:: schokbrekers ipv stangen op je zitje?
-
angelTopic starter
ik vind het wel erg vet en zie het wel eens passeren..Zo’n veren ipv stangen voor je achterzitje. Maar het is altijd wel een gewone ciao en niet zo’n px als de mijne. ik heb met rood aangeduid wat ik bedoel:

dat dus vervangen door citta/tomos veertjes of zo..
gaat dit? En welke lengte moet ze best zijn ? en doet dit wat aan het “comfort”
wens je veel succes.
dit zou namelijk niet helpen gezien je geen losse achterbrug hebt.
het wiel zit toch vast in je frame ? en je spatbord zit nog is vast aan je zadelgedeelte dus dit veert ook niet mee.
naja succes 🙂
DocsDonateur
Met jou model is het inderdaad onmogelijk 😉 Je kunt het wel doen, maar dan moet je wel zorgen dat je veren krijg van precies de lengte als die dragers. Anders sloop je namelijk je hele PX systeem.
En er kan dan niemand meer achterop, omdat de boel dan doorzakt, en je dan alsnog je pakjesdrager sloopt.
angelTopic starter
docs911 :
Met jou model is het inderdaad onmogelijk 😉 Je kunt het wel doen, maar dan moet je wel zorgen dat je veren krijg van precies de lengte als die dragers. Anders sloop je namelijk je hele PX systeem.
En er kan dan niemand meer achterop, omdat de boel dan doorzakt, en je dan alsnog je pakjesdrager sloopt.
hmmm ok daarom vroeg ik het ook 😀 vermoedde al zoiets..
toch bedankt
310mm veren.
Voor de persoon achterop is het heel chill

43mm cilinder = 4.3×((0.25×π)×4.3^(2)) = 62,45cc
DocsDonateur
Maar als die persoon niet de lichtste is, en je over een drempel hupt, klapt het spatbord toch tegen je band? Aangezien dat allemaal aan elkaar zit.
Dan moet je de veren op zijn strakste instellen en je spatbord ietsje verhogen. (die rubbertjes weghalen)
En misschien ook je spatbord inkorten.
EDIT: Owja btw ook de schroefjes andersom monteren (bagagedrager naar spatbord). Deze wijzen namelijk naar beneden.
43mm cilinder = 4.3×((0.25×π)×4.3^(2)) = 62,45cc
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.