Vespa-Ciao.NL
:: Sava banden

Home Forums Mening & ervaring Banden Sava banden

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Miesmaster
    Topic starter

Heb jij ervaring met Sava banden post het dan hier

polini-racer

ik heb voor en achter save kranje banden en vind ze heel goed 😀
        ‘k heb nog nooit andere erop gehad mjah 🙂

frf
        Bijdrager

sava is wel chill achter wel snel lek

kapot
          Bijdrager

Dat ze lang mee gaan is niet gek. Sava banden zijn van heel hard rubber. Ze hebben daardoor helaas niet erg veel grip vergeleken met andere bandjes.

Vincent
            Donateur

Ik had een sava white wall op me eerste vespatje zitten(voorwiel). Maar ik vond het niet echt een superbandje. Zowel bij nat als bij droog wegdek nouwelijks grip. Een beetje harder door de bocht als normaal en je voelde hem al schuiven. Later een pirelli erop gezet en dat reed veel beter.

LvDoni
              Bijdrager

Eens met Vincent. Heb ook een Sava gehad, ik had echt geen grip op nat wegdek, en op sneeuw wou het wiel niet eens draaien.

Loek
                Bijdrager

Sava is gewoon fucking gevaarlijk. Met Schwalbe ben ik nog nooit gevallen, maar die Sava’s verliezen echt snel de grip, vooral voor.

Jelle
                  Moderator

zijn alle sava banden van dat harde rubber dan?

iemand ervaringen met de sava MC11 bandjes?

update:
                    o ik zie nu net in mijn schuur dat dat de standaard 5-spaaks bandjes zijn 😉

deze zijn inderdaad vrij hard rubber.

pieter-ciao
                    Bijdrager

Heeft iemand ervaring met deze bandjes: sava mc2

klik

FonS
                      Bijdrager

Sava MC11 net op m’n velgen gedrukt. Banden monteren was nog nooit zo makkelijk!
                        Normaal gebruik ik altijd bandenzeep uit een autogarage, maar deze Sava’s kon ik vrij gemakkelijker erop leggen, zonder zeep 🙂
                        Met rijden nog geen ervaring, maar ze zitten standaard op 5 spaaks en ik heb er eerder nooit problemen mee gehad.

Anoniem

Ik persoonlijk heb de sava white walls, die slijten echt als een tierelier.
                          Ik weeg dan wel 100+ maar na een half jaar kan er een nieuwe band op achter.

mvgr stefanovitch

Mike
                          Bijdrager

Heb nu die Sava MC2 bandjes op mn 14 spakers.

Erg mooie, niet te brede semi slick banden. niet van dat harde rubber zoals hier boven werd beschreven.

hebben naar mijn eerst toer ervaring bij droog weer goede grip. ( nat nog niet getest )

Nu nog kijken of ze een beetje slijtvast zijn.:)

Mike

speedbuxy
                            Bijdrager

Mijn ciao heeft alle toertjes op sava banden gereden en ik was daar erg over te spreken:thumb
                              Weg ligging is erg goed, en ook de slijtvastheid valt redelijk mee.
                              Want na 2 dikke toer jaren is het achterbandje wel wat glad, maar de voorband is nog als nieuw:thumb

DarkMagician6
                              Bijdrager

Echt bandjes die je moet inrijden als ze nieuw zijn anders schuiven ze als de tierelier. 😀

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.