Vespa-Ciao.NL
:: Ron’s big project Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Ron’s big project Ciao

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 162)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ronreniers
    Topic starter

omdat ik hem met verschillende velgen heb gekregen

VespaAvanti
      Donateur

Is gewoon oxidatie in je carb, heb het wel vaker gezien bij carbs die voor langere tijd hebben gelegen.

ronreniers
        Topic starter

zolang heeft ie niet stil gelegen

tijdens het uitelkaar halen van de carb. heb ik de vlotter af moeten breken om bij de vlotterbom te kunnen komen.
          het zit echt in elk hoekje en gaatje.

wat kan ik weggooien:
          -vlotter
          -vlotterbom (misschien)
          -gloednieuwe ongebruikte pakkingset
          -sproeier

Sebastard
          Bijdrager

is gewoon geoxideerd alluminium,niets bijzonders.zou heem eerst ff schoonmaken voor je weg gaat gooien.

met een tandeborstel en wat wd40 ofzo

ronreniers
            Topic starter

ik gooi hem morgen op mijn werk in een speciale wasmachine. ff kijken in hoeverre dat werkt.

pepko
              Donateur

of gewoon zandstralen 😛 dat kon je eerst ook zo goed 😉

ronreniers
                Topic starter

leuk idee maar dan kan er een verstopping ontstaan.

Sebastard
                  Bijdrager

je kan hem beter ff eerst zo schoonmaken,en daarna in de ultrasoon leggen voor n tijdje,met een schep bakingsoda erbij..wordt ie weer als nieuw!

ronreniers
                    Topic starter

wat is dat ultrasoon gebeuren dan?

pepko
                      Donateur

volgens mij is dat een apparaatje dat ultrasoon geluid maakt, en daardoor alle vuil eruit trilt.

Sebastard
                        Bijdrager

Het principe van ultrasoon reinigen
                          De onder de vloeistoftank bevestigde trilelementen (transducers) zetten elektrische energie om in mechanische trillingen. De reinigingsvloeistof wordt door de trilelementen met 35 of 45 kHz aan het trillen gebracht. Hierdoor ontstaan kleine vacuümbelletjes in de vloeistof (cavitatie). De vacuümbelletjes imploderen en er komt energie vrij die verontreiniging in de diepste poriën verwijderd.

Voordelen van ultrasoon reinigen
                          Het reinigen met ultrasoontechniek heeft als belangrijke voordelen dat de reinigingstijd veel korter en grondiger is in vergelijking met het handmatig reinigen. Tevens wordt het object gereinigd zonder het object te beschadigen en op plaatsen die niet of moeilijk bereikbaar zijn.

vaak bij tattooshops,juweliers,enz.

ronreniers
                          Topic starter

ik heb vandaag de carb. in de speciale wasmachine gedaan en dit was het resultaat.

geen verbetering zoals je ziet.

toen besloot ik de gok te wagen en ben hem gaan stralen (met rvs straalgrid).
                            de rechter is de cocaine achtige carb. de linker is die van de citta (die was nog goed en heb ik alleen langs de borstel gehaald).

na ff flink doorblazen met een luchtpistool waren alle kanalen weer mooi vrij van straalzand.
                            maak je niet druk omdat het chokepinnetje weg is want ik vind het toch fijner zo.
                            de vlotterbakjes heb gewoon ff goed schoon gemaakt met remmenreiniger.

nu alleen nog ff het draad repareren en dan is ie weer klaar voor gebruik.

ronreniers
                            Topic starter

mijn oom heeft vandaag de vierspaaks voorvelg gebracht die ik heb gekocht van VespaAvanti (hij had de velg voor me opgehaald).
                              dus nu heb ik voor en achter dezelfde soort velg (eindelijk).
                              de velg moet natuurlijk nog gespoten worden.
                              de gekochte velg:

de oude:

hier bijde voorwielen:

bij deze bied ik ook meteen mijn multispaaks velg te koop aan, voor een prijs van €20,- excl.
                              de buitenband is nieuw en nog nooit gebruikt en er zit natuurlijk ook een as bij (geen rempot).
                              in de velg zit wel een minescuul slagje.

aangezien de lak van de ciao niet geweldig meer is ben ik van plan om hem weer een keer opnieuw te spuiten.
                              zo staat hij er nu bij:

hier een klein gedeelte van de lakschade:

als je bij de bovenste (van de 2 laatste) foto goed bekijkt in de linker bovenhoek dan zie je de vorige laklaag nog zitten.
                              met andere woorden ik heb het spuitklaar maken niet helemaal goed gedaan. dat met de vorige laklaag zie je wel meer op de tank als je hem in levende lijve ziet.

dus ik moet nu bedenken welke kleur ik hem nu wil maken. als jullie nog leuke ideeén hebben laat het gerust weten.

oh, en voor degene die geintereseerd zijn de citta gaat nu mooi stof staan happen in de opslaghoek.

want hij is niks meer waard en alles is verrot op de velgen en het frame na.
                              dus ik ga morgen met mijn zwager overleggen wat hij er nu mee wil gaan doen.

ronreniers
                              Topic starter

ben ff bezig geweest met de verlichting, want die zat er nog niet op.
                                de koplamp met de schakelaars zit er intussen op net als de accu. ik moet nu alleen nog ff een kabelboom maken en een steuntje voor het achterlicht (als ik het achterlicht tenminste zo doe ).
                                hier wat foto’s
                                dit is hoe ik het achterlicht ongeveer wil doen

de plaats van de accu + de accu zelf

de koplamp + schakelaars + controle lampjes

als jullie nog ideeén hebben voor de nieuwe kleur lak of voor een betere plaats van het achterlicht of misschien iets anders, wees zo vrij om het te zeggen.

ronreniers
                                Topic starter

binnekort komt er misschien nog een ciao + een hoop onderdelen bij mij te staan. ik ga eerst nog ff kijken en dan horen jullie of het idd doorgaat.

ik weet niet of degene waar ik het van koop bekend is op het forum (hij zit bij mij op school).

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 162)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.