Vespa-Ciao.NL
:: Sander’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten Sander’s ciao

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 79)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Javad
    Donateur

Vette Cioa gek!=)

<3 Thunderstone
      Check mijn perso!

jaffabaffa
      Donateur

Hey Sander ik had een vraagje. Past de 16mm carburateur ook als je het blok maximaal naar achteren zet of past hij alleen als het blok naar voren staat? Alvast bedankt!

XXsanderXX
        Topic starter

Bedankt mannen voor de complimenten.
          De carburateur past er net in. Ik heb het blokje op de helft van de sleufgaten zitten.
          Ik kan nu net op zijn reet af hem er tussen krijgen. Als het blok naar achteren staat krijg je hem er niet tussen. Je kan wel je blokje naar voren zetten en weer terug schuiven. Het zwarte luchtfilter kapje past niet. Het filter zelf wel. Dus moet nog even wat verzinnen om dat goed te krijgen.

Hier de eerste start van m’n ciao.

Loopt netjes en hoefde maar 3 keer te trekken en hij starte al. Altijd een lekker gevoel geeft dat.
          Gr Sander.

Kinderbrueno
          Bijdrager

Ziet er tof uit, maar zijn de trekveertjes niet iets te strak?

Fredzzz
            Moderator

Vet ding. Leuk spruitstuk 😉

XXsanderXX
              Topic starter

Hij staat op fiets stand.
                Nu bekijk ik mijn filmpje en er viel mij iets op linkse van de vario zie je ineens een vonk.

En in dit filmpje zie je de binnenschaal enorm slingeren.

Dus hij moet maar even in de draaibank en een beetje gericht worden denk ik.

Gr Sander.

Javad
                Donateur

Klopt, ik zie het ook, die binnenschaal is niet mooi recht of zit er niet goed op, hij waggelt behoorlijk,..

<3 Thunderstone
                  Check mijn perso!

XXsanderXX
                  Topic starter

Zo de eerste testrit is gemaakt.
                    Wat een trekkracht heeft dit ciaotje.
                    Ik hoop dat die achterklok het houd.
                    Wat ik wel veranderd heb is de achterschaal, de mooie chrome is 2mm kleiner in diameter dan de originele. Dus bij stategeneer draaien wil hij al weg rijden. Nu met de originele schaal loopt hij netjes stategeneer en bij een beetje gas voel je de koppeling zachtjes aangrijpen. Dus zoals het hoort. Dus ook daar een oplossing voor zoeken.
                    Verder trekt hij erg snel op en gaat op het einde nog iets door op het toerental van het motorblok. De snelheid zit er goed in. Ik heb zo’n app waarop je de snelheid kunt meten. Ik heb het idee dat de app minder aangeeft dan dat ik werkelijk rij.

Er zat een sproeier 70 in en denk dat dit ook de juiste maat is. Brandstof zelf gemengd 1op40 gewoon euro 95 met motul 800.

Binnen kort met de accu en het licht aan de gang.

Gr Sander.

Kinderbrueno
                    Bijdrager

Stationair*

En meng je nu extra vet om in te rijden? Of was je van plan dit altijd te doen?

XXsanderXX
                      Topic starter

Idd stationair, telefoon maakt die worden dan zelf, grrrrr.
                        1op40 is idd om hem lekker in te rijden. Ik heb nu 20 liter als die op is dan even kijken of er aanslag op de zuiger zit. Dus een dikke koek. Als dat niet is dan blijf ik lekker zo rijden. En anders eerst een hetere bougie testen. 1op50 vind ik persoonlijk iets te schraal voor 80cc en dit toerental. 😁

Gr Sander.

XXsanderXX
                        Topic starter

Gewoon even een tussendoor foto van de Ciao.

Zo en binnen kort met de verlichting aande gang.

Gr Sander.

El Citta
                          Donateur

Hele mooie Ciao!! De trekstarter heb je er ook netjes op zitten :thumb

Vincent
                            Donateur

Leuke ciao:thumb

XXsanderXX
                              Topic starter

Weet iemand hoe dit kan gebeuren ?

De schaaltjes zaten er gewoon in.
                                Ik heb nu mijn standaard veer erin zitten. En ga dat uitstekende deeltje er af slijpen.

Gr Sander.

Wilk1985
                                Moderator

Ik weet niet hoe het kan gebeuren, maar ik heb het wel eens meer gezien.

Als het goed is heb je in je koppeling een gaatje zitten, daar hoort het uitstekende stukje in te vallen. Eigenlijk hoort er ook nog een ring tussen de koppeling en de veer, in die ring zit ook een gaatje en dat houdt de veer wat op zijn plek.

Die ringen zijn alleen al jaren nergens meer te vinden.

Zie ook dit topic!

http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=8863

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 79)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.