Vespa-Ciao.NL
:: Schroefje voorwiel kapot

Home Forums Techniek Problemen oplossen Schroefje voorwiel kapot

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Cheeks
    Topic starter

Het schroefje van m’n voorwiel is kapot:S Zeg maar het schroefje vanaf achter links. Als ik hem wil dichtdraaien of terugdraaien dan draait ie wel maar dan gaat ie niet vast zitten of los:S help wat moet ik doen?

Frits
      Bijdrager

schroefje?

bedoel je de dikke moer op je as?

is je draad nog goed?

Cheeks
        Topic starter

Ja ik bedoel die moer. Welk draadje bedoel je?

Cheeks
          Topic starter

Ik heb die bout vanmiddag trouwens wel erg hard aangedraaid. Begon net te piepen als ik veerde met m’n voorwiel en toen wou ik hem wat losser doen en toen ging ie wat losser en nu kan ik hem niet meer vast of losser draaien

wjtjee
            Bijdrager

Hij bedoeld het draad binnen in je moer of dat nog goed is

Jordyy
              Bijdrager

tap er dan nieuwe schroefdraad op of vervang je moertje?

Cheeks
                Topic starter

Ja hoe krijg ik dat moertje er dan af als ik hem niet los kan draaien

Jacky
                  Bijdrager

De schroefdraad is dus dul. Misschien helpt het alsje met een schroevendraaier druk zet achter de bout en dan losdraait. Dan draait hij er misschien af. Je kan ook met een tang probere, erop zetten en trekken en draaien tegelijk. Als dat niet lukt doorzagen!

Cheeks
                    Topic starter

Jacky :
                      De schroefdraad is dus dul. Misschien helpt het alsje met een schroevendraaier druk zet achter de bout en dan losdraait. Dan draait hij er misschien af. Je kan ook met een tang probere, erop zetten en trekken en draaien tegelijk. Als dat niet lukt doorzagen!

Bedankt het is gelukt! Ik heb een schroevendraaier erachter gezet en toen kreeg ik hem eraf. Maar moet ik nu gewoon zo’n nieuwe bout kopen? En hoe strak moet ik hem aandraaien? Want ik dacht vanmiddag zo van: hoe harder hoe beter:P

Cheeks
                      Topic starter

Hoe hard moet ik hem aandraaien?

heuvel85
                        Bijdrager

vast is vast..dat moet je gewoon aanvoelen..je moet er in ieder geval niet op gaan hangen en springen..!
                          ik zeg altijd tegen mijn collega’s!!EEN KWARTSLAG VOOR HET BREKEN;p

barry
                          Donateur

Klopt Heuvel & na vast komt terug los.

Cheeks
                            Topic starter

Haha oke, ik heb hem nu gewoon vast gemaakt tot hij ging veren zeg maar. Ietsje strakker. Gister ging ik helemaal met mijn voet erop staan enzo:P

hansieb
                              Moderator

Ah joh dat moet je niet doen.

Het moet zoals heuvel al zegt een kwart slag voor het breken. ALs je voelt dat het moeilijk word en je veel kracht moet zetten klein beetje kracht en dan gewoon ophouden.

Gewoon eens in de zoveel tijd kijken of alle schroefjes / moertjes nog vast zitten 🙂

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.