Vespa-Ciao.NL
:: Schroef Afgebroken

Home Forums Techniek Problemen oplossen Schroef Afgebroken

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Renzoo
    Topic starter

Hallo Mede Vespa-eigenaren

Nu ben ik met mijn 2e revisie bezig, van me eigen ciao blokje. Na een grondige inspectie (en teleurstelling) heb ik de beslissing genomen om te reviseren. Nu het probleem:

Het m3 schroefje om de condensator vast te zetten is afgebroken, waarvan het tapeind nog in het grote carter zit. Iemand een oplossing om dit te verwijderen?

MvG Renzoo

eidos
      Donateur

Gleufje in het afgebroken deel maken, Dan met een schroevendraaier los draaien.

Deze vraag kon ook in het kleine vragen topic.:?

Renzoo
        Topic starter

Hartstikke bedankt =D

(Sorry mijn fout :pest)

urtaget
          Bijdrager

Je zou het eventueel ook kunnen oplossen door er met een linkse tappenset er een draad in de tappen. Dan moet je natuurlijk wel een links tappensetje tot je beschikking hebben met een vrij kleine maat.

Renzoo
            Topic starter

En die heb ik net niet 🙁 anders had ik er een linkse tap in gedraaid. Maar het heeft geen haast, ik moet nog revisieset, zuiger en complete koppeling op JMPB bestellen 😀

citta-ehv
              Bijdrager

Renzoo :
                En die heb ik net niet 🙁 anders had ik er een linkse tap in gedraaid. Maar het heeft geen haast, ik moet nog revisieset, zuiger en complete koppeling op JMPB bestellen 😀

ik heb een complete koppeling liggen die is is goede staat
                alles erop en eraan voor een 15euro ex
                de koppeling is heel goed alleen gebruikt

Renzoo
                Topic starter

Sorry, heb net besteld 😀

Wel bedankt voor het aanbod.

haha, ik vond het al zo raar waarom me gereviseerde citta blokje meer compressie had dan me ciao blokje, zuiger dus naar de klote 😀

GRLWBNL
                  Bijdrager

Als ik zo’n probleem had boorde ik gewoon met een kleiner boortje dan het schroefje, in tegengestelde richting, dan komt ie er vanzalf uit draaien.

Renzoo
                    Topic starter

Dat kan natuurlijk ook.. ik genoeg gehoord 😀 ik ga zometeen maar eens aan de slag

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.