- Dit onderwerp bevat 741 reacties, 90 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 maanden, 3 weken geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 april 2012 om 00:00 #489060
Nieuwe RV carters he… 🙁
Welke manier van in elkaar bakken heb je gebruikt? Probeer anders ook eens op de manier zoals Thomas zijn RV in elkaar zit.
Lagers eerst in de carters monteren en dan de kruk in de carters. Dit scheen bij Herr-flick dus een uitkomst te wezen.En, Frame gescheurd?
14 april 2012 om 09:31 #488524ik denk te weten waar het aan ligt, als je het blok voor je hebt liggen met de cilinder van je af.
dan is een van de 2 carters niet recht ten opzichte van elkaar.ik denk dus omdat een carter scheef is gevlakt dat die daardoor de lagertjes krom trekt.
maargoed ik krijg vandaag of morge een ander setje reedvalve die ik even in elkaar zet.
als die de zelfde problemen heeft dan hebben we een probleem wat toch moeilijk op te lossen is.want het leuke is als ik de voorste carterbouten aan trek is er geen probleem maar als die bout wat achter zit ook maar een beetje word aangedraaid dan zit alles weer muurvast
dat frame gedoe is figure of speech limbo toer begint mij een beetje te irriteren mja
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.14 april 2012 om 11:01 #469424Bedoel je dan dat de carters op het carterpakkingsvlak niet recht zijn of bij de cilindervoet? Beiden kunnen idd ervoor zorgen dat er bij het in elkaar draaien van carters en/of cilinder dan veel spanning op komt te staan. Is het zelf goed vlakken dan niet een optie eventueel icm een dikkere pakking?
Ik nam dat frame scheuren dan wel letterlijk.:bloos Hoor dit vaker, maar eigenlijk nog nooit gezien.
Je weet wel dat toeren vooral fun moet blijven en je er zeker zelf ook plezier in moet blijven houden.14 april 2012 om 11:02 #461473
AnoniemMoet je voor de gein eens je carter met het carterpassingsvlak op een tafel leggen en een rechte hoek tegen de cilindervoet leggen, denk dat je dan misschien wel een afwijking kunt zien.
Ben wel benieuwd, want het zou zonde zijn als je RV in de oud-ijzer(aluminium) bak terecht komt.
14 april 2012 om 11:17 #467517ritze :
malossi :fuck2
blok is dus gaar, en zal denk ik nooit meer lopen, ik moet dus kiezen tussen: of geen carterdruk of een vast zittende krukas.
vind het heel jammer en heb ook geen zin meer om eraan te werken omdat ik weet dat het nooit meer goed gaat komen.misschien dat fons er nog wat mee kan anders pleur ik ze de ijzerbak in
Misschien is het een idee om er een nog paar ogen naar te laten kijken?
Meerdere ogen zien altijd meer, nu wil ik niet zeggen dat ik tijfel aan je skills of die van FonS, absoluut niet.
Maar soms pist er een engeltje bij iemand anders over zijn blik. 😀Het blijft wel mooi zuur, mijn cartersetje ligt nieuw in de doos klaar, maar na al dit gezijk krijg ik zelf ook steeds meer twijfels of ik er wel aan wil beginnen. 🙁
14 april 2012 om 12:58 #486277hah daar heb je gelijk in, maar ik ken niemand die er genoeg verstand er van heeft om te zeggen waar het aan ligt
ik ga zometeen het blok uit elkaar halen en dan begin ik te vlakken.als het dan beter word dan weet ik wat ik moet gaan doen 😀
Ikheb hem aan de gang met een tuned 50cc
Maar de spoeler komt buiten het cilindertje
Uit
Dus nu zit er een credo op en die past wel goediPhone klote auto correct grr
Link naar Mijn collectie / Projecten.21 april 2012 om 06:56 #490011bewijs 😛
Link naar Mijn collectie / Projecten.21 april 2012 om 10:41 #485858Die kruk lijkt wel zo krom al een heupel:lol:|
Denk dat dit ook niet bevorderlijk is voor je lager(s)21 april 2012 om 12:40 #465604ja hij is een beetje niet recht 😛 maar dat maakt niet zo veel uit, als dit blok nu meer dan 100 km draait is het al veel beter als eerst 😛
hier nog iets leuks om binnen met de brommer te kunnen kloten 😀
(moeten alleen nog slangen op)De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.21 april 2012 om 22:37 #465824
erikbloembergmooi dat je blokje eindelijk weer loopt
krukje slingert idd mooi en je lagers zingen ook goed =)
22 april 2012 om 05:42 #464463ja hij zingt ook echt he, mja ik heb gewoon een krukas met 2 lagers uit een blok gevist 😛
en die zagen er al niet zo goed uit. mja het is maar om even te proberenmoet zometeen toch even de sproeier dicht solderen 😀
Link naar Mijn collectie / Projecten.22 april 2012 om 07:03 #464209ik had nog geen fotos van mn hokje hier in mijn perso dus doe ik dat maar even:

Link naar Mijn collectie / Projecten.22 april 2012 om 07:20 #464205Ook een leuke werkplaats Ritze!
Zeker niet verkeerd22 april 2012 om 08:13 #463573cker nice hoor!
22 april 2012 om 08:56 #468124gasuitlaat ventilator, als je 2m² cultiveert kan je een leuke bijverdienste kweken voor je vespahobby lol….leuk werkhok m8 (maaskantje) 😀
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.