Vespa-Ciao.NL
:: Rizla project

Home Forums Perso’s Projecten Rizla project

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Rizla
    Topic starter

Hallo mede forum leden ik ben nieuw op dit forum maar ik gebruik dit forum al geruime tijd. Ik ben voor namelijk actief op het Citta-forum. Omdat ik hier ook vaak informatie weg haal ben ik wel een perso verschuldigd 😛

Hierbij mijn perso gekopierd van citta-frum. Dus check mijn blunders en leuke dingen. Ik zal voortaan het hier ook bijhouden.

Kopie vrorige
      Hallo,

Ik heb een half jaar geleden een Citta gekocht als opknap project. Nu ben ik begonnen met het opknappen.
      Helaas heb geen foto’s hoe ik hem gekocht heb, want ik heb alles al uit elkaar liggen.

Hier volgt de foto van de onderdelen bak en frame.

Deze onderdelen heb ik nieuw besteld:

Achterremsegment Citta/Ciao
      Revisieset Achtercardan Citta/Ciao
      DR Cilinder 38.4MM Vespa P10
      Lagerset Krukas Citta/Ciao
      Koppakking STD Citta/Ciao
      Cardanpakking Citta/Ciao
      Busje Carburateur Dellorto SHA
      Zijstandaard Zwart Citta
      Afdekdop Moer Schokbreker Citta
      Schokbrekerset Chroom 280MM Citta
      Buislamp 6 Volt 5 Watt
      Kraaglamp 6 Volt 15 Watt
      Kraaglamp 6V 15 Watt – Super White
      Kabelboom CPL Citta
      Handvatset Druppel Groen
      Bout Motorophanging Citta
      Bougie NGK B6HS
      Brandstofslang 1 Meter
      V-Snaar Citta 1012
      Luchtfilter als Org. Citta / Ciao

Een Hele was lijst dus :9

Ik ben begonnen met de revisie van de achterklok Alleen bij het losdraaien van de achterklok van de brug, brak er stuk af van de klok. Zie foto

Dus ff opzoek naar een tweedehandse (alleen de klep) Maar ik kon een hele achterklok krijgen voor 5 euro’s *D

Dus nu van twee weer 1 maken.

Zondag weer nieuwe resultaten.

Update 12-8-2012

Zo zet ik toch de klok weer in elkaar?

De klok zit weer in elkaar.

Nu de blok revisie

Mijn nieuwe cilinder.

Update 13-8-12

Mijn oude kop was zeker er vervanging toe, clipjes kapot en 1 zuigerveer zat er gewoon niet om.

Update 15-8-12

Verder gegaan met het moterblok want de vliegwiel-trekker was binnen gekomen.

Spoel en contactpunten verwijder en carter open gemaakt om de kruksas te verwijderen.

Op deze manier kon ook de lagers van de krusas verwijderen als je niet de beschikking hebt over een bankschroef. (moet je wel sterke benen hebben om dat ding vast te houden.

Daarna krukas in zakje gedaan en in de vriezer gelegd zodat het dat die lekker ging krimpen. En de lager lekker in een pannetje verwarmt.
      Dus mijn avondeten was dus lager met als toetje een krukas.
      Nieuwe lagerset gemonteerd.

Ondertussen brug ook even geschuurd.

Daarna was het veel te warm om precisie werk te doen. Dus in de avond maar even verder
      Totdat mijn pistonclipje de kamer in schoot. Dus morgen even opzoek naar een ander.

Update 25-8-2012

Brug wat beter geschuurd

Tweedehands Harleybeugel gekocht en gelijk even een traanplaatje voor gemaakt.
      Beugel moet nog wel gespoten worden maar bijna geen roest.

Update 26-8-2012

Vandaag ben ik weer lekker in de schuur bezig geweest. Voorvork verwijderd van frame. Heb nu alleen een kaal frame. Die ga ik vanavond nog schuren.

Ben begonnen met me brug in de primer te zetten.Natuurlijk wel eerst met wasbenzine afgenomen.
      Voor het spuiten had ik een vet handig tooltje.En krijg je ook niet vieze vingers.

Brug gespoten met primer 1e laag

Tweede laag

Derde laag is niet af want de primer was op. Ik dacht dat twee bussen had maar bleek 1 zilver te zijn. Helaas is het zondag en kan niet naar de winkel dus moet morgen maar verder.

Extra Update 26-8-2012
      Ff wat betere foto´s van het spuiten.

Frame aan het schuren

En het moterblokje weer in elkaar gezet.

Update 28-8-2012
      Frame start klaar om in de primer te zetten

Update 8-9-2012
      Vandaag frame in de primer gezet en bagage rekje.

