- Dit onderwerp bevat 741 reacties, 90 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 maanden, 3 weken geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 september 2014 om 15:05 #495342
zo weer eens perso tijd na bijna een jaar 😀
tijdje terug had ik wat problemen met een spartamet, er zat een wazige carb op met heel veel poespas.
het liep opzich prima, maar de ellende was dat na 10 minuten motor uit, alle benzine het blok in liep en verzoop.uiteraard heb ik echt geen zin om een nieuwe carb te kopen van bijna 100 piek dus maken we zelf wat uit de ijzer bak 😀
grond plaatje gemaakt

hij past

nu nog een membraan erop beunen :@

tuutje erop gebakken

en klaar

nu loopt het weer redelijk maar start perfect,
ik ben van een 8mm carb naar 13mm gegaan en je merkt toch dat die carb iets te groot is voor dit blokje.
na deze aanpassing heb ik mijn reserve blok naar een brommer boer gebracht die me daar even wat dingen doet vernieuwen
aangezien hij tuner van kreidler is geweest heb ik er alle vertrouwen in 😀De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.1 september 2014 om 17:11 #492816Das een vruchtbare upgrade voor een Spartamet want die originele carb is inderdaad niks.
Alleen is 13mm vast wel wat overkill ja:D1 september 2014 om 17:52 #492817Kijk dat is nou eens een mooie aanpassing 😛
12/7 carb lijkt me een beter plan 😉
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi4 september 2014 om 04:43 #494928haha thnx, het zal toch gewoon goed moeten gaan lopen met een 13/13 dus er komen nog flink wat aanpassingen 😀
dus alle spoelers, inlaat traject en het membraan word later carbon met een curved stopper voor max flow 😀gekke blokjes moet je echt pro gaan benaderen anders word het niks haha
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.15 september 2014 om 19:11 #495309het RV blok is weer dood , wel bijna 700 kilometer ermee gereden, n RECORD 😀
ik was even blokje om gaan rijden in de spits, nu stond ik ongeveer 6 to 8 minuten stil.
alsof de duivel er mee speelt gaat die weer na lang stationair lopen kapot.2e keer nu al 😐
heel raar, maar goed:
aangezien ik geen toer met de rv wilde rijden, zal ik weer een std blokje moeten maken.
toevallig lag er in de mooie spulletjes voorraadkast een std blokje met al wat beun 😀
dus die gaan we maar verder aanpassen voor een dr evovergelijk met een std carter (spiegelbeeld)

er is misschien nog wat vlees over maar ik vind het wel goed zo

nja maar eens kijken of ik de boy`s ga bijhouden
Link naar Mijn collectie / Projecten.15 september 2014 om 20:15 #492942Mooi werk, voor een tour is het wel leuk als het heel blijft ja :). Wat is er nu mis met de RV dan weer de lagers?
16 september 2014 om 04:21 #495303ik weet niet precies wat er mee is, hij begon te stotteren en te haperen, dus ik ben maar meteen naar huis gereden en moet het blokje nog open maken.
er zit trouwens wel een rare kras op mn zuiger, waar die vandaan komt weet ik niet 😕De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.19 september 2014 om 16:55 #495400engine is complete
aldus, dit zou hem dan zo moeten worden, in combo met een dr evo en hoog toerige uitlaat

Link naar Mijn collectie / Projecten.19 september 2014 om 20:46 #495402Ik vind de cilinderkeuze maar wat saai. Echter zal dit vast en zeker een mooi stabiele basis worden.
De prestaties liggen toch ook altijd wel vrij hoog. Dus meekomen zal zeker gaan lukken.
21 september 2014 om 12:47 #492665Een vergelijkbaar blokje/setup liep bij Stephan ooit over de 90.
Dus meekomen moet zeker goed gaan lukken
5 april 2015 om 17:24 #496304blokje loopt tot nu toe nog goed, de toer ging ook lekker, en heb toen bijna de 80 aangetikt 😀
nu weer even filmpje kijken 😉(opgenomen in 120fps dus 4 keer vertraging)
Link naar Mijn collectie / Projecten.5 april 2015 om 17:47 #496305Lekkere wheelie !!
5 april 2015 om 18:09 #496306Haha stuntmaniak Ritze on the go.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel5 april 2015 om 18:09 #496307Dat laatste filmpje is bijna een drift 😛
Mooi effect dat 120fps
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi5 april 2015 om 19:43 #463792Haha geniaal die filmpjes! :D:D
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.