:: Scheve poulie-as? –>Poulie slingert.. Oplossing?
-
Vandaag aan citta bezig geweest, nieuwe onderdelen gekocht, even alles schoongemaakt en pakkingen vervangen etc.
eerder op dit forum poste ik ook al dat ik het idee had dat mijn koppeling aanliep. niet dus.
het blijkt dat de uitsparingen die in het asje van de poulie (die het achterwiel ingaat) zitten waarover de poulie heen gaat niet in orde is.
Het geval is als ik mijn poulie plaats en deze vastschroef het lijkt alsof er een slag in de poulie zit. dit wordt dus veroorzaakt door een scheve uitsparing?
Op hogere toeren en bij optrekken levert dit geen problemen op. echter zodra ik het gas loslaat, hoor ik de poulie tegen het frame aanschrapen en vertraag ik dus schoksgewijs.
Iemand met ongeveer hetzelfde probleem? wat moet ik hiermee aan, en belangrijker kan het kwaad?
alvast dasnk
heb je niet gewoon een kromme poulie? dat komt best vaak voor.
die as is in principie zowat niet krom te krijgen 😉
MarccBijdrager
die as is volgus mij van gehard staal mja als ie scheef is ff vervangen ofzo dus je klok openmaken of gwoon ff hier vrage of iemand dr nog een heeft.. vast wel…
FonSBijdrager
zeker dat je poulie slingert..? dat ‘schrapend’ geluid wat je zegt heb ik ook,
maar dat is mijn koppeling -> (bijna) nieuwe DR schoentjes, groene trekveren, geen startveertjes
als ik van volle toeren het gas dicht draai hoor je m flink hakkelen, echt zo’n rammel erin… maarja, ik rem sowieso geleidelijk altijd, met het gas spelen, dan heb ik er geen last van
ja de poelie slingert duidelijk. Het is zichtbaar, het ziet er eigenlijk hetzelfde uit als een slag in je wiel, met andere woorden in plaats van de rotorende beweging, is er dus ook beweging in de diepte.
Als ik de poulie er zonder moer opleg draait ie wel mooi rond, zodra ik hem met de moer vastzet krijg ik dus de “slag” erin. het asje is niet meer helemaal in orde. poulie gloednieuw en in prima conditie.
Weet iemand de kosten van zo’n asje, of zou ik het bij moeten kunnen schuren dat het wel goed past?
Hoe lang zou ik dan met monteren van nieuwe as bezig zijn?
alvast bedankt
wat betreft die DR schoentjes, heb ik idd ook hetzelfde “probleem” beetje storend gehakkel idd, ik vond ook de kwaliteit/afwerking van die DR schoentjes niet echt prima. na bijwerken met vijl veel betere pasvormen.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.