Vespa-Ciao.NL
:: Robbert1992 Perso

Home Forums Perso’s Projecten Robbert1992 Perso

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 66)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

thierry93
    Donateur

Overtoeren betekend zwaarder

robbert1992
      Topic starter

Het is toch hoe zwaarder hoe zachter of maakt dat niet uit..?

arvid13690
        Bijdrager

Hij bedoelt, bij overtoeren moeten er zwaardere rollen in.

Tis altied moar eem!

robbert1992
          Topic starter

dat begrijp ik maar heeft het geen invloed op je snelheid

arvid13690
            Bijdrager

dat lijkt me niet, maar ik ben geen held met variovragen dus ik weet het niet zeker.

Tis altied moar eem!

Renaud
              Bijdrager

ik ben ook nog niet echt vario deskundig, maar weet uit ervaring met mijn citta, dat als je er zwaardere rollen in knikkert, hij minder toeren maakt, maar qua snelheid…. heeft het volgens mij weinig invloed. duurt alleen even iets langer voor hij op top is.

Je hebt trouwens echt een leuke citta 😀

robbert1992
                Topic starter

Gisteren lekker stukske gereden met citt-ciao12 ga ik even met me voet op frame,,, en jah hoor me alu voetstepje er af getieft en niks gemerkt en terug weg gezocht als een malle maar liep naar nergens toe :'( en ze zijn ook niet nieuw meer te bestellen

“Ëcht balen ..”

robbert1992
                  Topic starter

Even weer een updateje, een iets mindere dan… het volgende:

vanavond lekker stukkje gereden in 1 keer flink geratel dus ben maar gestopt en moessie had me naar huis gesleept (ode aan fietsstand XD) blokjeondervandaan gehaalt tref ik dit aan…

Kruk gebroken van de speed engine…. ik heb het nog nooit gefixst dus dit word weer een leermomentje 😀

ik laat jullie wel weten hoe de reperatie verloopt… 😀

P.S. iemand enig idee welke kruk dit is staan niks op..?

Anoniem

Dit is een Top Racing krukas

Zoals je zit lijkt de drijfstang er erg veel op, en deze breken vrij vaak, zoals onderhand bekend is.

Het beste kun je op opgevoerde blokjes nog altijd een std. krukas gebruiken, in het geval van een SpeedEngine een bromkruk, want met een snorkruk loopt hij niet lekker.

robbert1992
                      Topic starter

Zullen ze qua prestaties zelfde blijfen..?

Hier een LINK van een krukas bij de plaatselijke brommer boer..? mischien is dit wat..?

ik heb zelf ook nog genoeg thuis liggen maar vragen is nooit verkeerd 😀

Hoor het graag 😀

Anoniem

Er staat bij RMS, maar hij lijkt verdacht veel op een DMP.

Je kunt beter hier een std. bromkrukje zoeken met standaard timingen en nette lagerpassingen, dan ben je én goedkoper uit, én je hebt een sterke krukas. Of natuurlijk in je schuurtje 😉

robbert1992
                          Topic starter

Vertigo :
                            Er staat bij RMS, maar hij lijkt verdacht veel op een DMP.

Je kunt beter hier een std. bromkrukje zoeken met standaard timingen en nette lagerpassingen, dan ben je én goedkoper uit, én je hebt een sterke krukas. Of natuurlijk in je schuurtje 😉

bedankt voor je hulp ik denk dat het wel goed gaat komen 😀

robbert1992
                            Topic starter

Vanmiddag ander krukje er ingezet en hij loopt weer als een trein 😀

Was de eerste keer … 😀 hah

robbert1992
                              Topic starter

heb ook mijn Nuova Mazzuchelli race krukas uit mijn (Oude) evo in mijn Speedengine gedaan loop al meteen stuk beter dan een brom

😀 Me 15/15 Carburateur en spruitstuk gemaakt door martino, Hier ga ik morgen mee bezig om te monteren Morgen volgt het resultaat 😀

Martino
                                Moderator

Ik ben benieuwd naar jou resultaten straks. Luchtfilterkapje moet er nog wel even af en ik denk dat een sproeier 76 voor jou setup nodig zal zijn. In ieder geval is de sproeier die standaard is mee geleverd in de carb. veel te klein. Het past allemaal maar net in een Citta brug, ik hoop dat je vroeger genoeg hebt gepuzzeld. 😀 Anders even het topic erbij pakken wat ik je al eens had gestuurd.

En die krukas is zeker wel een leuke aanwinst tov je Piaggio kruk. Ik zie er zelfs nog het Mazzucchelli logo in de wang. Dat zie je ook niet vaak meer.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 66)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.