:: Schel geluid, minder kracht
-
harkieTopic starter
Hallo mensen,
ben sinds kort in het bezit van een vespa ciao snor (en nieuw lid hier!)
Maar nu heb ik het volgende probleem, mijn brommer maakt soms een raar schel/ratel geluid. In de tijd dat het geluid blijft, word mijn trekkracht en piek ook minder. Na een paar keer gas los en gas vol te zetten gaat het vaak wel weg. Nu las ik in een ander topic iets over de sproeier?
Dus mijn vraag is, hoe is dat op te lossen en wat is het?
Tevens wil ik hem ook wat sneller laten lopen, hoe is dit de beste manier? Ben niet van plan er heel gek veel geld voor uit te geven, het hoeft ook niet zo gek veel sneller!
Bedankt,
Hark
SteevBijdrager
Welkom op het forum.
Over het geluid: Heb je recentelijk wat vervangen dat het kwam of was het bij de aankoop al zo?
Is het alleen als die koud is er of ook als die warm is?
Heb je std. uitlaat of citypower? Ik kreeg iets van het zelfde na aanschaf citypower.
Denk te weten waar het aan licht. Denk dat verhouding tussen lucht en benzine niet goed is.
Ga 13/13 carburateur kopen van dellorto en malossi powerfilter en hoop het hiermee te verhelpen.
Misschien ook een optie voor jou loopt hij gelijk ietsjes harder.
Maar de eerste dingen zijn: Andere uitlaat, kleinere poelie en dan pas carburateur, cilinders of dingen als uitveilen.
Kijk HIER maar even voor meer info!
harkieTopic starter
Beste Dtality,
dat was vanaf de aankoop al zo (2de hands op de kop getikt)! Warm lijk ik er wel minder last van te hebben, maar dat kan ook mijn verbeelding zijn. De std. pijp zit er nog gewoon op, dus dat is het niet.
Zat tevens wel te denken om een citty power te kopen, maar een afrader dus?
Alvast bedankt!
500Donateur
Zeker niet, alleen datality’s ciao zit met dat probleem
Misschien een gare lager?
Ik zou voor de zekerheid het blok er eens even onderweg halen en de cilinder demonteren.
SteevBijdrager
Een citypower is zeker geen afrader. En lvcp ken meer mensen met zo iets.
Het licht denk ik gewoon aan lucht/benzine verhouding. Heeft niks met uitlaat op zich te maken die is prima!
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.