- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 2 maanden geleden door dieseltank.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 november 2010 om 17:05 #212626
ik ben een beetje aan het klooien gegaan met mijn vario vandaag.
ik heb de heft van de gewichtjes er uitgehaald (kunstof busjes nog wel laten zitten).
dit resulteerde in lekker wat meer toeren en veel meer trekracht:D
nu wil ik liever gewoon 8 dezelfde gewichtjes monteren(lijkt me niet dat er voor nix 8 inzitten)
nu wil ik dus mijn set up aan passen met of een sterkere koppelingsveer of een lichter rolletjes setje, beiden doen als ik het goed begrijp ongeveer hetzelfde.nu is de vraag wat is het effects verschil tussen
of lichtere rolletjes
of zwaardere koppelings veer
22 november 2010 om 17:07 #216679demonteer gauw de vario, en monteer de hulsjes er weer op! nu heb je te veel speling waar je gewichtjes zitten, en dat is niet goed!
en de enige andere rollen die erin passen zijn Honda Camino rollen of Fast Arrow rollen voor Honda Camino..
22 november 2010 om 17:12 #216680hulsjes heb ik allemaal nog zitten:!
ik heb dus aleen om en om het metalen busje eruit gehaald, zodat het geheel dus toch in evenwicht blijft.
er is dus geen extra speling22 november 2010 om 17:53 #216681je moet gewoon de complete rol! met de covers, ook het metaal!
22 november 2010 om 18:21 #216682dus er zijn geen test rolletjes setjes met verschillende gewichtjes voor de 8 rols variateur?:’
(dan moet ik maar achter een draaibank kruipen denk ikmaar wat is nou het verschil tussen lichtere rolletjes of een zwaardere koppelingsveer?
past deze veer in de standaard vario koppeling?
http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=71422 november 2010 om 18:39 #216683je kan een zwaardere drukveer.. Dit noem jij de koppelingsveer.. Als je rolletjes zwaarder zijn, gaat hij vroeger varieren.. Als ze lichter zijn gaat hij pas later beginnen varieren 😉
Met een zwaardere drukveer zal je ook meer toeren moeten maken vooraleer hij zal variëren, dus het is een afstelling van gewicht van de rollen en van de drukveer..
Ik raad je de tijd die je nodig zal hebben achter de draaibank af, en koop een Malossi/Polini voorvario.. Deze worden gevuld met 16*13 rollen. Dit is een veelvoorkomende rollenmaat, en daarom zal je ook makkelijker je vario kunnen afstellen door de meer uitgebreide keuzemogelijkheden;)
Ook zal je topsnelheid wat hoger liggen, maar dit ligt ook nog aan verdere setup( uitlaat, cilinder, kop, carbu, algemene afstelling, vario afstelling,…)
succes!
24 november 2010 om 05:30 #216688Huckelberry wil enkel een hoop trekkracht & niet harder rijden.
Je kan de gewichtjes die er nu inzitten uitboren. Telkens met een stap van 0.5mm en testen , tot je vind dat hij goed gaat.
Ik zal eens kijken of ik er nog 8 heb & breng ze Zaterdag mee.24 november 2010 om 14:53 #216376@ barry
heb je toevalig evt nog een zwaardere drukveer liggen ook?
ik denk namelijk dat hij dan net iets sneller terug varieerd (mijn denken is trouwens niet echt onderbouwd).24 november 2010 om 17:03 #216689Je rolletjes liggen klaar. op de Shoot van Zaterdag heb je ze. Ze zijn al lichter , dus blijf aub met je takken van die originele af…….
Sterkere drukveer is goed voor dikkere set-ups & niet voor dat originele compleet begrensd & versleten motorblok dat jij hebt.Anders moet je maar eens kijken voor een 43mm DR kit & dat in combinatie met je kleine inlaat leverd je een hohe trekkracht & geen gekke hoge topsnelheid.
24 november 2010 om 17:39 #216690ik blijf van de oginele af hoor:)
toch als je een iets zwaardere drukveer hebt liggen wil ik daar toch graag ff mee experimenteren (is het nix dan kan ik altijd nog makkelijk terug)
hij trekt nu (met maar 4 orginele gewichtjes en wel alle busjes een stuk beter vanuit stilstand.
echter als je gas terug neemt en weer terug wilt optrekken, blijf hij vaak te laag in zijn toeren zitten.ps ik heb nu een achter pouly van 100 diameter dat is al de grootste neem ik aan he.
15 januari 2011 om 06:59 #216766dat komt omdat hij dat niet goed oppakt, en dat kan weer heel goed komen door jouw 4 rolletjes ipv 8…. dat blijft zeg maar niet in 1 lijn en gaat “hakkerig” worden, dan gaat hij hakkerig terug, dan glijd hij niet mooi heen en weer over de glijbus.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.