- Dit onderwerp bevat 48 reacties, 12 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 juli 2013 om 07:36 #284498
Hallo allemaal,
Ik ben toch maar even een eigen opknapproject pagina gestart. Dit is sowieso makkelijker om vragen te stellen want ik ben echt een leek op citta gebied:$
Allereerst zal ik me even voorstellen, Ik ben Robert, 23 jaar, woon in de buurt van Valkenswaard (onder Einhoven).
Ik heb twee weken gelede een citta gekocht met kenteken. (heb er helaas geen foto’s van gemaakt). Hiervoor heb ik natuurlijk al het een en ander besteld(zijstandaard–> orginele standaard bleef hij niet op staan en zijstandaard is veel mooier:P; broodje;nieuwe v-snaar;nieuwe tankdop met sleutels,remkabel en alvast de stickers voor op de tank)Deze ben ik nu uit elkaar aan het halen om te poedercaoten(kleur weet ik nog niet zeker). Dus hij is nu al helemaal uit elkaar. Toen ben ik er ook achter gekomen dat mijn achterbrug redelijk krom is. Deze ga ik eerst proberen te richten, lukt dit niet ga ik ergens een SI achterbrugje scoren.
Toen ik de tank leeg maakte ben ik ook nog een oude bezinedop tegen gekomen met maat staafje en al :?. Toch maar even verder schuren dan maar. Zal binnekort eens wat fotos maken en deze erop zetten!

Update 10/6/2011
Weer nieuwe onderdelen binnen gekregen van jmpb
Nieuwe chrome veren280 mm, nieuw achterlicht,nieuwe v-snaar voor poeli 65(ja klein ik weet het:P), nieuwe trapasbussen en nieuwe citypower.Ik wil hem zoveel mogelijk origineel houden,vandaar ook dat alles een beetje standaard. Er zit nu ook een citypower op maar die is zo ontzettend gaar, dus even een nieuwe besteld. Trouwens weer super service van jmpb.(had ook nog kappensetje voor iemand anders besteld, alles super netjes ingepakt!(Y)
Update 14/6/2011
Toen ik mijn achterwiel uit elkaar haalde voor te stralen meteen de klok eraf gehaald. Kijken hoe het met de remmen zat, want voordat ik hem helemaal uit elkaar haalde had ik eerst even mijn nieuwe remkabel erop gezet. Duizend keer versteld en hij bleef remmen als een pannenkoek. Wat bleek nu, de naaf had iets of wat gelekt–> beetje olie op het remsegment gekomen, dan wordt het niks meer natuurlijk. Je kunt het bovenste laagje er wel afschuren bij het segment maar zoveel had hij toch niet meer over dus meteen een nieuwe besteld bij JMPB natuurlijk met een nieuwe keerring zodat dit hopelijk niet meer voor komt!
25/6/2011
Hele tijd niets meer gehoord maar nu eindelijk goed nieuws. Alles is gecoat en ligt thuis, morgen en de loop van de week in elkaar zetten en onderdelen bestellen die ik nog mis. Achterbrug had ik toch maar recht gebogen en is nu vrij stevig dankzij het poedercoaten. Hij is trouwens fel blauw met witte velgen, zal er morgen wel fotos op zetten!

Update 13/07/2011
Na het citta virus ook te hebben heb ik inmiddels alweer twee citta’s erbij! Eentje helaas zonder kenteken die ik in een verder stadium misschien wel wil laten schouwen.

Deze dus. Hij ziet er nog redelijk uit. Alles is recht alleen het licht doet het nog niet en is er een kroonplaat gescheurd. Verder zat hier eerst ook nog een leo krul onder.
Setup :
Cilinder: onbekend?(orgineel??)
Carburateur 13/13 sproeier 64
Uitlaat nu: city power
Poelie 75Er zat eerst poelie 65 op maar deze heb ik geruild met de andere nieuwe citta. Hier heb ik nog niet mee gereden.
En de andere citta:

Met de leo krul eronder
Setup :
Polini 65cc W-poort
carburateur: 13/13 sproeier 64
Uitlaat: Leo Krul
Poelie 65Zo nu het eind resultaat:

Uiteraard heb ik nog een nieuwe uitlaat liggen. maar had hem zo ff in elkaar gezet. Ook heb ik nog een nieuw kapje(onderzadel dat zwarte onder de buddy zeg maar) liggen. deze moet ik ook nog ff erop zetten. Verder nog een nieuw stuur, maar dit doe ik waarschijnlijk pas na de zomer(het is nu veel te lekker weer !!)
Ook heb ik de citta zonder kenteken bijna helemaal uit elkaar gehaald. Het blokje eronder uitgehaald en ga ik het carter even tunen zodat dit straks onder de nieuwe citta kan!
Update
Plannen zijn een beetje gewijzigd. Ik ga sowieso de citta zonder kenteken laten schouwen, aangezien ik een origineel blok onder mijn blauwe heb hangen en het dus alleen maar hoeft over te zetten en aan te sluiten. Onder de blauwe citta komt dan het kickblok met vario en proma cc te liggen die ik van een mede forum lid ga kopen.Verder heb ik mijn stuur vervangen door een nieuwe zonder schuim( heeft ook wel iets vind ik zo), en heb ik t kapje onder de duo zit vervangen door een nieuwe( was oud kapje half zwart enzo)
Verder nog wat reserve onderdelen voor nog een reserve dr65cc (pakkingsetje en zuigerveren).
Update 23/4/2013
Citta staat nu met de vario in elkaar. Rijd heerlijk!!! ook is dit een blok met cdi dus geen gekloot meer met contactpunten:P

Jaja pretpakketje binnen! Een evo carter met 19 mm ! Fotos zeggen meer natuurlijk, helaas geen fotos van de vollewangen mazuchelli kruk, maar ach hij zit erin!
Blok en onderdelen

Achteraanzicht

Zij aanzicht

carb 19mm

blok thuis in elkaar zonder cilinder

Evo!!

