- Dit onderwerp bevat 91 reacties, 26 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 4 maanden geleden door Thom-Ciao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 november 2008 om 14:36 #22724
ja late we hopen mja het kan altijd wat langer duren he
ik heb het wel afgeleerd : 70cc en snorklokkie @48km/h 😛 zal wel goed zijn denk ik
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.11 januari 2009 om 21:56 #22728Komende dinsdag (13 januari) is het zo ver ! :duivel
Ik ben benieuwd wat het oordeel wordt…11 januari 2009 om 22:00 #22729Ik las dat ze lijfstraffen in gaan voeren voor snelheidsovertredingen boven de 30km, wij duimen voor je fons.
11 januari 2009 om 22:02 #22730hahaha onze advocaat komt mee dus die zorgt maar dat hij wat ass kickt, anders kick ik de zijne :lol
o ja nog een update die ik helemaal vergeten was:
tijdje geleden is een vriend van me moeten voorkomen (tegelijk met mij op de roller geweest).
die had maar een paar km/h te hoog gehaald en moet 366 euro betalen, geloof ik.
maar de jongen die voor hem aan de beurt was, had 75 km/h gehaald en moest, jaja: 1800 euro (!!) betalen.ik zou dus in theorie met mijn 90 km/h ruim boven de 2000 euro moeten zitten, nu hopen dat het in de praktijk anders zit 😛
11 januari 2009 om 22:20 #22731
leon ciaodat is niet mis! Weinig dingen weet ik zeker in het leven, maar 1 van die dingen waar ik wel zeker van ben is dat je me nooit op de brommer tegen komt in Belgie 😉
Echt niet normaal man 1800 voor 75 😮 en dan is hij waarschijndelijk ook nog een maand of 2 de brommer kwijt geweest ook nog?
Echt niet normaal die belgen, ook met verkeersovertredingen met de auto vallen in belgie de boetes veel hoger uit dan hier.11 januari 2009 om 22:28 #22732waaaaaa:con Wat een idioten daar.. en helemaal kut voor jou aangezien die meting ook nog eens helemaal nergens op sloeg. Ik wens je alvast succes dinsdag
11 januari 2009 om 22:36 #22733dank je 🙂
@ Leon : 1 maand is de standaard in beslagname, of je nu 1 km/h te hard reed of 50, maakt niet uit
12 januari 2009 om 07:55 #22734
ArvidWleon ciao :
Echt niet normaal die belgen, ook met verkeersovertredingen met de auto vallen in belgie de boetes veel hoger uit dan hier.En het helpt geen ruk aangezien in belgie veel meer mensen omkomen in het verkeer dan in nederland waar de boetes wat bescheidener zijn.
Ik vind het ronduit ZIELIG dat ze bijvoorbeeld een 16jarige een boete van meer dan 1000euro geven, een scooter kost 2500euro, dus vergelijk je het met een werkende man van 40jaar dan zou je hem een boete moeten geven van 10.000euro als hij bijvoorbeeld in een VW Golf 6 rijdt van 25000euro. Dat doe je toch ook niet:? Boetes moeten wel enigsinds proportioneel zijn, geef een 16jarige een boete van 400euro en hij is alsnog goed pissed en scheit voor de politie.
12 januari 2009 om 12:07 #22735Succes morgen Fons!
12 januari 2009 om 16:34 #22736@ Arvid; inderdaad, de enige die echt de dupe van zo’n boete zijn, zijn de ouders van die jongeren:
Scooter / brommer in beslag genomen : ouders moeten je een maand lang naar school brengen (voor mij was het 30 km)
Boete : moeten de ouders o
12 januari 2009 om 16:46 #22737Het gaat erover,als je iemand overhoop moest rijden met een opgefokte brommer.Is deze dood,betaal je éénmaal,is deze verminkt-of gehandicapt,betaal je je leven lang.En wees gerust dat de ouders dan hun hele hebben & houden kunnen verkopen.
Daarmee ben ik er ook ongeveer mee gestopt.of legaal-of niets meer,want ik heb veel te veel om te verliezen.Wens je veel succes Fons.
12 januari 2009 om 17:09 #22738Ja FonS veel succes morgen man!
hoop voor jou dat het toch nog goed af loopt!Hier heb ik eigelijk wel een vraagje: een chokebegrenzer, wordt dat ontdekt?
13 januari 2009 om 08:35 #22739Nou barry het smartgeld dat je de familie van je slachtoffer mag betalen als deze dood is is bij de meeste mensen ook genoeg om alles te moeten verkopen.
Ik heb een keer een levensmoeie oma voor de citta gehad die met d’r leeftijdsgenote voor het zeebrapad stond te praten.
Toen ik nog aan het afremmen was en dichterbij kwam zag ik dit en gaf ik weer gas bij. Het leek er namelijk niet op dat ze nog van plan waren om over te steken. Ineens zeggen ze elkaar gedag en zonder op of om te kijken steekt één van de twee over. Nou dat was dus even vol in de remmen knijpen en flink schelden naar die demente zooi.13 januari 2009 om 13:30 #22740Nou vanmorgen ben ik dus naar de rechtbank geweest.
Mijn advocaat pleitte voor vrijspraak op basis van o.a. een aantal grove fouten in het proces verbaal.
Hij had ook uitgezocht welke straf ik zou krijgen, als ik zonder advocaat of een érg goede persoonlijke verdediging was komen opdagen:– 2500 euro boete
– ontzegging van de rijbevoegdheid (dus geen motorvoertuig meer mogen besturen, ook niet in NL)
– gevangenisstrafAllemaal bij elkaar he, niet een van de drie. Alleen de kans op een gevangenisstraf was redelijk klein.
Dus als jou hetzelfde overkomt, zorg dat je een goede advocaat bij je hebt !!
Ik krijg over twee weken (27 januari) het vonnis te horen, kort gezegt zijn er twee opties:
– vrijspraak
– geen vrijspraak en dus een vervolg van de rechtzaak in de rechtbank van Tongeren.Ik kom er vanzelf wel achter he 🙂
13 januari 2009 om 13:51 #22741echt ongelooflijk die belgen, en dat op basis van een foute meting :boos
wel chill dat je een advocaat hebt zeg 😉 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.