- Dit onderwerp bevat 45 reacties, 14 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 10 maanden geleden door Robin89.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 mei 2008 om 18:43 #284040
Nou, ik ben Robin en ik zit al sinds 2005 regelmatig op het Citta forum. Nu ik met de ZuiderZee Toer mee ga doen vond ik het tijd worden voor een Ciao. Met name omdat ik zo’n stuk met die snelheid liever met een helm rij. Dus ik begon met zoeken en vond er een in Alkmaar en een in Dronten. Die in Dronten was 145, met geel kenteken, hij liep goed maar zag er niet uit. Die dus opgehaald, maar hij was in slechtere staat als ik dacht. Toch maar meegenomen… Diezelfde avond had ik al spijt, want die in Alkmaar was 350 (uiteindelijk 320), zag er goed uit en liep ook goed. Toen m’n broer zo ver gekregen om ook nog weer naar Alkmaar te gaan en zodoende staan er nu 2 Ciao’s in de garage. En ook nog 2 Citta’s 😛 Op die mooie ga ik de toer rijden, en die ander ga ik snel opknappen en weer verkopen. Genoeg geluld, hier foto’s:
Ciao nummer 1

Setup: 50cc, 12/12 met standaard filter, elektrische ontsteking, 90mm poulie, std. uitlaat.
Pluspunten: Trappers :P, 5 spakers
Minpunten: Lekke band, trappers staan niet helemaal lekker, geen achterdrager, licht doet het niet, lak ziet er niet uit (zie foto’s)

Vandaag flik met de afbijt in de weer geweest, dat rood met zwart vond ik er niet uit zien. Gelukkig had ie het niet zo goed gespoten en ging het er aardig af. Toen met watervast schuurpapier en water nog een beetje geschuurd, maar daar werden ze niet mooier op. Dus ging ik aan de slag met caravanwax, hielp niet echt… Toen maar siliconenspray erop en nu zien ze er weer netjes uit. Die bouten had ie ook meegespoten dus die met een staalborstel bewerkt en met fijn schuurpapier weer een beetje laten glimmen.

Ciao nummer 2

Setup bij aankoop: 50cc, 13/13 met standaard filter, CP ontsteking, 90 mm poulie, Leo krul.
Gister ff motorisch aan de slag geweest, dat ging best lekker aangezien ik nog niet zo heel veel ervaring heb.
Setup na gister: 43mm DR, 13/13 met Malossi filter, 90 mm poulie, Leo krul.
Binnenkort wordt dit 70mm poulie en Proma CC.Omdat bij deze de kappen er toch minder mooi uitzagen als ik dacht ga ik die maar nieuw kopen. Verder is er een stuk van de koplamp af, weet nog niet hoe ik dat ga oplossen. En het licht doet het niet. Zo staat ie er nu bij:

