Vespa-Ciao.NL
:: Sandertjuhhh´s achterveerciao

Home Forums Perso’s Projecten Sandertjuhhh´s achterveerciao

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 104)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

sandertjuhhh
    Topic starter

mijn vader heeft ooit een scheur in een blok van een grasmaaier gedaan zit er nu al meer dan 2 jaar op heeft nooit meer gelekt.

sandertjuhhh
      Topic starter

update 06-04-2011
        hey,

vandaag heeft mijn vader de stang ertussen gelast=)
        ik vind hem goed gelukt moet ik zeggen.

toen heb ik hem ook direct weer mooi blinkend gemaakt:

de tank is ook dicht gelast:

verder, morgen ga ik zoeken naar een as, en een buis die er precies omheen past.
        dan mischien al achterbrugstukken eruit slijpen, maar dat kan ook pas overmorgen worden.

zondag ga ik kijken voor een telescoop voorvork.

en hoop zaterdag mischien de brug al te maken en mischien al wat voor het scharnierpunt maken.

dit was het weer voor vandaag.
        reacties zijn altijd welkom

gr. Sandertjuhhh

goedguus
        Bijdrager

misschien een domme vraag maar hoe wil je die veren gaan maken? want als het daar zou veren dan zou hij toch de stang naar beneden drukken en dus ook de hele benzine tank indeuken of krom trekken?

dartfreak
          Bijdrager

Hey

Misschien was get een beter idee geweest om niet je brug aan te passen
            Maar om dat stuk spadbord aan te passen waar je nu je buis in gelast hebt
            dan was de constuctie misschie wat makkelijker geweest

sandertjuhhh
            Topic starter

@goedguus, mijn veren komen op het stuk wat ik eruit geslepen heb:

@dartfreak, bedoel je dat het zadel beweegd maar de brug niet?

AC RACING
              Moderator

sorry dat ik het zeg. maar wordt dit project niet een bodemloze put…
                kan je niet beter een nieuw type ciao frame kopen:? die veert ook geweldig!

Javad
                Donateur

Wil je 2 V snaren gebruiken die allebei op een dubbele poulie zitten ofzo?

<3 Thunderstone
                  Check mijn perso!

goedguus
                  Bijdrager

Zodra je op je zadel gaat zitten klapt dan je frame niet dubbel?
                    Kvind het wazig maar knap als je het red!

VespaAvanti
                    Donateur

Ik vind het wel een leuk project:thumb
                      Weer eens heel wat anders, en een hele uitdaging!
                      Succes verder kerel!

sandertjuhhh
                      Topic starter

hey bedankt voor de goede reacties.
                        @ AC RACING, hoe bedoel je een bodemloze put? ik snap het niet helemaal. en waarom ik geen nieuw type ciao koop is omdat ik iets wil maken (iets te doen hebben) waar ik trots op kan zijn zegmaar.

@ javad, nee dit wou ik eerst maar die was te duur. maar ga het nu proberen met een v-snaar spanner

@ goedguus, nee mijn frame zal niet dubbel klappen want is heel goed verstevigd.

@ VespaAvanti bedankt:thumb gaat wel lukken denk ik.

sandertjuhhh
                        Topic starter

Kleine update

Tijdje niets meer gedaan maar heb gezocht naar een goede maniet voor het maken van het scharnierpunt dat geen speling heeft.

Maar mijn vader die altijd goed meedenkt kwam vandaag thuis van het werk met de oplossing 😀
                          Heb nu een buis met plastic (heel erg sterke) ringen die er precies in passen, daarbij heb ik een as die precies in de ringen past.

Dit weekend word zeer waarscheinlijk meer gedaan. Zoals brug malen met scharnierpunt.

Dit was het alweer. Reacties altijd welkom.
                          Gr. Sandertjuhhh

ArvidW
                          Donateur

Gewaagd plan maar wel erg innovatief, ik ben zeer benieuwd:relax

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

Tom ciao

Dit idee heb ik ook een keer gehad, maar is om verschillende redenen niet door gegaan toen.
                              Ik zag het toen in als onhaalbaar, omdat ik het materiaal en gereedschap er niet voor had.

Ik had toen het idee om er een nieuwe achterbrug onder te maken, met een scharnier onder de tank en twee veren langs de wielen naar het zadel.

ronreniers
                              Bijdrager

kun je niet beter naaldlagers gebruiken om te scharnieren net als bij de citta?

sandertjuhhh
                                Topic starter

@ronreniers, wou ik eerst ook doen met lagers maar mijn vader zij dat dat onnodig was en het alleen maar meer geld kosten.

Ps, ik wou het trouwens zo goedkoop mogelijk doen, voor diegene die het niet weten

Gr Sandertjuhhh

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 104)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.