- Dit onderwerp bevat 422 reacties, 60 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 4 maanden geleden door diac.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 november 2006 om 16:46 #269644
R.oel !Herr FlicK :
leuk die schijfrem, ging er toch vanuit dat je een hydrolische rempomp ging gebruiken maar zo’n minibike is ook niet het allerbeste.had je al gezegd dat dat niet zomaar past, of heb je niks anders ?
waarom zou deze niet passen ?? ik heb juist deze gepakt omdat die het makkelijkste was met bevestigen, en remmen zal die zeker wel doen hoor (heb de brommer uit elkaar dus kan nu niet testen). Trouwens ook al remt het niet zooooo goed, heb je ook niet bodig vind ik, anders vlieg je toch alleen over de kop.. 😉
8 november 2006 om 17:14 #269645en je lagers gaan gewoon kapot.
die lagertjes zijn niet echt voor hard remmen met de voorrem.
bij mij breken ze ook gewoon door de midden :S8 november 2006 om 17:31 #269646Herr FlicK :
leuk die schijfrem, ging er toch vanuit dat je een hydrolische rempomp ging gebruiken maar zo’n minibike is ook niet het allerbeste.had je al gezegd dat dat niet zomaar past, of heb je niks anders ?
Die deps waar die poort extra in is gemaakt zal denk ik eigenlijk/ vrij weinig toevoegen.
als je die zuiger van de deps ziet is het gatenkaas dus alle spoeling gaat via de zuiger, in de eerste 2 poorten. dan naar de voorste 2 poorten en zo komt het boven de zuiger. als je het van carter direct richting spoelpoort hebt maakt het niet zoveel uit denk ik.
het motto van hoe meer poorten hoe sneller en beter alles word is niet altijd beter he 😉
ik zei ook al tegen hem dat die poort er niet inhoorde maar roel dacht dat die van pinasco wel die poort hadden.
ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij is die poort links ook niet origineel.nice die schijfrem!
8 november 2006 om 17:49 #269647
R.oel !JA ik snap dr echt niks meer van ouw ?! hoort die poort er nu in of niet ? :O
en wat iemand zei van zit op de verkeerde plek klopt niet, die zit altijd daar maargoed 😉
8 november 2006 om 17:55 #269648Het is wel een erg leuk ciaotje roel 🙂 ben benieuwd wat de toekomst brengt
( Malossi / Simo bloK :D:D )
8 november 2006 om 18:24 #269649
R.oel !nja k denk dat ik gwoon speedengine erop houdt, of k moet al serieus geld te veel hebben ooit 😛 heb net al het een en ander gepolijst ( ben van plan mn hele blok te doen, grote cartterhelft was al gepolijst dus dat scheelt al veel werk:P)
10 december 2006 om 19:20 #269809
R.oel !BAH BAH !! ging ik gister nog eventje iets lassen aan mn voorvorkie zodat die remklauw net wat steviger erop zat. alles goed. veert een vorkpoot helemaal niet meer !! :boos:boos
dus op zoek naar een nieuwe, misschien eentje van een Aprilia AF1 heb ik gevonden. moet alleen kijken of die passend te maken is maar dat horen jullie vanzelf wel
19 december 2006 om 09:52 #269990
R.oel !UPDATE !! zie eerste post !! en let niet op de staat van mn frame, ben bezig geweest met verfafbijt 😀
19 december 2006 om 11:31 #269991Wordt leuk eh?
Enneh, die MT-voorvork, hoe ga je daaraan je remklauwbevestiging maken dan?
Is alu eh, je kunt niet zomaar ff iets eroplassen hoor, dat is ook het probleem met vespa-onderpoten, als het meegegoten is is ’t no prob, maar zoiets eraanlassen valt nie mee hoor!
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!19 december 2006 om 11:33 #269992Ohja, omdat ik zie dat ’t Primavera-font(het VESPA-lettertype) gewild is:
KLIK!
😉(De “gebruiksaanwijzing” zit erbij in de file LEES! MIJ! EERST!)
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!19 december 2006 om 12:40 #269993volgens mij heb je je handen nou wel veel hoger als eerst eh roel…
19 december 2006 om 12:56 #269994R.oel ! :
JA ik snap dr echt niks meer van ouw ?! hoort die poort er nu in of niet ? :Oen wat iemand zei van zit op de verkeerde plek klopt niet, die zit altijd daar maargoed 😉
Ik had ook een pinasco 70 cc depss. En daar zat net als bij jouw ook zo’n extre poort op precies de zelfde plek. vond het ook vaag.
19 december 2006 om 12:59 #269995Past die schijfrem een beetje ? voor de rest mooi ciaotje !
19 december 2006 om 15:43 #269996Ah ik zie juist dat je weer een ander voorvork in hebt zitten:D
Van welk merk is dit type als ik zou mogen vragen?19 december 2006 om 16:43 #269997
R.oel !van een motor, Suzuki 550 nogwat. de maat van t balhoofd is PRECIES hetzelfde dus past perfect 🙂 ik hoef niks te lassen hieraan, zit namelijk al zon aansluiting voor de remklauw op.
En k zit inderdaad ietsje hoger ja, vork is 15 cm langer, vind dit eigelijk wel fijner omdat ik nu niet meer zo ver naar voren leun zeg maar..
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.