Vespa-Ciao.NL
:: RiTzE perso.

Home Forums Perso’s Projecten RiTzE perso.

15 berichten aan het bekijken - 586 tot 600 (van in totaal 742)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wilk1985
    Moderator

Laatste 2 dagen deze hele perso doorgelezen 🙂 Ik mag jou manier van sleutelen wel haha alles een keer proberen!

En stoppen met vespas is moeilijk of niet? Ik zou er lekker mee door gaan.

FonS
      Bijdrager

Doet ‘ie stiekem ook hoor :p De blauwe Ciao zou eigenlijk plek maken voor de NSR, maar ze staan nog steeds naast elkaar.
        Er liggen alleen wat minder onderdelen in het schap tegenwoordig.

ritze
        Topic starter

Lol. mijn reedvalve engine begint weer te zingen als een gek.
          uiteraard kan je er op wachten totdat er een lager vast petst

dus nu moet ik een ander blok bouwen
          Ik ga toch even proberen om mijn 50cc tuned klaar te maken

tot nu toe heb ik de:
          zuiger slotjes verplaatst
          uitlaat poort wer terug op de cilinder gelast
          carter carter geprept
          en nog wat kleine dingentjes gedaan

morgen poost met fotos

groetuuuh

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
          Link naar Mijn collectie / Projecten.

ritze
          Topic starter

yo.

na een flinke verhuizing, een kapotte nsr die maar niets wil doen… vastgelopen creco, ben ik eindelijk weer mobiel met de ciao,

deze cilinder zit er nu op

daar is vrij veel aan gedaan om het aan de gang te krijgen het meeste staat hierboven.
            ik blij dat het iets doet want veel van die 50cc tuned heb ik niet getest en dit loopt redelijk.

nu hopen dat hij niet meteen vast loopt omdat er zo veel dingen aan gedaan zijn

2 boosters
            uitlaatpoort
            zuiger veer slotjes verplaatst
            zuiger aangepast

inlaat gevijld en een 13 13 @ 66 sproeier

Martino
            Moderator

Balen dat je soms van die fases hebt waar alles tegen zit. Hopelijk houd je de Ciao nu een tijdje rijdend.
              De cilinder lijkt veel op een 50 DR, maar zal je wat meer kunnen vertellen over het verplaatsen van de zuigerveerslotjes?

ritze
              Topic starter

Het meeste werk zit het in het positioneren van de boor
                de 50cc zuiger heeft 2 verschillende zuigerveren waardoor je bij de L-Veer gewoon
                In het midden van de groef kan boren
                die D-Veer is lastiger omdat de zuiger veer tegen elkaar aan kunnen komen
                je moet dan eigenlijk. voor de helft op de zuiger zitten en voor de helft in de groeg

dan ga je kijken voor een spijker van 1.7mm (ongeveer) en een boor van1.5mm
                daar boor je dan mee in de zuiger
                ik maak dan de spijker conisch door hem in de boor kolom te zetten en dan met schuur papier af te.schuiren
                daarna maak je de zuiger goed heet en sla je de spijkers erin
                als laatse doe je de rest weg slijpen met de dremel dit moet je ook doen bij de ori slotjes
                die kan je ook weg slijpen en controleren met een zuiger veer

hansieb
                Moderator

Hey ritze,

Naar aanleiding van jouw muziekkistje ben ik van plan iets soortgelijks te maken.

Wat heb jij er precies inhangen?

Ik denk dat ik ga voor een TA2024 versterker met 12V 7,2A accu een mp3 decoder module en een setje pioneer speakers.
                  Als basis denk ik een kratje brand bier 12 flesjes :bier of een gereedschapskist.

ritze
                  Topic starter

jazeker moet goed gaan maar je moet wel kijken dat je de kist trillings vrij monteerd op rubbers anders gaat aLLES naar de klote haha

ik heb 6cm sony 8watt speakers met zelfbouw amp 2*3.5 watt
                    je moet het idioot degelijk maken anders trilt je alles kapot geloof me, maar dit ziet er wel veel belovend uit gr ritz

wat betreft mn 50cc tuned, er zit nu 35kilometer op en de compressie begint nu te komen

topspeed is 64 @city power dus opzich loopt het redelijk

filmpje binnekort gr

ritze
                    Topic starter

nu dan eens eindelijk een echte post maken op mn PC, THUIS!

I ben verhuist naar vaesrade, waar veel heuvels en van die dingen zijn, vakantie weggetjes;)
                      gelukkig heb ik mooi nog een schuurtje (hokje) waar ik lekker kan klooien en beunen aan vanalles en nog wat.

binnenkort laat ik wat picca`s zien van het sleutel hok.

maar nu even terug naar de 50cc tuned ellende
                      ik heb hier 2 filmpjes:

filmpje 1 is city power

fimpje 2 snelle uitlaat

die race kever heb ik later nog ingehaald toen ik berg af 78km/h haalde =) gekkewerk

ps srry voor het gelul in het begin, haha

beunhaaz
                      Bijdrager

2e filmpje is toch met die snelle pijp?

Dat KOM DAN maakt um echt af ;p

ritze
                        Topic starter

even een poortmap gemaakt van mn 50cc bewerkt:

zo was de cilinder na eerste bewerking

dit is na de 2e bewerking

de uitlaat poort en boosters zijn bijde omhoog gegaan
                          het effect ervan word pas duidelijk als een flinke voet pakking gebruik want hij lekt als een zeef
                          de verse benzine lekt er gewoon langs af :thumb

ritze
                          Topic starter

het 50cc project gaat even van de baan, ik denk dat ik nu de juiste poort hoogtes heb voor een vrij hoog toerig 50cc cilindertje.
                            nu moet eigenlijk het blok open om de hoofd spoelers groter te maken, en een iets andere vorm te geven.
                            want in de toekomst wil ik daar toch nog eens een 50cc euro cilindro op zetten.

aangezien ik dus een groot gat in mijn frame had, hebben we die weer gevuld met de fonS tuned 70cc dr evo cilinder.
                            (echte gaten kaas zuiger en alles)
                            cilindertje zit trouwens op de RV dus dat zal ook wel leuk worden.

even de setup totaal
                            RV carters brevattatto tuned
                            19.5mm carb 89 sproeier (iets te groot)
                            std brom kruk
                            elek ontsteking
                            vario malossi 10.5 en een 100mm totaal std koppeling
                            mijn eigen beun uitlaat die met de vorige dr evo 10.120 toeren draaide @88 km/h
                            std kop 38mm
                            en een sick compressie die ik binnen kort even ga meten:D

ik zal proberen weer een filmpje te maken met live km/h registratie

ritze
                            Topic starter

ff snel een blokje bewerkt voor een vriend van me,
                              die had helemaal genoeg van zn altijd kapotte cp engine
                              dus nu heeft hij een net bewerkt 70 cc elek blokje 😀

Citta-ciao
                              Donateur

Ziet der netjes uut!

ritze
                                Topic starter

jezus, dat blok heeft nog leuk liggen kloten met mij,
                                  * 4 dagen liggen zoeken waar het stotteren vandaan kwam. (slecht stekkertje op de cdi)
                                  * daarna kortsluiting in de licht kabel, dus geen licht niet meer
                                  * toen viel de sproeier uit de carb, dat werd dus lopen
                                  * ook nog het balhoofd los

mja het loopt

8700 rpm volgas vlakke weg met poelie 80 en 16 inch wheels

15 berichten aan het bekijken - 586 tot 600 (van in totaal 742)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.