- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 maart 2006 om 21:44 #212262
ik heb gehoord dat je een scooter vario er ook op kunt zetten
please meer info:D13 maart 2006 om 22:00 #214612Kan niet.
Ok, alles kan, maar het heeft weinig zin denk ik.
13 maart 2006 om 22:05 #214613maar wat past er niet want we hebben hier een heel setje liggen
13 maart 2006 om 22:32 #214614Nou ik zou zeggen probeer het eens als je het toch hebt liggen.
De vorm en lengte van de krukas zijn gewoon anders.
Bovendien heb je dan nog geen koppeling, dus je kan nog beter het komplete scooterblok onder je vespa bouwen.
13 maart 2006 om 22:36 #214615
Deksel bovenop de vario
Die 2 dingen zijn er anders, voor de rest is het hetzelfde.
Ook is de drukveer anders.
13 maart 2006 om 22:44 #214616Vergeet niet dat je ook nog een achtervario hebt die ook anders is.
13 maart 2006 om 23:05 #214617tevens zijn scooter snaren meestal veeel breder dan 13mm…
14 maart 2006 om 00:13 #214618Idd. wat HansieB. ook al zegt……
De poelie is op zich precies hetzelfde als van een scooter….
Maar……
Bij de meeste scooterpoelies is de bus(die op foto 2 “in het midden” van de halfpoelieplaat zit) vaak rond van binnen.
Bij je Vespa heeft de krukastap toch “een platte kant”?
Daarin zit ‘m nou juist het verschil.
De platte kant zorgt ervoor dat “de poelie met je krukas mee gaat draaien”
Bij een scooter is ’t meestal dus zo dat de bus op de kruk kan “freewheelen” en ’t plaatje òp de koppeling op foto 1 juist voor de “verbinding” tussen krukas en poelie zorgt….
M.a.w., die plaat van een scooter heeft vaak “tandjes” aan de binnenkant, en die van een Vespa is rond, ook met een platte kant….
Op zich kun je, als je een beetje inventief bent natuurlijk wel èèn en ander aanpassen, maar dat werd ook al gezegd, “in principe is alles mogelijk”
Lang verhaal, hoop dat jullie me snappen….
(en anders horen we ’t wel weer….;))Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!14 maart 2006 om 00:16 #214619iaccaloco :
Idd. wat HansieB. ook al zegt……De poelie is op zich precies hetzelfde als van een scooter….
Maar……
Bij de meeste scooterpoelies is de bus(die op foto 2 “in het midden” van de halfpoelieplaat zit) vaak rond van binnen.
Bij je Vespa heeft de krukastap toch “een platte kant”?
Daarin zit ‘m nou juist het verschil.
De platte kant zorgt ervoor dat “de poelie met je krukas mee gaat draaien”
Bij een scooter is ’t meestal dus zo dat de bus op de kruk kan “freewheelen” en ’t plaatje òp de koppeling op foto 1 juist voor de “verbinding” tussen krukas en poelie zorgt….
M.a.w., die plaat van een scooter heeft vaak “tandjes” aan de binnenkant, en die van een Vespa is rond, ook met een platte kant….
Op zich kun je, als je een beetje inventief bent natuurlijk wel èèn en ander aanpassen, maar dat werd ook al gezegd, “in principe is alles mogelijk”
Lang verhaal, hoop dat jullie me snappen….
(en anders horen we ’t wel weer….;))Jupz die plaat bij de scooter heeft idd tandjes, maar ik zou dit model zo op me scooter kunnen monteren met de orginele plaat.
Ik denk dat je met een beetje aanpassen de scooterplaat ook nog wel passend op een vespa kan krijgen maar dan de voorpoelie nog ( de platte schijf ) die moet je wel zien te krijgen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.