #467656Leuke perso Sebasterd!
Losse kick krukas is erg moeilijk te vinden, je zou nog meer kans maken op Belgische sites..
Erg vreemd blijf ik het wel vinden, aangezien je zelf aangeeft dat je het blok lopend gedemonteerd had.
Indien het carter gevallen is maakt het nog niet uit, tenzij de kruk een hoorlijke klap heeft gehad (enkeltje flatgebouw) 😛Klinkt misschien wat makkelijk gezegd, maar ik zou toch nog 1 maal de krukas en lagers opnieuw monteren.
Toevallig niet de shimringen vergeten?Zelf had ik het bij de laatste revisie ook dat de kruk niet soepel ronddraaide. Echter wist ik dat het inlaat vlak dik in orde was evenals de kruk. Ik ben gewoon doorgegaan met het monteren van het blok. Draaide de moertjes van het kleine carter goed aan hier en daar wat olie en voila alles draaide soepel! Eventueel nog met een hamertje de boel centreren. Echter dat is hierboven ook al genoemd.
Edit: http://link.marktplaats.nl/414665385 Nieuwe kick krukas 99,- euro
19 januari 2011 om 18:34 #467658Het was inderdaad ook mijn eerste ingeving dat je de shimringen was vergeten te monteren.
Lopen de lagers zelf wel lekker soepel?20 januari 2011 om 18:15 #467687dudes,is heb al paar keer gezegd,dat soort dingen vergeet ik niet,die ringen zitten erin.
lagers lopen perfect,heb ze er zelf ingezet,zijn gloednieuw.ik heb het blok nu voor de 4e keer uit elkaar,dus ben er best zeker van dat alles goed zit.
maar ik geeft het op denk ik,zet het standaard blokie er wel onder,dan maar rennen… :'(
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.