Vespa-Ciao.NL
:: scooterkrul aanpassen voor ciao

Home Forums Techniek Opvoeren scooterkrul aanpassen voor ciao

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

angel
    Topic starter

ja meeste vinden dit zonde en lelijk ik vind het persoonlijk te vet zo’n omgelaste krul :p maar natuurlijk gooi ik dit er niet onder zonder er informatie over te winnen..Dus mijn vragen hierond:

* presteert dit ook daadwerkelijk (komt wrs op deze setup: malossi cilinder –> nrml de 80cc, polini speedengine, 13/13, malossi luchtfilter)
      * moet je een laag, middel of hoogtoerige scooteruitlaat nemen? zodat hij de toeren kan benutten van een vespa blokje (twijfel zelf tuse laag en middeltoerig weet het niet zo goed :p) -> dit denk ik omdat een scooter toch meer toeren maakt dan een vespa blokje toch?
      * hoe kan je het beste (met zo min mogelijk prestatieverlies) een krul omlassen voor een ciao cilinder uitlaatmond..Vriend van mij had citypower demper afgezaagd, de krul in twee gezaagd en dan het stuk op de citypower demper gelast..Maar dan zit je nog met de dunne bocht en zo ik zie het niet werken/beter presteren dan citypower..Dus iemand tips?

wat ik wel al had gevonden van foto’s maar er stond geen uitleg bij:

hier lijkt het alsof hij een andere bocht eropgelast heeft (om de scooterflens te vervangen)

mvg en ik hoor het graag

jens

EDIT: of is het dan toch beter zelf eentje te maken? Maar ik heb er echt geen verstand van/materiaal voor..Als er iemands iets weet ik wil iets uniek op mijn toekomstige racer (die te maken/aanpassen valt of nieuw te krijgen is)

niceVespa
      Bijdrager

je kan het proberen maar zelf uitreken en maken kan veel beter uitvallen miss kan je het aan martijn vragen;)

GTZ NV

angel
        Topic starter

nu ik las dat je snijgereedschap nodig had voor die plaatstaal te doen wat logisch is maar bestaat er iets dat goedkoop is maar toch goed werkt? Heb ook al erg veel geleze in het zelfbouw uitlaten topic en zo en ik begrijp het nu ongeveer wel..Het lassen laat ik profesioneel doen dus daarover moet ik me geen zorge maken…Maar over de bouw twijfel ik wel :p iemand nuttig tips? 😀 En ervaring met omgelaste scooterkrul of iets dergelijks mag ook want dit geniet toch mijn voorkeur (minder werk en zo ben nu ook weer niet zooooooo handig..:D komt op 80cc & speedengine nrml)

dankje

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.