Vespa-Ciao.NL
:: Scheur in het carter

Home Forums Techniek Motorisch Scheur in het carter

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

JerryT
    Topic starter

Ik ben bezig met het opknappen van een oude vespa, waarbij ik ineens een scheur tegenkom op het carter. Nu lijkt mij dat het nog te gebruiken valt, aangezien de scheur zich op het uiteinde van het blok bevindt. Hetgeen wat eventueel zou kennen gebeuren, is dat het volledig doorschiet en het bij de bout los laat.  Ben ik hier correct aan of kan ik het beter direct vervangen?  20250727_15424020250727_154227

Skeet

zevenenergie
      Donateur

Dit laat zich overigens heel goed durafixen. (Durafix in een merknaam voor soldeer annex lasstaafjes voor aluminium).
        Op youtube vind je er veel filmpjes over.

Je kan er nog mee rijden.
        Maar als het breekt zit je wel met weg lekkende koellucht.

JerryT
        Topic starter

Ik zat er al aan te denken inderdaad, maar ik wist daarentegen nog niet hoe goed gegoten alu te durafixen valt. Bedankt voor de spoedige reactie en de tip! Ben er in iedergeval blij mee dat deze originele carter niet de prullenbak in hoeft.

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden geleden door JerryT.
          Skeet

zevenenergie
          Donateur

Als je het besluit te durafixen moet je je nog maar eens melden dan leg ik precies uit hoe je het moet doen.

Martino
            Moderator

Wanneer je de optie hebt zal tig alu lassen ook werken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.