Vespa-Ciao.NL
:: RiTzE perso.

Home Forums Perso’s Projecten RiTzE perso.

15 berichten aan het bekijken - 661 tot 675 (van in totaal 742)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Bijdrager

Das een leuk beestje Ritze:thumb
      En met 100cc icm vario zal ie ook vast leuk gaan ja.
      Als het een Minarelli blok is zou je hem zelfs nog kunnen upgraden naar 125cc:duivel

DarkMagician6
      Bijdrager

Er zal vast wel genoeg voor te krijgen zijn. Ik denk dat hij een grotere carb bijvoorbeeld zeker wel zal waarderen. 😀

MCBoss
        Donateur

Ben alleen wel bang dat de rest van de quad dat niet zou waarderen DM6. 😛
          Verder wel grappig natuurlijk. 😀

ritze
          Topic starter

alle hulp is echt welkom het is namelijk een mina horizontaal imitatie van cpi als het goed is.
            dus het zal wel mogelijk zijn om er andere dingen op te zetten maar heb tot nu toe nog niet veel gevonden.
            en dat wat je krijgt dat zijn van die lame kapjes en spiegels.
            ik heb wel een snelle vario en koppeling gevonden.

carb is echt belachelijk klein, en hij gaat ook maar voor 80 % open lijkt het.
            en oja hij lekt dusbenzine, dus er moet een kraan tussen en dat vacuum kraantje eruit. (heb ik altijd rotzooi gevonden)

zal ik hier een iets van een special topic voor open maken want ik wil eigenlijk niet te veel in mijn perso zetten van dat ding, VESPA ONLY!! :swinging

mensen die voor mij informatie hebben of ideeen i.v.b. onderhoud en vervangen van onderdelen heel graag:D

————————vespa-ciao—————————

dusja, ik heb nu eindelijk 350 kilometer met mn 50cc std tuned gereden en het bevalt mij eigenlijk heel erg goed.
            ik heb met de vario lekker veel power onderin om lekker wat te stunten
            aangezien ik al een paar keer heb gemeld dat de snellere uitlaat erop ging, zal ik dat deze week nog doen

huidige setup:
            50cc std tun.
            elek carter bewerkt (dr evo)
            13/13 carb (jet 66 = te klein) (jet 70 = iets te groot) dus zou eigenlijk met 69 jet perfect moeten lopen
            city power van gigasnellie
            8 gram rolletjes
            64/66 km/h @ 6800 rpm

dit plaats ik even om later makkelijk te kunnen zien wat toen mijn setup was.

tot de volgende update, thnx voor jullie posts 😀:thumb

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
            Link naar Mijn collectie / Projecten.

Wilk1985
            Moderator

Dat is een aardig grote sproeier voor een std cylinder :thumb

Mooi experiment, nette topsnelheid ook.

ritze
              Topic starter

hallo jongens 😉

het 50cc blokje met uitlaatflens heeft toch een 500 km gelopen zonder echte problemen, wat ik wel irritant vind is dat ik de flens niet goed kan afdichten waardoor deze lekt. maar dat is iets voor later
                die zal ook weer open gaan binnen kort 😀 (extra spoelers maken)

een tijdje terug ben ik maar weer begonnen aan de reedvalve, zie foto`s hierboven
                vertigo had een paar pagina`s terug al de tip om de lager passingen wat dieper te maken.
                (dit heb ik ook boven beschreven)

nieuwe zuigerveren op de zuiger gedaan.

een foto van de aangepaste spoelers

alle pakkingen zelf maar moeten maken, dit ging best goed eigenlijk

en flink goede comrpessie :thumb

net nog even proberen te starten en gelukkig deed hij iets.
                probleem is wel dat er geen choke en filter op zit, maar het trok wel al behoorlijk goed op.
                voorwiel was niet aan de grond te houden =)

FonS
                Bijdrager

Nice 🙂 Ik heb een handchoke voor je, en een hendel voor kabelchoke. Als je kabel wilt, heb je alleen nog dit nodig:

https://www.jmpbonderdelen.nl/chokeset-kabelbediening-phbg-origineel.html

En een kabel natuurlijk. Kun je meteen een luchtfilter meebestellen. Ik leg de handchoke in de auto, kun je hem evt op de zaak ophalen, en anders krijg je hem volgend weekend wel 😉

ritze
                  Topic starter

:bier yeey 😀 filterje zal ik denk ik even bestellen binnenkort

Martino
                    Moderator

Nice Ritze en gelukkig wat foto’s van Vespa’s in je perso. Ik schrok al dat je in het chattopic als testfoto koos voor een spartamet. =)

