- Dit onderwerp bevat 741 reacties, 90 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 maanden, 3 weken geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 januari 2012 om 11:07 #491903
Damn Ritze, toch maar eens op zoek naar de oudere type RV carters.
Maar zie ik nou weer dezelfde foto als de vorige keer de lager stuk?
27 januari 2012 om 11:17 #491924Vreemd probleem. Ik heb destijds mijn smeerkanalen gewoon een maatje groter geboord en heb nergens last van.
Ik heb mijn krukaslagers (normaal tegen mijn principe in) zelfs al een keer overgezet van de Pinasco krukas naar de Malossi krukas. Ik heb er dan wel TN9 lagers in maar dat moet het verschil niet maken.Waar komen jouw lagers vandaan, steeds bij dezelfde leverancier? Misschien is het een slechte batch ofzo…
I came, I saw, and I forgot what I was doing...27 januari 2012 om 16:14 #491926@ mensen :
het kan niet aan de carters liggen want er zijn meer mensen met een RV uit 2010, MAAR: welke shims gebruiken die.
ik heb namelijk 0.20 shims erin en geloof me, er kan geen mengsel bij dat lager onmogelijkhet lager wat er nu in zit is van een andere shop dus daar ligt het ook niet aan,
ik durf bijna te wedden dat de ruimte tussen kruk en carter te klein is om smering te krijgen.het leuke is dat toen ik het veel te rijk lopen heb gefixt dat die binnen 30 km kapot is.
dus er gaan nu 0.5 shims in met een vrijwel nieuwe snor kruk, en dan ga ik gewoon vol gas geven tot die tank leeg is.
als de cilinder dan kapot loopt pech gehad.dit is nog een oude foto, ben aan het verhuizen dus brommer kan nu geen aandacht krijgen helaas, jullie horen gouw weer wat van me
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.27 januari 2012 om 17:32 #491658Ik denk dat daar dan idd het probleem wel eens in kon zitten, want 0,2 is idd erg krap.
Dan is 0,5 een beste upgrade van meer dan de helft, dus dat moet uitmaken
29 januari 2012 om 15:33 #458940Goed nieuws en slecht nieuws!
Het goede nieuws: het lager is nog in orde :bier
Het slechte nieuws: de krukas is gebroken :haha
Het gaat om een nieuwe DMP krukas, de breuk zou ik wijten aan het vastgelopen lager van de vorige keer. Dat zijn geen gezonde krachten die op de as komen.
Het euvel:

Toen ik naar huis reed met Ritze’s Reedvalve in m’n rugzak, kwam ik ook nog eens zelf 50m voor mijn flat stil te staan door een luide ratel in m’n blokje 🙁
Dat ligt dus nu ook uit elkaar, al zie ik niet echt waar het vandaan is gekomen? Lagerpassing in klein carterdeel is ruim, maar ik zou niet verwachten dat dat zúlke herrie veroorzaakt.
In ieder geval ga ik het carterdeel vervangen en voor de zekerheid een andere Multivar monteren.Ik denk dat Ritze’s Reedvalve gewoon weer in elkaar kan met een andere krukas en wat nieuwe lagers

Ik rij nu maar weer (met de auto :() naar Ritze om hem blij te maken met zijn krukas haha.
29 januari 2012 om 19:19 #491949boh fons wel jammer dat je blok nu ook alweer naar de klote is gelopen (of niet)
succes met je andere carter erop zetten.wat betreft mijn blok : :no poep dus
Link naar Mijn collectie / Projecten.29 januari 2012 om 20:17 #491951Dat is erg knap gedaan :O nog nooit gezien zoon breuk
29 januari 2012 om 20:21 #491952Dan kijk je niet goed :pest
Ritze en ik hebben hebben beide al ervaring met gebroken krukassen, en we zijn echt niet alleen op het forum.29 januari 2012 om 20:49 #491953Citta89 heeft dit ook gehad met zijn alfaerre racekrukas!
Nieuw krukasje erin en gaan met die banaan, als ik jou was had ik er gewoon een piaggio krukas ingezet.Ik vind het echt een mooi blokje een RV, jammer dat jij er zoveel gezeik mee hebt..
29 januari 2012 om 21:23 #491954@FonS, sinds de 3 echt actieve maanden had ik erbij moeten zetten . in deze tijd nog niet gezien 😛
30 januari 2012 om 06:06 #491957@citta: is ook een heerlijk blok om mee te rijden, iedereen kijkt en scooter tuupjes zijn jaloers 😀
ik zeg ook altijd mijn carb is groter dan die van jouw naa na na naa naAT beunkonijn. agja veel power is veel slopen 😛
Link naar Mijn collectie / Projecten.12 februari 2012 om 15:31 #452313nja nu iets kompleet anders 😀
50cc met 2 boosters en uitlaat poort vergroot.
blok zit er onder, en liep ook maar stotterd als een gek, maar heeft wel flink power als ik het gas open draai.ik hoop dat mn berini niet kapot is maar dat de sproeier te groot is (64).
moet wel zeggen dat zonder luchtfilter het niet beter word dusja…edit: ontsteking…:(
Link naar Mijn collectie / Projecten.26 februari 2012 om 10:42 #486826ook nog even snel een blokje gemaakt voor naar het werk te rijden.
hopelijk heb ik dan nu even de tijd om de RV weer lopend te krijgen, met een leuk 50cc tje ofzo 😛

en dan nog het krukje, dit was een snor maar heb ik aangepast zodat de sluit kant even ver staat als een brom as.
oftewel hij gaat eerder open als een brom en even laat dicht als een brom (als ik het goed heb :D)
Link naar Mijn collectie / Projecten.26 februari 2012 om 11:31 #486400Vannacht nog thuisgekomen dus? Knap dat je eerder wakker bent dan ik :lol
Inderdaad, binnenkort maar eens verder met de ReedValve…
17 maart 2012 om 17:35 #467986reedvalve :whistle haha
net nog even iets gemaakt voor spanning tot rust te brengen.
wat je ziet: is een weerstand (beige staafje met de kleurtjes) en een zener diode.ik had 3 weerstanden
1: 1400 ohm
2: 3600 ohm (zoiets)
3: 5600 ohmmet maar 1 had ik zoiets van dit werkt wel, alleen er zat niet genoeg spanning op. het display zag je half maar het apparaatje werkte niet echt, maar hoeveel volts ik er ook op zette bleef het beeld en voltage het zelfde.
ik denk dat als ik de juiste weerstand vind dat het wel eens goed kan werken:P
(ook dan even checken hoeveel amp er door kan) 😛
Link naar Mijn collectie / Projecten. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.