Vespa-Ciao.NL
:: Rollerbank België

Home Forums Algemeen Nieuws Rollerbank België

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 92)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

barry
    Donateur

Amai,de kleine mannetjes zijn weer grote praat aan het verkopen…..Zeg wat zinnigs,of reageer niet.

FonS
      Topic starter

leon ciao :
        tip : brommer nog wat harder laten lopen en gewoon doorrijden 😛
        ik ben een keer met de fiets zzonder licht weggekomen van politie wagen 😉

Zal ik je eens iets anders vertellen ?

Er is eens een jongen met z’n scooter gevlucht voor de politie (ook roller controle). Hij werd dus achtervolgt door de politie en heeft hier en daar wat materiële schade veroorzaakt.
        Uiteindelijk toch gepakt natuurlijk. Flinke rechtzaak, kostenplaatje; 70.000 euro en celstraf.
        Z’n ouders hebben hun huis moeten verkopen om het allemaal te kunnen betalen.

Dus denk ff serieus.

ritze
        Bijdrager

als ik had gewete dat je daar zoon dikke boetes krijgt was ik nooit de “schoolbrommer“ gaan opvoere.
          ik heb nu ook een standaard scootertje gekocht om veilig de grens over te geraken :P:P
          ik heb er goed van geleerd en ik heb ook elke keer schijt als ik met mn ciao de grens over moet, maar een beetje de filter dicht tapen en dan krijg je de snelheid wel eruit , maar als ze het zien ben je de zak.
          scooter van me gaat nu MET plakbandje 55 km/h en als ik em eraf haal precies 45km/h
          doel heiligd de middelen:con

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
          Link naar Mijn collectie / Projecten.

Bas94
          Bijdrager

Fons,, nog nieuws van je rechtzaak? 😮

jordy
            Bijdrager

jah dat wil ik ook wel eens weten 😛

trouwens ik ga nu 2 dagen in de week met de auto naar school met een vriend
              dus dat zijn al 2 dagen minder risico om gepakt te worden
              hopenlijk na de carnavals vakantie, hele week met de auto naar school met tim hier van het forum;) =)

FonS
              Topic starter

Ik kom net thuis van m’n werk en onze advocaat had m’n pa gesproken.

De eis was :

– boete 2200 euro
                – 1 maand rij-ontzegging in NL + BE
                – proces kosten 60,35 euro
                – fiscale naheffing 135,50 euro (omdat ik met een ‘motor’ reed waarvoor geen belasting was betaald)

De uitspraak was :

– boete 1100 euro
                – 15 dagen rij-ontzegging in BE
                – proceskosten 60,35 euro
                – fiscale naheffing 135,50 euro

Daarna is mijn verleden nagetrokken, omdat dit gelukkig m’n eerste aanraking met justitie in BE is, is de uiteindelijke uitspraak :

– Boete 137,50 euro ( 1 jaar voorwaardelijk * )
                – 15 dagen rij-ontzegging in BE
                – proceskosten 60,35 euro
                – fiscale naheffing 135,50

Totaal : 333,35 euro =)

Komen alleen nog de advocaatkosten bij, maar hij doet nog andere zaken voor m’n vader en heeft gezegt om net als de Belgen schappelijk met de prijs te zijn 🙂

* 1 jaar voorwaardelijk :
                Als ik in de periode van 1 jaar gepakt wordt in België met bijvoorbeeld een snelheidsovertreding of een andere overtreding, moet ik nog 950 euro ‘bijbetalen’ aan de boete die ik nu heb gekregen.

Bartjee
                Donateur

Nou dat valt nog goed mee dan! Ben je best goed mee weg gekomen:D (ook al was het uiteindelijk een meting die nergens op sloeg natuurlijk..)

VespaAvanti
                  Donateur

Als je de eis ziet valt het dan inderdaad wel mee8)

marcotjeee
                    Bijdrager

pittig balen 15 dagen zonder rijbewijs en nog eens €1100+ boete

Edjuh
                      Bijdrager

Ik vind het nog steeds hoog, en de eis volstrekt belachelijk, maar gelukkig is de uitspraak wel redelijk.

ArvidW

Fons, gefeliciteerd:thumb 335euro is toch weer 83% minder dan de eis 🙂

superindo
                          Bijdrager

nice gefeliciteerd, en een jaartje voorzichtig he:thumb

FonS
                            Topic starter

Gewoon een jaar niet meer de grens over, geen probleem 😉 Ik heb het toch wel even gehad met brommers verhandelen.

barry
                              Donateur

Fonske,dat voorwaardelijk telt overal in Europa hoor.De brief komt in Uw bus.Dus word je gepakt in Holland,telt dat evengoed.
                                Ik weet het,want heb nog 1 jaartje te doen van de 3 die ik gekregen heb.Ze leren je die streken wel af.Ik spook niets meer uit wat niet mag,al heb ik toch zo’n zin,om me’n Xsara nog een vol open te trekken.

FonS
                                Topic starter

Hmm.. dat weet ik niet, ik moet alles nog op papier krijgen.
                                  M’n advocaat zei dat het in België geldt. Als het dus ook in Nederland is, oh-ooh… Dan moet ik wel erg opletten komend jaar :p

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 92)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.