- Dit onderwerp bevat 91 reacties, 26 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 4 maanden geleden door Thom-Ciao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 mei 2009 om 17:35 #22831
theihhaha echt he 😛
28 mei 2009 om 15:09 #22828nou ik heb vandaag dus ook mijn brief thuis gekregen.. nadat ik een jaar geleden mijn brommer heb moeten inleveren voor een tijd..
ik moet 3 september voor de rechter komen in belgie… maar het klopt niet allemaal wat er staat..
er staat bij dat ik ook 60km heb gereden op de openbare weg… terwijl ze mij net om de hoek van een straat aan hebben gehouden.. en daar stond gewoon een politie man te voet…
dus ze kunnen helemaal niet weten hoe hard ofzo ik reed..
en op de rollerbank liep hij 68… daarvoor is hij dus afgenomen.maarja mijn vader wil misschien een advocaat regelen want ik zou normaal vrijgesproken moeten worden als er iets niet klopt wat erin staat… zoiets zei mijn vader tenminste.
28 mei 2009 om 15:16 #22857Vrijspraak kun je vergeten, in mijn proces verbaal stonden 8 grove fouten geloof ik.
Je hebt terplekke het proces verbaal van verhoor moeten ondertekenen als het goed is, heb je dat gedaan, kun je niet achteraf klagen dat de inhoud onjuist is (o.a. dat er staat dat je 60 op de weg reed terwijl dat op de roller was).
Ik weigerde te ondertekenen omdat het opgestelde verbaal onjuist was, in de rechtzaal heeft dat niet geholpen.Ritze zat rond dezelfde snelheid als jou, hij is zonder advocaat gegaan en is er uiteindelijk met een boete van +/- 50 euro vanaf gekomen.
Daarbij komen nog de gerechtskosten (60 euro ongeveer) , fiscale naheffing* (135 euro ongeveer) en een voorwaardelijke boete van rond de 1000 euro gedurende 1 jaar. Na 5 jaar wordt dit misdrijf uit je Belgisch strafblad geschrapt.* = Voor de Belgische wet was jouw brommer op dat moment een motorfiets, omdat hij harder reed dan 45 km/h. Aangezien je geen belastingen hebt betaald voor die motorfiets, moet je daarvoor nu een boete betalen.
(als je nog vragen hebt, stel ze gerust
)28 mei 2009 om 16:08 #22858ja vertelde ze me toen ook,dat ik op een motorvoertuig reed.
maar in het bewijs dat ik toen mee gekregen heb stond alleen dat hij op de roller 68 liep.. met dus 8km correctie er vanaf word dus 60..maar op dat bewijs stond niet dat ik 60 reed op de openbare weg… dat is gewoon dikke onzin..
maarja we zien wel..
28 mei 2009 om 16:39 #22859Ik zou me er niet al te druk over maken, waarschijnlijk kom je er net zoals Ritze en een andere vriend van me vrij goed vanaf.
Mijn advocaat heeft me bijna 500 euro gekost (ook 2200 euro bespaard natuurlijk) dus dan is hij voor jou duurder dan de boete die je nu krijgt.
Je kunt er gewoon naar toe gaan, ik verwacht niets vreemds in jouw geval.28 mei 2009 om 16:44 #22860oke. nouja we zien wel he..
hoop dat het niet al te veel word:P28 mei 2009 om 16:53 #22861
leon ciaomaar als je dus harder als iets van 52 haalt zien ze het als een motorfiets omdat je met de correctie eraf harder rijdt als 45 😮 Ik wist dat ze daar streng waren maar dit is echt niet normaal 😛
Tim, een vriend van me was laatst aangehouden met zijn derbi senda, met correctie eraf 62 [standaard ontgrenst ding], kreeg die al een boete voor van 40 euro [wat al best veel is]. Maar snap die belgen niet dat zij dat 5 keer erger maken. Nouja een ding moet ik ze gelijk in geven, je ziet daar minder opgevoerde brommers als hier dus het heeft wel effect 😉23 november 2011 om 19:49 #23162Heey,
Fons ik kan je de hand schudden.
Ik heb nu 2weken geleden met me scooter op de rollerbank gestaan.
Er werden in totaal 12 mensen aangehouden en 10 brommers/scooters moesten ingelevert worden.
waaronder die van mij met een lulligge snelheid van 63km/h belast.Nu nog 16dagen wachten voordat k hem mag ophalen.
Echt balen. Maarja rijd nu met een vespa door belgië.
gr. T-C
23 november 2011 om 19:59 #23163Haha die rechter in Maaseik is inderdaad niet mis ik had dus zelf ook 1,5 jaar voorwaardelijk maarja maak je maar geen zorgen jaartje is zo voorbij joh!!
24 november 2011 om 06:08 #23164ey thom, je krijgt ongeveer 250/300 eurie boete en een bepaald bedrag voorwaardelijk (1200 ongeveer)
duurt alleen meer dan n jaar voordat je wat te horen krijgt, t zijn echt stumpersDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.27 november 2011 om 22:14 #23167eejh ritze,
ze hebbe mij gezecht alle kosten alles op max. geteld gaat niet boven de 1000 euro zitten.
maar afwachten. ik mag me scootertje 9december ophalen.24 april 2012 om 22:25 #23034Ik ben 3 keer gepakt geweest in België, 3 keer van de , zonder zeveren, 25 brommercontroles in 1 schooljaar , was toen met m’n nitro, die 80 deed op de baan, en telkens 99 ( max. van de rollen in mijn zone ) op de rollerbank. Heb mn eerste boete al gehad, die bedroeg 550, riskeer nu mijn voorwaardelijke boete van 1000 euro, + de boete, en dan de derde keer nog eens 1000 euro, hoogstwaarschijnlijk, + ook deze boete. Ook riskeer ik een rijverbod tot 23 jaar, ben nu 18, 5 jaar rijverbod. Vind dit gewoon super absurd, zeker als jongere, die meestal niet meteen nadenkt bij zo’n dingen, zoals ik destijds ..
vergeet hierbij niet, telkens 300 euro aan opvoerstukken vernietigd, telkens 500 euro aan kosten om de brommer te laten begrenzen, met vervoerskosten enzo, over een totaalbedrag gesproken, spreek ik van zo’n 5000 euro ..
24 april 2012 om 22:48 #23014
Spulleke!dan lijkt het me logisch dat je van de eerste keer het eigenlijk wel geleerd zou moeten hebben..
24 april 2012 om 23:59 #23124Wel jammer dat belgie z,on bizar beleid erop na houd, want een toertje in de belgische ardennen was best eens leuk geweest.
4 juni 2012 om 20:24 #22873Ik ben gepakt ook in Belgie met mijn schakelbrommer,
94 op de rollerbank, ik ben ook naar de politierechtbank moeten komen,
Mijn boete was:1250 euro (waarvan 650 voorwaardelijk over 3 jaar)
3 maanden rijontzegging in belgie
Maar mijn brommer werd niet in beslag genomen, gek genoeg:S
Ik moest wel ff 29 euro voor de aangetekende brief aftikken. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.