Vespa-Ciao.NL
:: scheuren in lak na het spuiten??:S

Home Forums Techniek Problemen oplossen scheuren in lak na het spuiten??:S

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

reiniero
    Topic starter

ik had gister mijn frame gespoten buiten in het tuinhuisje en ik had het daar een nachtje laten drogen maar nu kwam ik vanmorgen kijken en zaten er allemaal scheuren in de lak (dit had ik ook bij het stuur) ik weet niet waar dit door komt maar het is erg vervelend want de lak ziet er niet echt mooi meer uit:(:S maar ik denk dat het komt omdat het nogal koud is en dat het daardoor krimt maar hoe kan ik dit verhelpen ??

greetz reiniero

henny
      Bijdrager

nee; je vorige lak is van een anders soort oid

Tim
        Bijdrager

ja het moet volges mij boven de 18 graden zijn.

sjaak trekhaak

heb ik ook gehad met de primer ,bij mij was t op t spatbord ,dat had ik niet helemaal blank geschuurd ,en net op die rand waar `t blank ijzer over ging in oude lak kreeg ik zo`n plek met barste,moet je gewoon schure en dan een flinke laag verf op doen daarna nog een keer schure en dan is `t weg (bij mij teminste)

reiniero
            Topic starter

henny :
              nee; je vorige lak is van een anders soort oid

hoe bedoel je andere soort ik heb het frame gewoon helemaal kaal gemaakt en daarna gewoon primer?

heb ik ook gehad met de primer ,bij mij was t op t spatbord ,dat had ik niet helemaal blank geschuurd ,en net op die rand waar `t blank ijzer over ging in oude lak kreeg ik zo`n plek met barste,moet je gewoon schure en dan een flinke laag verf op doen daarna nog een keer schure en dan is `t weg (bij mij teminste)

maar ik heb dat overal niet alleen op het randje

Bo3T
              Bijdrager

gewoon het frame goed schuren en ontvetten!

en ik zou persoonlijk niet in deze weersomstandigheden spuiten.. beter dat je het met wat warmer weer doet zodat de lak beter hecht.

Fredzzz
                Moderator

Het zal wel niet 100% goed hebben gehecht inderdaad, had ik gister ook met een kapje voor mijn kart… maar dit was bij mij met de primer…
                  Toen had ik alles weer glad en goed geschuurd en vervolgens spuitplamuur gebruikt om alles 100% vlak te kunnen afwerken… met spuitplamuur scheurt er niets…

reiniero
                  Topic starter

ja weet ik maar ik heb alles helemaal kaal gemaakt daarna met metaalontvetter erop gespoten dus ik weet niet wat ik dan verkeerd heb gedaan?:S

Fredzzz
                    Moderator

mischien was het s’avonds te koud…

perfecte temperatuur voor drogen lag wel rond de 20+ graden zijn…
                      tenzij je een verse spuitcabine hebt die je verf kan bakken op 60 a 80 graden :D:P

sjaak trekhaak

je kan ook je frame een nachtje in de huiskamer ofzo late staan en vantevore de spuitbus in een bak warm water legge(als je met spuitbus doet ) maar t beste is om gewoon bove de 15 grade te spuite

reiniero
                        Topic starter

ja doe ik bednakt voor de reacties!!:D

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.