- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren geleden door mdammertje.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 maart 2013 om 13:46 #184739
Hallo iedereen,
Als ik mijn krukas probeer rond te draaien komt hij op een gegeven moment op een punt waar hij erg moeilijk draait. De zuiger is goed gesmeerd, dus daar ligt het niet aan. Ik heb wel een afgevlakte cilinderkop gemonteerd, maar ook met een standaard kop lukt het niet dus t is ook niet te veel compressie. Ik krijg hem zo niet eens aan omdat mn koppeling niet voor genoeg wrijving zorgt om de krukas te laten draaien. Iemand een idee wat het is?
Grts,
Roestige Ciao23 maart 2013 om 14:36 #199395moertje in t vliegwiel??
23 maart 2013 om 14:57 #199393In het vliegwiel zeg je? Waar zou die vandaan kunnen komen? En zou het ook iets met de krukas zelf kunnen zijn f is die kans erg klein?
23 maart 2013 om 15:03 #199392demonteren is weten XD
of de krukas schuurt daar tegen de wand of er zit iets in je cilindermoertje meschien tijdens het sleutelen
ik had laatst een blok dat draaide moeilijk en er lag een boutje bij de ontsteking -_-23 maart 2013 om 19:14 #199412wel een shimring tussen de krukas en het lager gedaan?
23 maart 2013 om 21:30 #196950Misschien een slinger in je vliegwiel?
24 maart 2013 om 08:41 #199381wanneer loopt het zwaar?
ik zou eerst maar eens gaan kijken of het aan je blok ligt of aan je cilinder.
al moet ik zeggen dat de kans klein is dat het aan de cilinder ligt als die nog goed uitziet.dan blijven er nog 2 reële opties over
– (bij cp) zit er een spoel los die dan je vliegwiel raakt en daardoor de boel laat vast hangen.
– slechte revisie beurt: moertjes van het blok los draaien, flink heet stoken en tikken met een kunstof hamer totdat de kruk weer vrij kan kraaien.mijn reedvalve had dit heel erg, na revisie zat de kruk gewoon vast
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.24 maart 2013 om 08:58 #196705Kan best zijn dat je spoelen te ver naar buiten staan, dan loopt je vliegwiel aan. Spoelen even losdraaien, naar binnen duwen (en vasthouden is die positie) en dan vastdraaien. Verder kan het zijn dat je vliegwiel in je carter aanloopt.
24 maart 2013 om 13:32 #196147OK, jongens. Ik ga eerst voor de easy fix kijken, dus het vliegwiel/spoelen en daarna als dat het is zal ik toch gedwongen moeten zijn te kijken naar de krukas…
Edit:
Ik heb gekeken en t lijkt inderdaad het vliegwiel te zijn. Alleen lijkt dit niet te schuren langs een spoel of een ander deel, maar juist langs het carter zelf. Dat hij dus te ver op de krukas zit zeg maar. Wat kan ik hier aan doen? -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.