- Dit onderwerp bevat 741 reacties, 90 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 maanden, 3 weken geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 april 2015 om 12:44 #494261
Mooie filmpjes

Je kan lezen en schrijven met je Ciao.13 juni 2015 om 15:21 #496784even een lange tijd niks gepost 😀
ik had een paar maanden terug een vespa gekocht voor 75 euro.
hij was bijna gesloopt maar:
de lak was niet zo mooi en het blokje liep op sla olie :D, dus heb ik besloten om hem toch voor een groot gedeelte op te knappen.setup:
STD bewerkt blokje (elec) (grote inlaat en snorkrukas) uit 96
50cc 23.5 cilinder, schoon gemaakt en bewerkt op uitlaat traject
12/10 carb met ori filter 1 gaasje
een of andere city power wat past
en uiteraard 95 poeli
8 bar compressie na 15 min lopenhierbij meteen wat foto`s
het blokje 😀

de klok nog even voorzien van nieuwe keeringen en remsegment

leuk bandje erop

omdat er iemand zo slim is geweest om zijn slot over het spatbord te doen, kon ik weer gaan spuiten:pest

er zit helaas wat kleur verschil in, maar het is beter dan die roestige zooi

die kloemelen moesten ook eruit, maar ook weer erin 😉

velg is ook weer blij met nieuw rubber

wel jammer dat de vork zwart is, ik had nog gekeken naar een nette blauwe maar helaas (komt wel ooit)

stuur erop, en alle kabels. ik heb wel problemen met de gashendel, hij loopt niet lekker terug

binnen kort maak ik wat nettere foto`s met de kappen erop 😀
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.13 juni 2015 om 17:25 #496785Je moet het handvat eventjes loshalen (kost je hoogstens de binnenkabel van je gashendel) en deze uit elkaar schroeven. Er zit 1 schroefje in dit het plastic handvat vast houd in het gashendelmechanisme, draai je deze eruit kan je hem zo uit elkaar halen.
Deze dan even goed invetten, ook wat smeermiddel in de buitenkabel waar de gaskabel doorheen gaat & je gashendel gaat weer normaal terug!
13 juni 2015 om 17:44 #496786Dat had ik al gedaan voordat de hendel erop ging, ik doe dat altijd ff schoon maken mja deze doet raar dus kan weer uitelkaar
Link naar Mijn collectie / Projecten.13 juni 2015 om 19:16 #496787Het kan zijn dat de gashevel op de carb stroef gaat. Dat was bij mij het geval, met als resultaat cruise control en dat soort dingen.
14 juni 2015 om 08:25 #496788daar ga ik ook eens naar kijken wat de choke komt ook niet vanzelf terug en dat ding trekt voor geen meter 😀
ik meen ook dat die schuif wat moeilijk ging, ik ga zometeen eens even kijken waar de problemen zijn 😀thnx voor de hulp
Link naar Mijn collectie / Projecten.15 juni 2015 om 19:54 #496790Jow ritze’
Ziet er goed uit.
Nog kleine dingen en dan hoop ik dat ie weer netjes rijd.Nog even geduld 😉
16 juni 2015 om 21:26 #496794yo ritze, zat eventjes te neuzen op marktplaats, maar neem aan dat je deze voorvork al tegen gekomen was?
17 juni 2015 om 04:49 #496791nee ik heb hem nog niet gezien, maar de vork wat er nu in zit blijft er voorlopig even in zitten, over een tijdje als de busjes weer aan de beurt zijn en ik heb een blauwe vork dan komt het helemaal goed.
gas hendel probleem zat em in het handvat, en in de veer die ooit iemand vergeten was 😀
tevens komt er een grotere carb op want het blok blijft maar 4 takken ook zonder luchtfilter met een 50 er srpoeier,
ik zou wel een kleinere erin kunnen zetten maar de choke release zit ook niet geweldig dus er komt een 13/13 op 😀De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.19 juni 2015 om 04:20 #496798zo even wat fotos

Link naar Mijn collectie / Projecten.20 juni 2015 om 07:18 #496801
erikbloembergMooi ciaotje ritze.
Maar ik vind de 3 spaak er op 1 of andere manier niet mooi in staan.
20 juni 2015 om 14:46 #496802ik had alleen maar nog een setje 5 spaaks en die gaan ooit weer bij mij erop, anders werd het weer zoon lelijke 4 spaak 😀
Link naar Mijn collectie / Projecten.12 juli 2015 om 15:20 #496899ik heb me weer eens zitten amuseren met een 50cc std cilinder.
helaas heb ik een paar foutjes gemaakt, het was de bedoeling om er 6 poortjes in te maken maar aan een kant heb ik niet genoeg ruimte om ook 3 erin te maken.
nja jammer dan 😉 toch maar voor te testen :lolik heb ook totaal geen idee of dit zou gaan werken 😕

de afwerking is nog behoorlijk ruw maar dat maakt mij voor het testen niet zo veel uit

the wall
Link naar Mijn collectie / Projecten.12 juli 2015 om 15:54 #496900Nou complimenten hoor, dat zal een behoorlijk gepiel geweest zijn.
leuk hoe jij bezig bent
Ik weet dat spoelpoorten perfect symmetrisch horen te liggen,
maar verwacht toch wel een aardige vermogens toename.
Wanneer gaat hij er op? Vanavond nog?:)12 juli 2015 om 16:02 #496901haha nog niet vandaag 😀
in de loop van deze maand denk ik, ik moet ook nog even een zuiger gaan aanpassen anders zit ik weer met die slotjes te kijken 😀De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.