- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 8 maanden geleden door RAV77.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 juni 2024 om 23:12 #825679
Biermobiel21 wrote:
Watvoor luchtfilter heb je er op zitten? Een ‘6 gaats’ of brom filter scheelt behoorlijk qua geluid t.o.v. een malossi filter. Ook de snelheid zal iets lager worden daarmee vergeleken met een malossipollini filter met 3 gaatjes
30 juni 2024 om 19:46 #825697O, daar is hij bij mij al redelijk stil mee.
Zou gewoon proberen wat Wim zei, kleinere carb er op. 12/10 ofzo30 juni 2024 om 21:52 #825701zou dat eerst nog kunnen proberen idd , zal ff moeten zoeken of ik die nog ergens heb liggen of ergens vandaan kan toveren .
mvg rav
3 juli 2024 om 15:10 #825759O, daar is hij bij mij al redelijk stil mee. Zou gewoon proberen wat Wim zei, kleinere carb er op. 12/10 ofzo
nu ik had zelf er geen meer liggen blijkbaar , dus even na een speurtocht toch wat gevonden net op makrtplaats , hij had er 4 liggen waarvan 3 verschillende , dus heb ze alle 3 maar gepakt want voor die prijs kon ik ze niet laten liggen , miste alleen het bovenste gedeelte van de gasschuif deksel , maar dat is niet erg heb nog een doner carb ervoor liggen waarvan dat bovenste deel wel goed is . dus kan binnenkort gaan testen als het binnen is welke het beste gaat werken voor wat ik er mee wil bereiken .
– 10/7 carburateur
– 12/7 carburateur
– 12/10 carburateur3 juli 2024 om 15:47 #825763Goed bezig
23 juli 2024 om 15:04 #826101Misschien een 41mm cilinder? Die 41 (60cc) van dmp is eigenlijk gewoon een standaard cilinder maar dan met ff meer koppel. Poorten komen alleen niet mooi overeen met die een speedengine, verwacht niet dat het problemen geeft ofzo.
had nog met die kleinere carbs geprobeert op me andere cilinder maar daarmee kreeg ik het niet zo lekker naar beneden richting de 50 of was ineens te traag .
dus heb die 13/13 er maar weer terug opgezet .en heb zojuist maar even die 41mm 60cc van dmp erop gezet die ik daarna had besteld , na het controleren van de zuiger veren , de eerste was goed 0,2 paste er tussen en de 2de een lichtjes aangepast aangezien ik er met het voelermaat van 0,05 er zelfs maar amper tussen kreeg .
even gekeken of hij zo wilde starten want sproeier is groter dan hij waarschijnlijk nodig heeft , kreeg hem in elk geval aan de praat , en even een kort stukje mee gereden maar had niet veel weg ruimte maar toch minstens 45km/h , zal nog wel iets meer inzitten na een goed afstelling met een kleinere sproeier .
optrekken doet hij wat rustiger nu , aangezien ik in vario afstelling nog niks heb verandert , en heb in elk geval geen last van overtoeren op dit moment wat ik voor heen wel heel erg had met het laatste stukje gas geven.
maar goed morgen of later op de week weer even verder kijken voor de sproeier afstelling eerst weer goed te krijgen , was nu maar even gestopt want het begon een beetje te broeierig te worden in de berging met de warmte die er blijft hangen 🙂24 juli 2024 om 14:39 #826139net een beetje afgesteld : en even getest , reageerde al een beetje beter in elk geval , misschien vario gewichten nog beetje zwaarder zodat die een tikje sneller kan variëren , maar op zich reed het niet onaardig . denk dat ik met de snelheid wel net safe zit tijdens een controle .

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.