Morgen ga ik met de spatborden van nummer 1 aan de slag. Overmorgen ff kijken voor een helm, kentekens op mijn naam zetten (nummer 1 is nog niet overgeschreven en nummer 2 staat nog op die van m’n broer omdat ik in Delft sta ingeschreven en ik nu een week vakantie had, kon dus geen uitreksel van het bevolkingsregister halen). Verder op zoek naar wat onderdeeltjes die ik nog nodig heb, en wat nieuw spul halen bij JMPB of brommerhoek Vink. Tot slot een foto van m’n Citta’s 😛
4 mei 2008 om 18:51 #429860Die oranje zwart is echt vet, alleen staat em die leo krul niet echt.
Tof 🙂 ciao virus slaat toe!
4 mei 2008 om 18:56 #429861Hehe, thnx 😛 Die krul gaat ook zeker weg, die demper zit vast met een slangenklemmetje. En bij de demper is het enige ophangpunt, dus dat is ook niet zo handig. De Proma ligt nu nog bij m’n pa op kantoor omdat ie daar bezorgd werd maar hij was op vakantie dus ik krijg hem morgen. Alleen zit ik dan weer in Delft 😛
6 mei 2008 om 13:06 #429895Nou, m’n uitreksel is nog steeds niet binnen. Ik had hem vorige week online besteld en zou binnen 1 dag bezorgd worden… Straks maar ff de gemeente bellen. En ik was ff naar de Aldi om te kijken of ze die helmen nog hadden, en ze hadden alleen nog XL maar zelfs die was te klein voor mij. Maja ik ben ook niet gewend om een helm te dragen, dus misschien was ie gewoon prima. Toen ging ik naar brommerhoek Vink, maar daar mocht ik alleen een helm passen als ik hem ook gelijk zou kopen. En dan zouden ze eerst m’n hoofd opmeten enzo. Maar die helmen zijn best wel duur en/of lelijk.
Oja, gister nog met Ciao nummer 1 aan de slag geweest, die ligt nu zo goed als uit elkaar. Ik krijg alleen de voorvork er niet af omdat die balhoofdbouten zo moervast zitten en er is geen een sleutel die daar groot genoeg voor is. En het voorwiel krijg ik er ook niet af omdat die rechterbout zo vast zit, en als ik hem er af wil halen gaat ie veren omdat je hem naar beneden draai. Ik heb ook besloten het frame helemaal kaal te schuren en opnieuw te spuiten. Verder wil ik nieuwe/2de hands spatborden kopen want deze zijn compleet doorgeroest.
8 mei 2008 om 19:31 #429995Probleempjes… Ik heb vandaag m’n Proma CC gemonteerd, maar die komt op geen een manier overeen met de bestaande bevestigingspunten. Foto’s:

Hoe hoort dat normaal te zitten bij een Ciao?
En m’n voorwiel zit ontzettend scheef in de vork:

Heeft iemand oplossingen voor mijn problemen?
8 mei 2008 om 19:35 #429996De uitlaat ophaging moet aan de binnenkant he.. dan hoort hij gewoon te passen.
Voor je voorwiel zou ik even een revisie setjes voor je voorvering kopen op jmpb
8 mei 2008 om 19:36 #429997Ja, ik had hem ook eerst aan de binnenkant, toen kwamen de gaten ook niet overeen. En toen paste de demper er ook niet op.
8 mei 2008 om 19:38 #429998Zit hij er bij de cilinder er helemaal op? Anders bijbuigen of extra gaatje boren.
8 mei 2008 om 19:39 #429999Denk dat je je voorvering zal moeten reviseren
8 mei 2008 om 19:41 #430001Oke, de voorvering zal ik ff reviseren dan.
@ 1/2: Hij zit er helemaal op ja, en als ie er nog verder op zou kunnen zo dat beugeltje alleen maar hoger uitkomen. Ik zal trouwens ff kijken hoe anderen het gedaan hebben.
8 mei 2008 om 20:05 #430005Omdat de uitlaat vrij nieuw is kan het zijn dat de beugel voor nog niet helemaal gebogen is.
Maybe mot je achter ook een gat boren en bij mij past de circuit alleen als ik hem zonder demper monteer.
8 mei 2008 om 20:10 #430009stukje wegslijpen uit het frame en een extra gat boren en de boel past 😉
8 mei 2008 om 20:11 #430010Hoe bedoel je dat die beugel voor niet helemaal gebogen is? Die staat best wel een stukje van de cilinder af, maar ik heb niet zo’n M7 ding om hem vast te maken.
Maar hoe zet je dan die demper erop?
@ LeMoN: Ja das wel lekker makkelijk 😛 Maar het hoort toch gewoon te passen?
9 mei 2008 om 15:50 #430030Vandaag toch de Proma eronder gekregen, hoop alleen dat ie nu niet afbreekt bij de uitlaatpoort want hij zit nog niet vast aan de cilinderkop. Ik kan ook nergens meer van de M7 verlengmoertjes krijgen.

En ik heb ook een helm gekocht, was op zoek naar een goedkope maar dit was een van de weinige die me pastte. Ik ging er met de Citta heen, dus op de terugweg had ik hem op, maar het neemt toch wel een hoop lol van brommerrijden weg zo’n helm.
9 mei 2008 om 15:52 #430031hoe heb je hem nou eronder gekregen dan?
En als jij met 80 tegen een boom aan rijd zonder helm dan heb je geen lol meer:! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.