Vespa-Ciao.NL
:: Sandertjuhhh´s achterveerciao

Home Forums Perso’s Projecten Sandertjuhhh´s achterveerciao

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 104)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Dylan
    Donateur

@Leovince, dat is zeker een beter plan 😉 en zal waarschijnlijker ook makkelijker uit te voeren zijn:)

sandertjuhhh
      Topic starter

@ leovince, idd ik wou ook een scharnierpunt maken net achter het spatbord, maar dan heb ik asnog 4 poulies nodig.
        als ik in iedergeval weet wat je bedoelt:lol

Docs
        Donateur

Leovince :
          Mij lijkt het veel handiger om een soort scharnierpunt net als bij een cittaframe te maken bij dat halve stuk spatbord van het frame. Dan kun je tenminste deze brug houden en word je ciao niet langer en heb je geen 4 poulies nodig;)

Dus zeg maar aan de onderkant van het frame, waar dat halve stuk achterspatbord aan de brug vastgelast zit losslijpen, en daar een scharnierpunt maken en de brug verstevigen.

Hij heeft sowieso 4 poelies nodig. Aangezien de snaar langs het scharnierpunt komt. Anders zou bij het inveren de snaar van spanning af gaan en er waarschijnlijk zo af schieten.

misterd11
          Bijdrager

waarom las je er geen complete brug onder, en slijp je iets van je ciao frame af, en verstevig je hem met een buis, en een plaat, waar je origineel je blok hebt. En dan zet je je blok gewoon in de achterbrug, ik heb een foto voor je=>>>

Leovince
            Bijdrager

docs911 :

Leovince :
              Mij lijkt het veel handiger om een soort scharnierpunt net als bij een cittaframe te maken bij dat halve stuk spatbord van het frame. Dan kun je tenminste deze brug houden en word je ciao niet langer en heb je geen 4 poulies nodig;)

Dus zeg maar aan de onderkant van het frame, waar dat halve stuk achterspatbord aan de brug vastgelast zit losslijpen, en daar een scharnierpunt maken en de brug verstevigen.

Hij heeft sowieso 4 poelies nodig. Aangezien de snaar langs het scharnierpunt komt. Anders zou bij het inveren de snaar van spanning af gaan en er waarschijnlijk zo af schieten.

Maar met zo’n scharnierpunt gaat de brug toch niet bewegen? Alleen het halve stuk achterspatbord, je achterrek en je zadel? Of zie ik het soms verkeerd:P

misterd11
              Bijdrager

voor kant bij je tank, maak je een schakelpunt, net als bij een citta of si maar waar je oude blok zit verstevig je met een buis. En je achterbrug maaak je links en rechts een vering. je frame slijp je een stuk af, zodat je ciao wel kan veren natuurlijk.

Docs
                Donateur

dan krijg je dus een soort SI die voorover hangt. Omdat de brug onder de brug van de Ciao zit gaat hij een heel stuk voorover hangen. Aangezien het achterwiel een stuk lager komt te zitten.

Martijnvanheerde
                  Donateur

Koop een si, probleem opgelost:D

misterd11
                    Bijdrager

docs911 :
                      dan krijg je dus een soort SI die voorover hangt. Omdat de brug onder de brug van de Ciao zit gaat hij een heel stuk voorover hangen. Aangezien het achterwiel een stuk lager komt te zitten.

Ja dat klopt, maar als je dan ff je zadel bevestiging bewerkt heb je een soort racer, maar je bent van dat gezeik af met meerdere poelie’s te werken.

ciao-ciao-ciao
                      Bijdrager

Ik heb ook zo een gaatje in mijn tank gehad, precies dezelfde. Heb het met zilversoldeer opgelost:thumb

sandertjuhhh
                        Topic starter

hey.

bedankt voor alle ideen, maar zoals jullie het zeggen vind ik het steeds minder ciao lijken. en heb je 2 ´bruggen´ onder je brommer en dat is niet mooi.

ook ben ik nu al een end op weg en kan ik eigelijk alleen maar het maken wat ik van plan was 😮

maar nu:
                          update 31.03.2011
                          heb vandaag een stang gekregen die gaat dienen als acherspatbord.
                          hier heb ik wat foto’s gemaakt:”

hier zie je hoe het niet komt te zitten:
                          het spatbord word een stuk uitgehaald en i.p.v. het stuk dat ik eruit haal komt dan deze buis. dit is helemaal om een heel sterk frame te hebben, wil het natuurlijk niet krom maken.
                          maar om het idee:

vandaag heb ik het frame nog een keer in de verfafbijt gezet:

verder heb ik het nog geschuurd en daarna met staalwol opgeschuurd (gedeeltelijk) anders kom ik er niet meer bij als het helemaal in elkaar zit.

alleen de tank

de kleuren worden blinkend zoals hierboven met zwart.
                          de tank het spatbord achter en de tussenstang worden blinkend
                          en een streep op de tank, onder de kappen, en de wielen worden zwart.

verder heb ik nog geen nieuws.
                          maar in het weekend word de stang in het spatbord gelast. morgen denk ik dat ik alleen kan schuuren. moet ook nog eerst een poelie kopen dan kan ik pas het scharnierpunt maken, want ik moet de as precies maken als het gat van de poelies.

verder reacties zijn altijd welkom

gr. Sandertjuhhh

Docs
                          Donateur

Ga je de scharnieras ook gebruiken om de poelies te laten draaien?

OrangeCiao
                            Donateur

leuk idee dit ben zeer benieuwd :thumb

sandertjuhhh
                              Topic starter

@docs911, ja idd dat is wel de bedoeling

@OrangeCiao, bedankt

Docs
                                Donateur

Heb je al bedacht hoe je dat gaat lageren? Want die poelies draaien best rap rond.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 104)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.