Vespa-Ciao.NL
:: Sandertjuhhh´s achterveerciao

Home Forums Perso’s Projecten Sandertjuhhh´s achterveerciao

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 104)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

yttrium
    Bijdrager

Één vriend van me heeft dit ook al eens gemaakt. Ik zal eens kijken of ik die foto in kan scannen. Misschien heb je er wat aan.

ronreniers
      Bijdrager

naaldlagers kosten wel een paar cent meer maar dat is toch geen reden om te gaan kloten met ringen en buizen.
        en hoe wou je trouwens die as in die ringen laten draaien? want of ze zitten te strak en schaniert niet of ze hebben te veel speling en slijten enorm.

ff een doodnormaal vraagje,
        wat heb je liever: honderd procent klawiteit of tien procent korting?

sandertjuhhh
        Topic starter

@ yttrium, zou het heel fijn vinden als je het kon inscannen. alvast bedankt

@ ronreniers, ja het is wel waar wat je zecht alleen bij ons thuis staan een stuk of 5 brommers die allemaal zo geveerd zijn zonder lagers. en hier slijt het niet dus.

gr. Sandertjuhhh

sandertjuhhh
          Topic starter

update 01-05-2011

hey,
            heb allang niets meer gedaan dus dacht ga er nog eens aan verder 🙂

heb vandaag de delen van wat de ‘brug’ moet worden eraf gehaald:

ook heb ik opgemeten hoelang de buis moet zijn voor het scharnierpunt.
            deze kan mijn vader dan in de komende week afzagen op het werk want met de slijpschijf gaat dag toch niet zo recht.

verder heb ik niets gedaan maar het einde komt al een beedje in het zicht :no

reacties altijd welkom

Gr. Sandertjuhhh

ritze
            Bijdrager

ik denk dat je nu pas hard moet gaan nadenken over hoe je het precies gaat maken:P
              dit is een zeer complex werkje..

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
              Link naar Mijn collectie / Projecten.

dieseltank
              Bijdrager

ziet er geinig uit!
                ben zeeeer benieuwd hoe hij gaat worden!
                hoop dat dit project echt afkomt en rijdend gaat worden, vaak van deze “extreme” projecten zie je geen eind…:P

keep goiging the good job :thumb

sandertjuhhh
                Topic starter

hey

na een tijdje niets gedaan te hebben:

tada :con
                  heb nu bijna alles klaar om een “nieuwe” achterbrug te maken:

alleen de buis moet nog korter gemaakt worden en dan kan het zaakje in elkaar 😀

ik moest een nieuwe achterbrug maken omdat de stukken die ik eraf gehaald heb nu te kort waren (kwamen niet buiten het wiel)
                  maar het einde is in ieder geval wel in zicht.
                  wat moet ik nog doen op een rijtje:
                  – achterbrug afmaken
                  – ophanging op frame
                  – bevestigingen voor schokbrekers
                  – v-snaar spanner monteren
                  – en spuiten en kleine details

reacties, opmerkingen, meningen zijn natuurlijk meer dan welkom

gr. Sandertjuhhh

Docs
                  Donateur

Goed bezig :thumb Maar ik denk dat je er nog lang niet bent. Die opsomming in dat lijstje lijkt heel kort zo 😛 Maar je gaat nog wel van alles tegen komen denk ik. Ik neem aan dat je de achterbrug in je frame laat vallen?

sandertjuhhh
                    Topic starter

@docs911
                      haha, ja ik denk ook dat het tog nog wel lang gaat duren 😛
                      maar hoe bedoel je in het frame laten vallen?

Docs
                      Donateur

Nou, je krijgt een scharnierpunt. Dus of je brug valt in je frame, of je frame in je brug.

Docs
                        Donateur

Als je de brug in het frame laat vallen krijg je nog weer een probleem. Je moet namelijk ook een ring plaatsen tussen de draaiende delen tegen de wrijving(is niet “verplicht” maar komt de werking wel ten goede). Als je dan je brug in je frame laat vallen wordt de brug een paar mm smaller doordat hij nu in het frame valt(dus hij wordt al de frame dikte dunner) en nog een keer de ringen. Dan past je achterklok er niet meer tussen.

En als je hem buiten je frame laat vallen wordt het breder en moet je ringen plaatsten tussen je klok en je brug om dit op te heffen.

Je kunt dit ook wel oplossen door een plaat aan beide kanten van je frame te maken met hier de gaten voor de scharniering in. Dan kun je de brug net zo breed als het frame maken.

sandertjuhhh
                          Topic starter

het word even breed als het frame, er komen dan een soort “haken” aan de zijkant het frame waar de brug dan aan vast zit

Docs
                            Donateur

Owk, ik ben zeer benieuwd 🙂

sandertjuhhh
                              Topic starter

hey,

na een hele lange tijd zijn er eindelijk weer vorderingen.
                                heb een tijd niets kunnen doen ivm school, maar nu heb ik tijd.

ik ven vandaag verder gegaan aan het scharnierpunt
                                hier zijn de resultaten:

verder heb ik de gaten in de brugdelen geboord.
                                nu moet ik nog de ringen op de brugdelen lassen zals ze op de foto erop liggen

hier heb ik ook nog een foto van de veren die ik ga gebruiken:

wat moet ik nog doen voordat de vering functioneerd:
                                – de achterbrugdelen aan elkaar maken
                                – veerophanging punten maken

daarna moet ik nog een v-snaar spanner monteren en dan kan ik rijden als het goed is

reacties zijn wederom welkom

GR. Sandertjuhhh

ronreniers
                                Bijdrager

Ziet er goed uit ben heel benieuwd of het gaat werken en hoe.
                                  Maar mooi wordt het volgens mij zeker wel.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 104)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.