Vespa-Ciao.NL
:: Roel’s special vespa ciao

Home Forums Perso’s Projecten Roel’s special vespa ciao

15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 423)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

Vette paddock jah ik ga der ook nog wel 1 brouwen van een kratje 🙂

R.oel !

03-11-2006.

als het goed is heb ik volgende week ergens een nieuwe cilinder,
        70cc Pinasco D.E.P.S 😀 😀 !!

(foto’s zie 1e post, ga ik vanaf nu alle foto’s zetten omdat ik dit wat netter uit vind zien :P)

R.oel !

07-11-2006

eindelijk is m’n schijfrem af !! door iemand van school ff laten lassen vandaag 😉

foto’s 1e post !!

Kay
          Bijdrager

Kzie de foto’s niet,maar heb het al gezien,hoop dat het beetje remt,maar dat merk ik nog wel eens:P

Ziet er goed uit roel!:thumb=)

pier
            Bijdrager

Inderdaat het ziet er goed uit ! ga zow door :thumb😀

murkus
              Bijdrager

nice hoor remt ut wat btr offu:P? ennu de deps zit ie er al odner of komt ie er nog onder graag prestaties weten:D grmark:P

joey636
                Bijdrager

=)ik wil ook schijfrem.:O
                  wat dacht je van een how to??
                  echt nice roel :thumb

Edjuh
                  Bijdrager

Grappig, een deps met zijpoortjes er in gemaakt! Alleen………..aan de verkeerde kant??(links ipv rechtsboven).

Remklauw is mechanisch toch? Heb je de hydraulische van de sr niet of kijk ik niet goed? Ik ben nieuwsgierig wat het oplevert.

hansieb
                    Moderator

Cool dat grafiekje 🙂 van EPC

Hij draait dus als het goed is 9200 toeren bij 60km/h en heeft 4pk 🙂 toch leuk, dus die 70cc polini levert dus 4.5 pk bijna 🙂 ben benieuwd ook hoeveel die bij de 85km/h genereert. Of heeft de polini 43mm 5.5 pk?

43 polini dus 4.5 pk of 5.5 pk

Heb geen excel erop maar:

De 43 malossi heeft toch ook iets van 5 pk 🙂 beide maakt het dus weinig uit.

Die deps ga je er ook nog op monteren.

R.oel !

hansieb :
                        toch leuk, dus die 70cc polini levert dus 4.5 pk bijna 🙂 ben benieuwd ook hoeveel die bij de 85km/h genereert. 43 polini dus 4.5 pk of 5.5 pk

uhh k weet niet hoe jij kijkt maare die 70polini heeft bij mij indd 4,2 pk. Als het goed is kan er maximaal 5,5 pk uitkomen, dit is dan op een polini evo carter ofzo (zo optimaal mogelijk natuurlijk).

en bij 60 km/h is het piekvermogen, niet bij 85 km/h, als dat zo was zou die nog wel ff doortrekken tot boven de 85 ??! of zie ik dit verkeerd 😛

hansieb
                        Moderator

Dat is het nadeel van de poelie , je zit niet direct op je top vermogen. Zoals je ziet g aat die lijn in een stijgende beweging terwijl je met vario direct al op de 9200 toeren zou zitten. Misschien zou er nog wel wat meer pk’s uitkomen als die hem wat langer had gehouden.

joey636
                          Bijdrager

je piek vermogen komt normaal vrij bij flink wat toeren maar die zakt na een bepaald aantal weer een beetje af dus dan kun je zien bij hoeveel toeren je een vario op jouw brommer zouw moeten afstellen.
                            maar met vario verlies je naar mijn mening een beetje vermogen omdat er veel bewegende onderdelen zijn die weerstand geven het trekt wel beter maar het verlaagd je vermogen ook niet veel maar tog een beetje.
                            tenminste dat leren ze mij bij mijn opleiding alle bewegende onderdelen die geven tog een kleine weerstand die nooit helemaal weg te werken is.
                            dus je verliest een beetje vermogen.
                            aangezien bij een vario meerdere dingen gebeuren voordat je vooruit gaat zal dit je meer vermogen kosten dan een koppeling met poulie.
                            maar door de vario houd je brommer zich op zijn toerental waar je de meeste power hebt waardoor je na het optrekken weer meer vermogen hebt dan een poulie.
                            maar bij het optrekken denk ik zelf dat je minder vermogen verliest dan bij een vario mits je een 90mm poulie hebt in verhouding tot een 90mm vario

hansieb
                            Moderator

Vario trekt altijd beter op dan poelie, voor heb je heel klein en achter poelie 90 of 100 dat kan met poelie niet.

Daar heb je voor altijd je koppeling die niet kleiner kan worden , wel groter voor top ( belgenkoppeling )

Vermogen valt wel beter af te stellen maar kan met vario ook teveel worden ( cilinder die teveel toeren draait )

Wat wel gewoon zo is is dat met poelie en belgenkoppeling volgens mij wel de hoogste km/h per uur kan worden gehaald ookal heb je malossi vertanding.

joey636
                              Bijdrager

idd je vario kan niet klein genoeg worden achter en niet groot genoeg voor om de poulie setup met belgenkoppeling bij te houden

Herr Flick
                                Sleutelbeheerder

leuk die schijfrem, ging er toch vanuit dat je een hydrolische rempomp ging gebruiken maar zo’n minibike is ook niet het allerbeste.

had je al gezegd dat dat niet zomaar past, of heb je niks anders ?

Die deps waar die poort extra in is gemaakt zal denk ik eigenlijk/ vrij weinig toevoegen.

als je die zuiger van de deps ziet is het gatenkaas dus alle spoeling gaat via de zuiger, in de eerste 2 poorten. dan naar de voorste 2 poorten en zo komt het boven de zuiger. als je het van carter direct richting spoelpoort hebt maakt het niet zoveel uit denk ik.

het motto van hoe meer poorten hoe sneller en beter alles word is niet altijd beter he 😉

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                  Gele Racefrikandel
                                15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 423)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.