Vespa-Ciao.NL
:: Roest in citta tank.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Roest in citta tank.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

wesboy
    Topic starter

Hallo, ik heb een probleem, ik heb een lichte roestvorming in mijn citta tank, nou ik ben van plan om het met schoonmaakazijn te ontroesten en na het ontroesten spoelen en met water en baking soda erin doen en 5 minuten laten zitten en daarna eruit laten lopen, en dan eruit spoelen en met een föhn drogen en daarma 50ml olie erin doen. Zal dat kunnen helpen met mijn roest probleem?. Mvg Wes

:)

Wim
      Bijdrager

Zoek op roest tank in onze zoekfunctie.

Hoe ik t doe( de beste 😉 ):

-Benzine er uit gooien.
        -Halve liter brandspiritus er in, minuut flink.     schudden, en er weer uit gooien.(ontvet).
        -150gr. citroenzuur (korrel) er in gooien, te     vinden in een Indonesië of Thailand toko.
        -Dan tank vullen met kokend water, dop er op, twee dagen staan, wel af en toe draaien, leeg gooien, roest is weg.
        -Kraan er uit draaien en nog eens naspoelen met heet water en op zijn kop laten uitdruppen/drogen. Zorg dat er tijdens aftappen geen troep meer mee komt.
        -Tank is nu nog wat vochtig van binnen tussen de naden en kieren, gooi daarom de overgebleven halve liter brandspiritus er in, kraan er in uiteraard, spiritis bind met de laatste resten water, leegooien en laten drogen met kraan en dop er af. Spiritus droogt snel, =ook een voordeel. Als droog, vullen met 1:50 mengsmeringbenzine, klaar.

Waarschuwing voor brandspiritus en kokend water lijkt me niet nodig, die snapte je wel hoop ik. :mrgreen:

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Citta-ciao
        Donateur

Zelf goede ervaring met cola in de tank.
          Goedkoopste cola flessen kopen die er bestaan (3×1,5 liter). Weekje erin lateb staan.
          In cola zit fosforzuur dat roest oplost. Als alle cola eruit is, naspoelen met 1 liter benzine en dat eruit gooien ook en dan gewoon mengsmering erin.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.