En de brug zwart gespoten.

Dus ik ben weer lekker bezig geweest vandaag.

Update 10-9-2012

Frame gespoten +onderdelen en bagagedrager.

Fotos zijn genomen in het donker.

Nieuw 29/04/2013
      Nu blijkt na een tijdje me verf niet goed gespoten is met name de lak. Maar ik heb geen zin meer om het zelf te doen dus laat het binnenkort coaten.

Mijn set-up heden is.
      Dr 50cc snel( net ingereden)
      Carb. 13/13
      org filter opgeboord.
      citypower
      poelie 80
      std carter.

Nu vind heb ik een probleem bij het stoplicht. Als ik optrek gaan de fietsers me allemaal voorbij. Daar ben ik zo zat van dat ik me setup ga veranderen.
      Ik neem geen vario.

Ik heb nu een polini speed-eninge en daar ga ik mee verder. Het word 65cc of ik hou mijn 50cc dr. Ik wil gewoon lekker optrekken. Dus zal wel poelie 90 op de dr 50cc snel of poelie 80 op de 65.

Verder ben ik op zoek naar onderdelen en die hoop ik hier te vinden.

Greetz Rizla

Rizla
      Topic starter

Ik zie net dat ik in onder het verkeerde kopje gepost heb. Het moest namelijk bij andere brommers.

Check ook even naar citta forum voor volledige perso. Wordt hier binnenkort ook geupdatet

Martino
        Moderator

Welkom hier op het Vespa-Ciao forum. De perso heb je juist geplaatst hoor. Dit forum is niet alleen voor de Ciao, maar ook alle aanverwanten type brommers waar de Citta er een van is. Bekijk bijvoorbeeld maar eens de filmpjes van afgelopen toer. Hier zie je een bont gezelschap waarbij de Ciao en Citta tochwel het populairste zijn, maar ook reden er Si’s, Superbravo’s en old timer typen mee.

Heb je al een idee waar je de brommer laat coaten?

En mocht je misschien op een simpele manier wat trekkracht willen winnen, kan je wat strakkere trekveren monteren.

Wilk1985
          Moderator

Je hebt de smaak lekker te pakken met het sleutelen als je iets doet moet je het goed doen!

Leuk dat je iets gaat maken van een Citta die waarschijnlijk door een ander al afgedankt was.

Maar hij zit nu weer helemaal in elkaar toch? Heb je nog een foto van het totaal plaatje?

Rizla
            Topic starter

Foto volgt nog. Had ik hier gisteren ook geplaatst maar in eens zijn me berichten weg.

hierbij de foto

twitch
              Bijdrager

Weer een citta terug op de openbare weg, doe je goed
                En dat bij de stoplichten kan ik bij inkomen.. Frustratie ten top

Rizla
                Topic starter

Ik heb een varioset overgenomen van supremesmoke. Die ga ik binnenkort monteren. Maar weet iemand ook of je gewoon Zonder kickblok een vario gebruiken

pepko
                  Donateur

dat kan, een werkende decompressie is wel handig omdat het aanrennen zwaarder gaat door de lichtere vertanding.

Rizla
                    Topic starter

Oké die zit er gelukkig op

Martino
                      Moderator

In je koppelingschaal moet je er gewoon voor zorgen dat je er startsegmenten in hebt zitten. Dan kan je de variobrommer ook lopend aan krijgen.

Rizla
                        Topic starter

Klopt het dat er meer brom geluid uit mijn blok komt dan uit mijn uitlaat. Hij rijd perfect verder ook geen valse lucht. Of komt dit nou omdat ik een speedenige hebt met powerfilter.

Binnenkort even een update met vario. En hoop ik dat er binnenkort een toertje in buurt is;

Spulleke!

komt doordat je inderdaad een SE en een powerfilter hebt ja.

Rizla
                            Topic starter

Eigenlijk had ik de citta gekocht om van a naar b te komen. Maar ik raakte weer verslaafd aan het sleutelen. Ik heb hem gekocht voor 350. Maar een jaar verder zit er al weer veel geld in 150 verf en atributten. 400 euro jmbp. 120 vario 150 via forum. Hebben jullie dit nou ook? Ach ja als ik het maar leuk vind.

Martino
                              Moderator

Nee, helemaal geen last van. :whistle

Je hebt er in ieder geval plezier van. Dus het kosten-baten plaatje klopt weer. :thumb

pepko
                                Donateur

herkenbaar, gelukkig ben ik na het eerste jaar vespa gestopt met de uitgaven bijhouden 😀

ik ben bang dat ik ga huilen als ik erachter kom wat dit zootje me gekost heeft.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.