Vespa-Ciao.NL
:: “Schommelbus” lagers vervangen?

Home Forums Techniek Problemen oplossen “Schommelbus” lagers vervangen?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ruud-je
    Topic starter

Hallo,

Ik wil het frame van mijn SI graag naar de coater brengen, echter zitten hier 2 lagers in om de achterbrug in op te hangen.
      De coater zei dat ik deze er het beste uit kan halen en na het coaten er nieuwe in moet plaatsen (9 van de 10 lagers gaan kapot tijdens het stralen)

Mijn vraag:
      hoe haal ik deze er uit?
      En waar kan ik nieuwe kopen? (Ik kon ze alleen voor een ciao vinden, een complete set.)

Ik neem aan dat deze er in geperst zitten.

Alvast bedankt!

hansieb
      Moderator

Deze kun je met een pijpsleutel er wel uittikken.

Voor mijn bravo destijds een subframe revisie setje gekocht. Deze had joor nog te koop http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=33895
        Mail het artikelnummer even naar Q-parts of jmpb, misschien kunnen die het nog bestellen.

Ruud-je
        Topic starter

http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/framedelen/diverse-framedelen/schommelasbusset-ciao.html
          Deze staat op de site van jmpb. Maar past deze ook op een SI?
          Of passen die van jou link ook op een SI?

hansieb
          Moderator

Ah jmpb verkoopt ze ook. Ik ga er vanuit dat het naast de Bravo past op een Citta, Si (oftewel alles met een subframe). De ciao heeft geen subframe dus die omschrijving klopt sowieso niet.

Deze koperen bussen heb ik trouwens ook nog op mijn bravo: http://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/framedelen/diverse-framedelen-gilera-citta/koperbus-frame-gilera-citta.html

Tevens moet je ook nog stofringen hebben: http://www.jmpbonderdelen.nl/stofring-subframe-citta.html

Herr Flick
            Sleutelbeheerder

De link die je daarboven hebt gepost Ruud-je is wel voor een Ciao (Hans). Dit zijn voor de nieuwe type Ciao’s met zwevend zadel.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
              Gele Racefrikandel

Ruud-je
              Topic starter

Er zitten momenteel naald lagers in, ik zou er graag nieuwe naald lagers in terug plaatsen, aangezien ze beschadigen bij het verwijderen.
                Iemand die hier nog een optie voor heeft? De link naar jmpb moet ik (als ik het goed begrepen heb) dus niet hebben.

hansieb
                Moderator

@thomas
                  Ah grappig didn’t know!

@ruud
                  Mail Jmpb of qparts even met dat CIF nummer van dat subframe setje. Ik zal van het weekend nog even kijken voor je. De lagers heb ik nog niet vervangen, misschien heb je wat aan het typenummer van de lager (kun je vast wel los bestellen).

Ruud-je
                  Topic starter

@hansieb: Joor heeft nog een setje liggen, deze kan ik van hem over nemen, staat op de verpakking dat het ook voor een SI is, en aangezien dat de enige naald lagers zijn (in deze samenstelling) die op een si zittenzal het wel goed zijn.

Laat nog wel even weten of ze passen als alles terug is van de coater (eerst nog even een gaatje in m’n tank laten lassen :con )

Thx voor de hulp!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.