:: Schokbrekers voor de Vespa SI
-
Beste forumleden,
Ik ben op zoek naar nieuwe schokbrekers voor mijn Vespa SI. Het liefst wil ik YSS schokbrekers aangezien ik deze op de Tomos heb en ze fantastisch zijn. Ik lees dat dit niet gaat lukken en dat je bij heel veel schokbrekers ze op de kop moet monteren.
Nu is mijn vraag.. Wat zijn nou goede schokbrekers voor de Vespa SI?
Persoonlijk vind ik zelf dat een monodemper toch het mooiste staat. Ik geloof dat je ipv de standaard veer ook een Fox-demper kan gebruiken.
Si midden veer.
No stress, all fun and a bit of speed
SharkDonateur
Ja lastige idd. Ik heb aftermarket dempers erop (ben het merk even kwijt, maar sowieso niet meer te koop), wel speciaal voor een Si, maar ook die heb ik uiteindelijk op zijn kop gemonteerd.
Jammer dat er geen OE dempers meer te koop zijn. Je kunt in principe bijna alles monteren, mits ze de juiste lengte hebben. En soms zijn ze te stug. Dus kijk even naar de juiste lengte YSS en die dan op zijn kop monteren, anders weet ik het ook helaas niet sorry
Bedankt voor de reacties @Intellect80 en @Shark. Ik krijg vandaag de YSS schokbrekers binnen, 260mm voor de Citta, Tomos en Puch op K-Parts. Ik ben benieuwd!
Voor de toekomstige mensen die dit artikel lezen. Deze schokbrekers passen net niet. Ik heb een klein stukje uit het frame gehaald zodat de schokbrekers passen op de originele manier, dus niet op de kop. De vering is wel echt geweldig en stukken beter dan de originele schokbrekers.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.