Vespa-Ciao.NL
:: rubbertjes in voorvork

Home Forums Techniek Problemen oplossen rubbertjes in voorvork

• Dit onderwerp bevat 11 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren geleden door N!CKs.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Gijhys
    Topic starter

Me voorwiel liep onderhand scheef eruit dus heb nieuwe rubbertjes gehaald maar zit hele tijd te klooie met het aanspannen van veer in voorvork. Weet iemand misschien een tip waarmee je de veer er weer goed inkrijgt?

N!CK\s

die krijg je er helemaal niet meer goed in, ik had ons pap gevraagt en die hielp mee
        eerst achteraan de veer vastmaken, en dan dat gat voor dat gat van de veer doen en dan een schroevendraaier erdoor doen en daarna via de binenkant die bout erin steken.
        zo was het bij mij ook gelukt
        ik dacht eerst dat je die wel handig terug zo krijgen maar dat was niet:no

ArvidW
        Donateur

Lomp geweld, hard op duwen, flink rammen, en als zo snel mogenlijk er dan een schroevendraaier tussen steken. Het is echt een onhandige voorvork om terug in elkaar te zetten 🙁

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

VespaCiaoPaul
          Bijdrager

ik kreeg laatst een tip van iemand van het forum(wie weet ik niet meer sorry) moet je de veren in een werkbank spannen en dan een ti-rip of een touwtje erom doen, zo blijft de veer ingeveert zitten en meteen een beetje gebogen zoals hij ong. moet zitten…monteren en ti-rip/touwtje losknippen…

zelf nooit geprobeert maar zo werd mij het uitgelegd

N!CK\s

jah dat kan misschien ook wel lukken

hansieb
              Moderator

Gister ook lopen klooien… TYFUS wat een karwei…

Heb ze der nog niet in, heb iemand nodig die wat meer power heeft :lol

AC RACING
                Moderator

hansieb :
                  Gister ook lopen klooien… TYFUS wat een karwei…

Heb ze der nog niet in, heb iemand nodig die wat meer power heeft :lol

mijn hulp komt als geroepen begrijp ik 😉

Gijhys
                  Topic starter

Heb net geprobeerd, schiet de veer er opeens keihard:S! tering! Als ik em naar de brommerboer breng dan ben ik em dalijk nog 2 weke ofzo kwijt:( Zal het es proberen met bankschroef en anders kan misschien iemand uit de buurt kome helpe?:(

bobbie88
                    Bijdrager

VespaCiaoPaul :
                      ik kreeg laatst een tip van iemand van het forum(wie weet ik niet meer sorry) moet je de veren in een werkbank spannen en dan een ti-rip of een touwtje erom doen, zo blijft de veer ingeveert zitten en meteen een beetje gebogen zoals hij ong. moet zitten…monteren en ti-rip/touwtje losknippen…

zelf nooit geprobeert maar zo werd mij het uitgelegd

Dat was waarschijnlijk mijn tip, ik doe het altijd zo en werkt prima:D

Jacky
                      Bijdrager

Ik heb toen gewoon erop geduuwt als een idioot en een ander stak de bout erdoor. ’t werkt wel maar je moet hard duwen;)

bobbie88
                        Bijdrager

Gijhys :
                          Heb net geprobeerd, schiet de veer er opeens keihard:S! tering! Als ik em naar de brommerboer breng dan ben ik em dalijk nog 2 weke ofzo kwijt:( Zal het es proberen met bankschroef en anders kan misschien iemand uit de buurt kome helpe?:(

Als je hem naar de brommer hoer brengt zul je best wat geld kwijt zijn. Dit klusje is voor iedereen ff pielen, en bij de brommerboer hebben ze misschien een handigheidje maar ze zijn er zo een half uur mee bezig. Zonde van je geld zeg ik! Je moet gewoon die veer aan de achterkant vastdraaien met dat moertje, én dan met een schroevendraaier door dat gat proberen te komen. Dan via de andere kant die bout er door, en dan als hij niet helemaal er door wilt ff een paar keer rammen;) het lukt gerust wel, gewoon niet opgeven:P

N!CK\s

ik zal het doen zoals op de manier van bobbie 88:thumb

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.