- Dit onderwerp bevat 78 reacties, 23 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren geleden door XXsanderXX.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 juli 2016 om 21:48 #498592
Dat begint al wat te worden inderdaad en zeker verstandig voor de stevigheid.
22 juli 2016 om 04:54 #498616is dat nou een dikwandige cv buis ?
het is wel netjes gelast, en ook het stuurtje is een mooie aanwinst, niet te hoog maar ook niet te laag.
ik kwam toen uit op een yamaha FS1 stuurtje, maar na wat klooien heb ik het tomos stuur ingekort.
en dit rijdt perfect met de a35 vork.en wat betreft de DMP kruk, mijne is gebroken na een hele dikke vastloper, deze krukas zat in een reedvalve blok met 43DR en daarna op de 46 malolsie
succes met de opbouw straks groetjes ritze
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.22 juli 2016 om 12:07 #498617Ik heb geen idee wat voor pijp het is. Het is 3mm dik. Ik had eigenlijk 2 mm gewild, maar dat hadden we niet meer.
Stuur is ook van tomos een cross stuur.
Ik wilde ook geen race stuur maar wel iets lager dan standaard. Dus ik kwam toen uit op deze. Ben er ook erg blij mee.Dat van de krukas ben ik niet zo bang.
Ik ga toch met een city power rijden.Dus wel de koppel maar weinig toeren.
Gr Sander.
23 juli 2016 om 12:24 #49691123 juli 2016 om 17:53 #495051Ziet er keurig uit mooie kleur combo
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi30 juli 2016 om 23:52 #498630Omdat mijn poedercoating maatje op vakantie is ben ik me maar eens wezen verdiepen in de elektra.
Nou heb ik een 4 spoels uitvoering omdat ik rem licht en toeter heb. Deze hebben dus een eigen spoel.
Omdat al die draadjes maar overal heen gaan en het een bijelkaar getapete zooi is ga ik zelf maar een draadboom maken.
Ik ga maar 1 spoel gebruiken waar een spannings regelaar en een 6 volts gelijkrichter tussen komt. En een 6volts accu.
Led voor lamp en led achterlicht met rem.
Ik ben al bezig geweest met de achterverlihting.
Wat weerstanden ertussen en hoppa gewoon licht met rem op de zelfde led.
Het filmpje is niet heel duidelijk maar er komt echt veel licht van de rem af.Gr Sander.
31 juli 2016 om 00:04 #498632Altijd leuk de kleine details die stiekem best veel tijd en werk kosten
31 juli 2016 om 08:48 #498591Het zou mooi zijn als je nu geen achterlicht op je spatbord meer nodig zou hebben.
Mijn complimenten ook voor het overige werk dat je al gedaan hebt. Erg netjes.Ik ben benieuwt hoe het zich houd als het op het blokje is aangesloten.
Het zou leuk zijn als het klaar is, dat je dan het aansluitschema en de gebruikte componenten zou delen.
31 juli 2016 om 10:37 #498633Heel simpel hoor.
De draaden uit je blok blauw,geel en bruin. Ga je alleen de gele gebruiken. De bruine is aarde. Blauw is voor je rem maar die gaan we niet gebruiken.
De gele gaat naar een 6V spannings regelaar. Die gaat door naar een 6v gelijkrichter.
Die draad gaat door naar je 6V accu.
De accu wordt tijdens rijden bij geladen en bij stationair draaien van je motor blijf je 6 volt houden.
De rem werkt om de weerstand in of uit te schakelen.
Voor het gewone licht heb ik een 1k 0,25W weerstand gebruikt. En voor de rem een 56E 0,5W. De – van de led gaat op de aarde.
Je hebt dus 2 + draden. 1 voor gewoon licht en 1 voor de rem.
Maar als de brommer klaar is dan zal ik wel een mooi schema maken.Gr Sander.
2 augustus 2016 om 05:04 #498635dat is eigelijk wel heel leuk gemaakt 😀
ik zou wel nog even na meten als je het in elkaar hebt zitten, meestal gaat die 6 volt oplopen naar 14 volt 😀
bij mij gaat die van 8 tot 24 volt @volgas, maar dan heb ik wel een 3 spoel ontsteking, de 4spoel heeft inderdaad nog een kleintje erbij voor het een of ander.ik ben eens benieuwd wat het gaat doen 😀
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.2 augustus 2016 om 09:21 #498636Er komt een spannings regelaar tussen. Die laat iets meer door laat dan 6 volt. Ookde al geeft de spoel 18volt af dan laat de regelaar 6 door. De 6 volt wissel spanning gaat dan naar de gelijk richter. Dan wordt het gelijkspanning. En dan kun je hiermee je accu laden. Dan komt alles op de accu. En heb je overal 6 volt. Zo had ik het 15 jaar gelden ook al. En werkt perfect. Tegenwoordig hebben we mooie ledjes. Dus de accu laat genoeg bij. Het voordeel is dat je accu nooit leeg raakt. Vroeger als je licht aanstond was hij met 1uur leeg door de grote gloeilampen als je brommer uit stond. De ledjes blijven wel 15uur branden op de 1,2ampère accu die ik nu ga gebruiken.
Gr Sander.
18 augustus 2016 om 15:53 #49709419 augustus 2016 om 07:03 #498692Mooi detail dat achterlicht zo
19 augustus 2016 om 07:13 #498693Is dat per toeval een nieuwe imitatie koppeling ?
Indien het zo is haal hem er weer even af en demonteer hem in zijn geheel en kijk of er geen straalgrit meer tussen de schijven/bewegende delen zit dit hadden er namelijk wel een aantal die ik gezien heb en dus vernietigend voor de werking.
19 augustus 2016 om 08:23 #498694Hey lennaert. Het is idd een imitatie.
Ik heb nog een originele alleen zijn daar de 3 schoenen best versleten. Losse schoenen kon ik niet vinden. Ik heb deze nieuwe verchroomde schaal gekocht omdat de imitatie schaal vol giet fouten zit. Veel luchtbellen. De originele schaal is een verroest. Ik had al gelezen dat de imitatie niet zo best is.
Ik zal hem even goed nadenken.
Bedankt voor het advies.Gr Sander.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.