Nou vroeg ik mij dus af welke carburateur je hebt gemonteerd? Dacht namelijk dat jij zo’n 17,5mm PHBG ooit had? Maar je profile laat de “good old 19mm” zien.

ritze
                      Topic starter

Uiteraard met de 19.5 haha alleen nog even die filter regelen en knalle met dat ding

ritze
                        Topic starter

de choke van fons werkt weer perfect:D
                          thnx man, tot nu toe loopt het nog wat rijk maar ik denk dat ik het even laat zo.
                          de kop zweet wel echt heel erg, maar dat had ik met de malosssi 43 kop ook

nog even een fun slowmo filmpje van een paar jaar geleden met de reedvalve
                          heerlijk die power

ritze
                          Topic starter

zo weer flinke dompers gehad met dat leuke blokje:

1.5 uur bezig geweest om dat ding aan te krijgen, v-snaar slipte als een malle, en met als gevolg dat die niet genoeg moment had om door te starten.
                            uiteraard helemaal verzopen onmdat de choke erop stond.
                            – snaar strakker gezet
                            – goed ontvet
                            – andere rollen
                            – boegie warm gemaakt

niks…

toen heb ik maar eens even wat beter gekeken; kopje eraf en de kanalen eens goed bekeken.
                            vrij snel had ik het idee dat het decompressor gaatje niet echt veel doorliet, dus heb ik dat eens goed aagepast door even met de boor er doorheen te gaan, (ook waar de klep zit uit gedremeld).

eindelijk startte hij :bier

en ja hoor: dikke ratel uit het blokje
                            wat nu weer? (krukas en naaldlager bleek achteraf)
                            agja YOLO , dus gas erop en lekker na 500 meter weer flink stotteren en niks daar.
                            NONDEJU! 2 boegies geprobeerd en geen succes maar die van de spartamet deed het vrij aardig (hittegraad 8 )
                            10 kilometer verder geen vermogen meer smoort helemaal uit n klinkt alsof hij elk moment BOEM kan zeggen

1ste kerstdag :
                            check for damage:

gezien ik speling had ergens op de lagers bij de drijfstang heb ik maar de krukas vervangen.
                            ik had onder in een berg rotzooi nog een cp blok liggen met een krukas. gewoon zonder het vervangen van de lagers in de RV gepleurd (lekker beun)
                            lekker kerstdagje met mn brommer doorgebracht 😉

mja weer het zelfde probleem uitsmoren bij volle belasting.. NOOOOONDEJUUUU
                            toen vond ik een hittegraad 5 boegie ergens in de reserve kit
                            en nu loopt het eindelijk eens normaal
                            ook het getik en gerammel is vrijwel niet meer te horen.

hoelang zal dit blok het gaan volhouden?? ben eens benieuwd

ritze
                            Topic starter

lang verhaal kort, malossi blok heeft nu al 260 km gelopen en doet het nog steeds vrij goed gelukkig 😀

nu weer wat gaan rotzooien met dei 50cc beun cilindertjes:

ik had een tijd terug een 50cc cilinder voorzien van een uitlaat flens en nog wat aanpassingen aan de uitlaat poort en inlaat kanalen, dit liep toch een mooie 60/65 km/h, dit met redelijke trekkracht op de variomatic
                              nu heb ik nog eens 4 kleine boosters erbij gemaakt die vrijwel gelijk liggen qua hoogte met de mains.

tevens meteen even een filmpje gemaakt hoe dit loopt in combinatie met een of ander proma uitlaat:D
                              die uitlaat maakt wel echt een tering herrie mja daar doe ik even heel weinig aan, ik denk toch dat ik ook even de city power ga proberen om te kijken of het verschil maakt 😀

p.s. die citta is niet van mij, die heeft mijn moeder gevonden in het bos, de eigenaar is op de hoogte gesteld maar wilt het schijnbaar niet meer, dus blijft hij hier en kan ik af en toe eens een blokje testen 😀

zevenenergie
                              Donateur

Ik vind die poortje heel erg netjes ik snap nu waarom je proacces bent

ritze
                                Topic starter

thnx man :thumb

ze zijn ook nog eens heel makkelijk te maken ook nog 😀
                                  ik probeer dit uit te werken zodat iedereen met wat basis spul heel easy een snelle cilinder kan maken, zonder al te veel ellende 😀

15 berichten aan het bekijken - 661 tot 675 (van in totaal 742)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.