Vespa-Ciao.NL
:: Rollerbankjes

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Rollerbankjes

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

PoliniCitta
    Topic starter

Hmmm, wort ik wakker ge-smst door m’n vriendin, er reden 3 motor muisjes door appingedam, vast rollerbank dus… vriendin van haar 50 euro bekeuring,voor wat weet ik dus niet…

Maar ik belde m’n vriendin en ze zij dat deze maand vet veel controles komen hier in appingedam/delfzijl, dat had die motor muisje gezegt tegen die meisje die die bon van 50 euro kreeg..

Ik vint dit echt zwak, dus ik kan zeg maar de hele maand met schooldagen niet in de ochtend en middag rijden, en mss ook op de avond niet, al rij ik nie veel savonds.

Maar ik vint dit echt heel erg zwak van de popo’s.
      Eerst houden ze zich gedeist in de zomervakantie, misschien 2 rollerbankjes geweest.
      En dan komen ze nu weer opdagen midden in de herfst/winter

Lekkere Bekker
      Bijdrager

Maak een chokebegrenzer of een startonderbreking en je hebt niets te vrezen

PoliniCitta
        Topic starter

startonderbreking?

wil dat wel als j contactpunte hebt?

PoliniCiao
          Bijdrager

Je hebt links in je kap je bobine (rond ding) dan haal je het kabeltje wat van je blok komt eraf. In dat opsteek dingetje zit een gaatje, daar buig je een stukje kabel door en vervolgens plug je het kabeltje wat van je blok komt over dat opsteek ding en die nieuwe kabel. Die nieuwe kabel doe je naar een schakelaartje die je ergens wegewerkt (koplamp oid) en aan de andere kant in dat knopje/schakelaartje laat je een kabel komen die je ergens op je frame of stuur plakt.

Als je nu het schakelaartje inschakelt meekt deze aarde op je frame/stuur en krijg je je brommer niet meer gestart. Als je het schakelaartje weer overhaalt start hij gewoon omdat hij dan geen contact heeft met het frame.

Als je dus bij de woute staat zeg je hij start vaak wat lastig meneer. Je haalt die schakelaar over als hij niet kijkt en voila hij gaat plotseling niet aan.. Dan loop ik maar naar huis he meneer agent :lol

Dat is de startonderbreker. Gaat gewoon als je contactpuntenontsteking hebt. Bij elektronisch moet hij bij de groene kabel!

Lekkere Bekker
            Bijdrager

En voor de Chokebegrenzer moet je hier eens heen kijken hier staat beschreven hoe dat in zijn werk gaat.

http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=2976

(ik heb zelf een startonderbreking schakelaartje weggewerkt onder de lamp)

PoliniCitta
              Topic starter

kan ik ook de schakelaar van mijn lamp gebruiken?

heb mijn licht niet aangesloten op die schakelaar.

Et brand gewoon altijd dus…

dus 2 kabeltjes heb ik nodig, is wel simpel

joey636
                Bijdrager

dat kan dan moet je ff puzellen hoe je het moet aansluiten dat weet ik niet uit mijn kop

jorikc

maar valt dat niet wat op als ie ineens niet meer start 😐

ciaoracer
                    Bijdrager

Jah daar was ik ook al aan het denken. Het is dan wel heel toevallig dat je brommer dan juist op dat moment niet aangaat. dan vind ik zelf de chokebegrenzer beter.

Lekkere Bekker
                      Bijdrager

De juten zijn de slimste niet als het gaat om brommers 😉

ciaoracer
                        Bijdrager

Ik denk toch dat ze niet zomaar een paar juten neerzetten, maar een paar die toch een beetje kennis van brommers hebben of heb ik dit verkeerd?

Harleyman
                          Bijdrager

hahaha zegt niks ik zag vanmiddag in de regen een wout met een cittatje rondrennen die niet wou starten…
                            gozer had gwoon de bougiedop deraf getrokken hahahaha geweldig die wout had niks door hahaha

ciaoracer
                            Bijdrager

haha jah zoiets is natuurlijk geweldig als je zo van die dingen kunt zien:pest

Jacky
                              Bijdrager

en je hebt em niet de gouden tip gegeven ? AWHUAWHHUWAHUAWHUAWHAWAW Nou tis ook zwak die mensen hier is het ook heel erg k ben maar blij dat ik fietsend ga en me certificaat niet heb gehaald anders was k me brommertje allang kwijt geweest:(

Harleyman
                                Bijdrager

hahaha nope der stond een hele groep mensen en geen 1 die ze bek open deed natuurlijk 😉
                                  jammer dak geen camera op me telefoon heb 🙁

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.