Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › rommel / roest in de tank?
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 2 maanden geleden door markdepet.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 januari 2013 om 21:57 #211614
Hallo, ik zit met een groot probleem ik heb er al een tijd last van dat mijn sproeier regelmatig verstopt raakt, er waren stukjes ijzer in mijn vlotter te zien dus heb ik de tank compleet schoon gemaakt met azijn en goed doorgespoeld met benziene. Ik heb er een nieuwe kraan in gezet een nieuwe extra filter en een compleet nieuwe carburateur, nu heb ik ongeveer 10 km gereden en de brommer stopte er mee, de vlotterbak zat weer vol met rotzooi.
weet iemand wat het is? hier een foto ervan, dit was voor ik de tank heb schoongemaakt en onderdelen heb vervangen maar het probleem is hetzelfde.

zou tank cure hieraan kunnen helpen of iets anders?
8 januari 2013 om 03:43 #233974Ik heb tankcure in zijn geheel gebruikt (ontvetter, ontroester en de coating) en het werkt al maanden perfect! Als je tank eenmaal roest, houdt het niet op. Azijn is een heel goed middel om te ontroesten, maar na een tijdje zal het staal van de tank vrolijk verder roesten.
8 januari 2013 om 07:42 #233977Ik had hetzelfde met mijn Citta toen ik hem had gekocht, weliswaar niet zo erg. Maar na een tijdje rijden zat er een chocomelk-achtig goedje in me vlotterbak. Lang verhaal kort, ik had “HG ontroester” in de tank laten zitten en een fohn in de tank gehangen om te laten drogen. Toen zag me tank er zo uit, nu bijna een jaar later nog steeds 🙂

Daarvoor zag het er zo uit: (Dit is cola trouwens)
8 januari 2013 om 12:52 #233993Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem gehad met straalgrid in mn tank. Ondanks filter plaatsen heeft het me ongeveer 14 bougies gekost, kortsluiting door metaaldeeltjes,en een polini 46 mm zuiger. Ik heb gewoon met de hogedruk reiniger in mn tank de boel schoongespoten (benzinekraam dr uit). Naderhand een groot lammelenfilter gebruikt en heb er geen last meer van. Wel zit er nog genoeg fijn spul in mn filter.
Gr mark
8 januari 2013 om 18:39 #233982@Jonny10: dat heeft goed gewerkt dat spul
heb je het verdunt met water of iets anders?, en hoe lang heb je het in je tank laten intrekken?@markdepet: voor ik de tank had schoongemaakt was het ook meer als johnny10 zei maar nu ik die heb schoongemaakt lijkt het ook meer een metaal kleur te hebben, maar dat kan door de azijn komen.
8 januari 2013 om 19:12 #233904luukelbo :
@Jonny10: dat heeft goed gewerkt dat spul
heb je het verdunt met water of iets anders?, en hoe lang heb je het in je tank laten intrekken?
Ik had het inderdaad verdunt, er stond iets achter op de fles over de verhouding, maar dat weet ik niet meer precies. Als ik me het goed kan herinneren had ik het met Euroshopper Cola verdunt om het gebruik van water of prijzige benzine te vermijden. Het zat er zo’n 18 uur in denk ik.
Even me oude foto’s doorgespit, en dit is de foto van het goedje dat uit de tank kwam: (was dus inderdaad met cola verdunt)

Je moet daarna goed je tank doorspoelen met benzine om uit te spoelen (iets waar ik te lui voor was, wou bovendien weer rijden!). Een hoge hogedrukspuit zou nog beter werken maar alleen als je het heel goed droogt met warme lucht oid daarna. Anders veroorzaak je alleen maar weer roest. Het kan zijn dat je die witte coating de komende maanden terug vind in je vlotterbak. Maar voor mij heeft dat geen enkele nadelige gevolgen gehad. Succes!
8 januari 2013 om 20:20 #233157Ik heb ook het zelfde probleem met me citta maar @ jonny10 moet ik dat HG ontroester helemaal in de tank leeg shudden
En 1 liter cola endan 18 uur intrekken?Gr
8 januari 2013 om 20:46 #233088Klopt, het Moet iig positief resultaat geven, ik kan je alleen maar vertellen hoe ik het heb gedaan. Het professionele Tank Cure kuurtje kan natuurlijk ook!
8 januari 2013 om 21:04 #232260Of moet ik hem helemaal met cola vullen tot de vul dop?
Gr
8 januari 2013 om 21:12 #232261Koop ipv Cola, Natuurazijn voor 50 cent de liter. Dit spul werkt ook nog eens beter. Helemaal vullen die tank en als je het echt goed wil doen 2 weken laten staan. Hierna goed schoonmaken et voila.
8 januari 2013 om 22:35 #233942voor mij is het een noodzaak om de brommer na het weekend klaar te hebben, dus ik kan het er 3a4 dagen in laten zitten.
weet er iemand zo uit zijn hoofd hoeveel liter er in een si kan? ik dacht ongeveer 3,5/4 liter.9 januari 2013 om 11:33 #2299734 liter.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.