Nieuw vliegwielkapje en krukas!

Met 46 polini en in de brug. Nu nog met poelie aandrijving!

Met proma cc en achterwiel!

Verder nog een uitlaatje gescoord! (Proma Gp korte versie)

Update: Vandaag de gp binnen gekregen. Lekker dof geluidje!! nog niet echt mee gereden, dus binnekort zal ik hem is testen!

De Sp hoe hij binnen kwam

Voor:)

Beetje geschuurd

nog een beetje

In de blanke lak met de naden erin gebrand

Eerste keer , ik weet het je ziet nog een paar spikkeltjes werk ik nog wel een keer bij in de winter! Maar t staat best goed onder de citta!

Update
Simonini proline erbij. Zit nog (heel) wat opknapwerk aan. (ps de demper heb ik met een beetje scotisch bright al opgepoetst, deze was ook helemaal verweerd)

De demper

Onbder de citta wel een beetje wazig.

Ik heb het op het moment best druk, maar probeer er zo spoedig mogelijk aan te beginnen! Zodra deze klaar is zal ik weer fotos posten uiteraard.
23 juli 2013 om 07:37 #460302Even mijn perso gekopieerd van t cittaforum! Reacties of op/aanmerkingen zijn altijd welkom!
23 juli 2013 om 07:46 #460303je heb dus 2 citta’s?
1 kick vario en 1 evo?ziet er strak en gelikt uit! succes verder
23 juli 2013 om 07:50 #460437Nee, had er 3(2met kenteken en 1 zonder. Heb er een met kenteken verkocht dus heb er nog 1 met kenteken(de citta zonder kenteken is een donor citta geworden waarmee ik al veel vrienden uit de brand heb geholpen).
Heb nu 3 bruggen plug en play:
1: standaard op een 13/13 na
2: Polini evo met polini 46 mm en 19 mm carb vollewangen kruk
3: Belgisch kickblok met 43dr en 13/13.Bedankt Sean!
23 juli 2013 om 08:45 #490204Hey Robert, mooi spul heb je daar liggen zeg!
De SP heb je ook keurig opgeknapt.Zou alleen je kabels wel iets netter wegwerken (tussen de kroonstukken door). En natuurlijk je gepowdercoatte achterwiel er weer in
23 juli 2013 om 17:58 #465355Thanks! Prestaties van de proma gp vallen op de dr trouwens best tegen(vooral op top lijkt hij in te houden). Wel met vario;)
De sp doet t juist weer best lekker op top maar onderin(op de 43mm) niet super goed.
Ik heb laatst mijn evo blok in samenwerking met de sp getest maar dat is wel gruwelijk( waarschijnlijk ook verkeerde rollen) maar onderin was hij niet aan de grond te houden!! Op top niet getest en heb ondertussen dus ook weer mijn elec blok eronder gegooit!
23 juli 2013 om 19:45 #492506idd mooi spul man! is dat niet mijn oude sp? die lijkt er wel heel veel op!
gave citta ook! ik moet ook maar een evo blok kopen :p24 juli 2013 om 06:46 #492510Thanks speedy Vespa! Ik heb hem van een siva gekocht
26 juli 2013 om 09:34 #455900Siva uit callantsoog zeker?
Uitlaat is mooi geworden!
27 juli 2013 om 09:53 #456954Ja volgens mij wel ja! Ken je hem?
Thanks!!!
6 augustus 2013 om 21:41 #492630Heb twee uitlaten erbij.
Een voor mij onbekende proma( van Tom van t forum)
En een sim proline( moet ik opknappen!)
Foto’s volgen asap
6 augustus 2013 om 22:59 #492631
Anoniemah, dus dat ben jij van de uitlaat?
het is een superbravo pijp, zoals origineel, maar dan van proma met 22mm bocht ipv geknepen.7 augustus 2013 om 11:19 #492636Ja ben ik Tom! Oké achja vind uitlaten super om alleen al op de plank te hebben!
De proline komt morgen binnen, maar moet helemaal opgeknapt worden. En benieuwd of deze net zo goed lukt als de sp!
Zodra ik iets heb volgen foto’s uiteraard !
10 augustus 2013 om 08:52 #456560De proline rijd vest lekker met vario, trekt best goed op alleen heeft best wat herrie in huis! Ben benieuwd wat hij presteerd onder de evo, maar moet hem eerst opknappen!
De proma van Tom trekt best redelijk op top houd hij echt in(dankzij vario te hoog in toeren) hiermee lijkt hij redelijk op de prestaties van de proma gp(die is net iets sneller )
Owja, heb mijn vriendin ook over kunnen halen! Heb voor haar nu een Vespa ciao gekocht met electr blokje. Zal wel een keertje een foto posten!
10 augustus 2013 om 10:57 #459005
AnoniemRoberto Tanchez :
De proline rijd vest lekker met vario, trekt best goed op alleen heeft best wat herrie in huis! Ben benieuwd wat hij presteerd onder de evo, maar moet hem eerst opknappen!De proma van Tom trekt best redelijk op top houd hij echt in(dankzij vario te hoog in toeren) hiermee lijkt hij redelijk op de prestaties van de proma gp(die is net iets sneller )
Owja, heb mijn vriendin ook over kunnen halen! Heb voor haar nu een Vespa ciao gekocht met electr blokje. Zal wel een keertje een foto posten!
de proma van mij, heb ik op poelie gehad, en dat was 100% schijt. trok alleen hoog in toeren,
vario pijpje dus
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.