Vespa-Ciao.NL
:: Schroefje vlotterkamer lam…tips ?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Schroefje vlotterkamer lam…tips ?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Hansie
    Topic starter

goedendag iedereen !

Na vele goede tips te hebben ontvangen op mijn eerdere vragen, post ik nog maar eens een vraag, wellicht krijg ik de gouden tip !

Mijn carburateur lekt, het schroefje van de buitenkant van de vlotterkamer is dol, ik kan een nw. carburateur kopen, maar alles werkt zo goed dat ik alles wil laten zitten zoals het is.

Aan de buitenkant van de vlotterkamer zitten dus 2 schroefjes waarvan er dus 1 lam is waardoor het geheel een beetje lekt. Schroefdraad in de carburateur.

Wie weet wat ik kan doen ?

Alvast bedankt voor de tips !!

Hansie
      Huizen nh

JariV
      Bijdrager

Schroefje lam, of schroefdraad in carb?

Als het schroefje lam is, die kan je hier los bestellen: klik

Hansie
        Topic starter

JariV :
          Schroefje lam, of schroefdraad in carb?

Als het schroefje lam is, die kan je hier los bestellen: klik

Schroefje in carb. Is lam.

Ik werk in een garage, en als bij ons schroefdraad lam is in bv. een remklauw, dan kan je een zg. helicoil in doen, dat is een soort schroefdraadbusje, wellicht bestaat dit ook voor een varb.

eidos
          Donateur

Kosten van een goede 2ehands of nieuwe carburateur zijn nou ook niet echt veel. Je kunt het proberen met helicoil of je snijd er 1 grotere maat draad in. Al zal je hier waarschijnlijk weinig ruimte voor hebben. Vaak gebeurd dit omdat mensen denken dat de 2 schroefjes die het vlotterbakje op zijn plek houden echt muurvast moeten zitten om lekkage te voorkomen, maar een klein slagje vast is al genoeg. Vaak zie je ook het schroefje van het banjo filter gedeelte dolgedraaid worden. Succes!:thumb

Wilk1985
            Moderator

Als je er een helicoil o.i.d. in kan draaien zou dat natuurlijk super zijn, zoals Eidos ook al zei hoeft het echt niet veel te houden.

Hansie
              Topic starter

Inmiddels gelukt, gaatje van het schroefdraad doorgeboord en boutje-moertje doorheen gedaan, opgelost !!

Bedankt voor de tips !!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.