Vespa-Ciao.NL
:: Sandertjuhhh´s achterveerciao

Home Forums Perso’s Projecten Sandertjuhhh´s achterveerciao

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 104)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

sandertjuhhh
    Topic starter

@ docs911, ja ik ga een gelagerde poeli kopen.
      dat is gewoon een dubbele poulie met standaard een lager in het midden. daarom moet ik ook wachten totdat ik een poelie heb met het scharnier maken want ik moet de as op de poelie maken en niet andersom zoals wel het logiste zijn.

sandertjuhhh
      Topic starter

hey
        update 01-04-2011
        vandaag heb ik niet veel gedaan. maar toch wel iets heel belangrijks
        ik heb het achterspatbord verstevigd.
        hier wat foto´s:

ik ga het allemaal nog heel mooi afwerken. Misschien moet ik nog wat plamuren maar dat wil ik eigenlijk zo min mogelijk doen.

verder een beetje slechter nieuws.
        de poelie die ik wou kopen met lagers erin gaat niet door (€100,- voor een poelie is wat extreem :boos )
        dus ga ik een v-snaar spanner erop zetten. die heb ik al thuis liggen weet alleen niet of het wel gaat werken, maar wat moet ik anders 😮

planning: morgen ga ik de tussenstang maken en zondag misschien kijken voor een telescoop voorvork.
        scharnier maken denk ik dat als laatste komt.

reacties zoals altijd zeer welkom

gr. Sandertjuhhh

ronreniers
        Bijdrager

als je wil kan ik wel een gelagerde poelie voor je maken.
          want ik werk bij een startmotor en dynamo revisiebedrijf. dus lagers en poelies zat.:lol

sandertjuhhh
          Topic starter

@ronreniers

bedankt voor het aanbod, maar hoeveel gaat dat kosten?

ronreniers
            Bijdrager

ik denk max. €20,- á €30,-

sandertjuhhh
              Topic starter

oke bedankt voor het aanbod. als het niks word met de spanner laat ik je wat weten:thumb

sandertjuhhh
                Topic starter

update 02-04-2011

vandaag stang gemaakt voor ertussen. verder heb ik het achterspatbordje mooi gemaakt, zijkanten worden blinkend en voorkant word zwart. ditzelfde geld voor het stukje bij het zadel

ben vandaag ook verder gegaan aan de tank, heb de onderkant blinkend gemaakt. verder nog niets gedaan.

morgen kan ik niets doen want heb geen tijd. misschien alleen stang ertussen lassen en foto´s. maandag kijken we wel weer wat we gaan doen.

gr. Sandertjuhh

ritze
                  Bijdrager

misschien een domme vraag:

heb jij de bevestiging punten van het achter wiel nog op de zelfde plaats zitten?
                    want ik denk dat als die flink gaat in-veren dat jouw band gaat schuren bij die buis in het spatbord.

leuk project, wel moeilijk maar als je dat lukt dan heb je een leuk brommertje:P

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                    Link naar Mijn collectie / Projecten.

sandertjuhhh
                    Topic starter

de band komt zo´n 5 tot 10 cm naar achteren, en staat als de veren erop zijn een heel stuk omlaag. dus denk niet dat hij aan de buis komt

sandertjuhhh
                      Topic starter

update 03-04-2011
                        vandaag heb ik niet veel kunnen doen zoals gezegd.
                        heb alleen de stang blinkend gemaakt. zit nog niet vast maar heb hem er even ingelegd:

morgen word de stang erin vastgelast en dan natuurlijk weer foto’s

gr. Sandertjuhhh

Roger102
                        Bijdrager

Nog nooit op het briljante idee gekomen om gewoon een vespa Si te kopen ??:!

Docs
                          Donateur

Dat blinkend maken is wel mooi, maar gaat binnen een week wel roesten als je er niks overheen spuit 😉

dieseltank
                            Bijdrager

VET iedde,
                              zo stom zal ie tohc niet zijn dat hij het zo laat. uiteraard gaat ie spuiten.

ik had alleen als ik jouw was met een beter frame begonnen, want zown lekkende tank is op heel de onderkant zodun als ie daar lekt.

verder wel gaaf iedee, ben benieuwd hoe het totaalplaatje er uit komt te zien..

sandertjuhhh
                              Topic starter

@docs911 idd komt binnekort ook blanke lak overheen dan gaat het niet meer roesten=)

@dieseltank, bedankt
                                het gaatje in de tank plamuur ik gewoon. en om het gaatje heen is het niet rot dus…

BDW
                                Bijdrager

niet plamuren! zelf de beste plamuur laat na een tijd los door de benzine!
                                  lassen of solderen of een tankcoating(dartfreak heeft dat gedaan voor zijn verbrede tank)

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 104)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.