Vespa-Ciao.NL
:: Sander’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten Sander’s ciao

4 berichten aan het bekijken - 76 tot 79 (van in totaal 79)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

XXsanderXX
    Topic starter

Ja klopt die ring / schaal zit er ook in.
      Het gekke is dat bij veel scooter varios 2 pennen op de binnenste as zitten en in het vario deel dat heen en weer kan schuiven 2 gleuven. Zo kunnen de delen niet van elkaar verdraaien. Dat kan dus nu wel. Ik moet ook zeggen dat dit motor blok echt veel kracht heeft, ik moet half gas weg anders blijft het voorwiel niet op de grond.
      Ik denk zelf dat daarom de vario te veel is verdraaid van elkaar en zo de veer heeft getorpedeerd.
      Ik ga nu de opgevouwen delen van de veer afslijpen om het tordeeren te voorkomen.
      Ik vroeg me af of dit dus meer voorkomt en wat er tegen te doen is.

Gr Sander.

XXsanderXX
      Topic starter

Hier een mooie uitleg over de vario.
        Vandaar dat ik op mijn achter wiel weg trek. 😁

http://www.scooter-freaks.nl/forum/techniek/tech-centrum/-2-takt/opvoeren-tuning/111914-faq-de-variateur

Dus even opzoek of dit al bestaat voor Ciao.

Gr Sander.

Javad
        Donateur

Ja dat is pas te maken, een aantal mensen (waaronder ikzelf) hebben een FOX koppeling gemaakt voor een citta/ ciao.
          Ook de voorvario heb ik aan weten te passen. In mijn perso staat wel het een en ander.
          vanaf hier: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=11650&d=200

Het voorvario verhaal staat er helaas niet in maar ik kan je wel wat vertellen als je daar vragen over hebt.
          Dit was het plan met een Minarelli vario. Ik heb het uiteindelijk met 2 pinnetjes in de glijbus opgelost.

<3 Thunderstone
          Check mijn perso!

XXsanderXX
          Topic starter

Ik ga pennen maken in deze vario.
            Zo’n fox vario klinkt heel leuk. Maar ik ga deze aanpassen. Ik heb er onder tussen genoeg geld in gestoken.
            Heb er nu de standaard veer in en 7.5 gram rollen. Ik moet alleen iets strakkere veertjes in, de segmenten grijpen iets te zwaar aan.
            Iemand nog veertjes liggen? Ik wil ze dan wel overnemen. Ik moet zeggen dat hij met de standaard veer veel beter rijd. En beter optrekt. 😁

Gr Sander.

4 berichten aan het bekijken - 76 tot 79 (van in totaal 79)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.