- Dit onderwerp bevat 741 reacties, 90 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 maanden, 3 weken geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 december 2011 om 12:57 #491399
@mwouters91 owjah thnx 😛
wooow, net ff rondje dorp.
begint die toch vol te stotteren als een gek, nu vonkte de bougie niet op de juiste plaats.
dus weer terug naar sproeier 92, misschien dat die het dan wel doet.want nu heb ik 7100 toeren gedraaid en power is nog niet echt dat je zegt daar.
Edti:
sproeier 92 erin en nu kan ik gewoon volgas geven en trekt goed op voor de toeren die die draait (6700)
alleen loopt het onderin wel erg rijk, dus de naald kan weer iets omlaag 😛maare, ding maakt wel een heftig geluid, ik durf eigenlijk niet eens de straat op en af:con
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.17 december 2011 om 08:37 #491241lol, had vannacht even 3.6 gram rollen erin gedaan

6500 rpm, niks. 7500 rpm ook niks 8400rpm boem vol boost en trekken als een gek 😛
had dus heel even 8800 toeren gedraaid, dit zou qua overbrenging goed zijn voor een dikke 75 😛De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.17 december 2011 om 08:51 #491240ritze :
maare, ding maakt wel een heftig geluid, ik durf eigenlijk niet eens de straat op en af:con
en dan ga jij midden in de nacht je rollen veranderen? 😛
17 december 2011 om 08:56 #491406duh, iedereen ligt dan in hun bed en kunnen dan niet snel uit het raam kijken welke idioot met dat herrie ding weer de straat uit veegt 😛
en ja niemand op de weg, vind ik wel fijn als ik 70+ ga rijden terwijl je niet stil komt met dit natte weer.
79.6 km/h @ 9250 rpm
volgens mij heeft mijn klok een te lichte vertanding, want na de 60 gaat die meteen door naar de 80De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.17 december 2011 om 13:04 #491407Slaat hij de 70 volledig over? :pest 😀
I came, I saw, and I forgot what I was doing...17 december 2011 om 14:37 #491412@Tonni, heb je dat nog nooit gehad ;p opeens Poef naar 80 😛
17 december 2011 om 15:33 #491413jazeker slaat hij de 70 over gaat veel te snel 8)
nja wat ik bedoelde was dat die vanaf 60 gewoon met veel power naar de 80 rijdt.
moet wel zeggen dat het iets bergaf was een beetje, ik zal binnen kort even stukje volgas blazen om te zien wat die in zijn mars heeft.De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.27 december 2011 om 13:09 #491539en toen:
aangezien ik ooit eens een std 50cc op de rv wil hebben ben ik eens rustig begonnen aan een nieuwe 50cc cilinder.
het was een snor cilindertje die toch wel wat heeft meegemaakt, maar deze word weer op en top een fijne cilinder hoop ik 😛
lijkt slecht afgewerkt maar komt door het licht

en de zuiger heb ik ook aangepast:P
want de zuiger slotjes zaten niet op een goede plaats dus heb ik er 1 verplaatst, volgens mij werkt dit best goed en kan ik fijn zuigers pimpen
Link naar Mijn collectie / Projecten.27 december 2011 om 13:43 #491540Hey Ritze, dat slotje verplaatsen. Hoe heb je dat gedaan? Wanneer dit goed zal werken kan dit een mooie uitkomst bieden voor vele te bewerken cilinders.
27 december 2011 om 16:37 #491544tja, gewoon een gaatje geboord heel voorzichtig en toen een spijker erin getikt.
daarna af gesneden en bij gewerkt, en het veertje past er perfect in 😛want ja, elke keer als ik wat verzin kom ik weer met die slotjes in de knoei, maar nu niet meer 😛
Link naar Mijn collectie / Projecten.5 januari 2012 om 12:58 #491636heey, 50cc cilinder klaar en getest, liep lekker ondanks er geen weerstand op de kruk zat.
alleen loopt dat punt blokje niet zo fijn, laatste keer deed die ook alweer wat stotteren 😛De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.10 januari 2012 om 09:45 #491709yeey:P
eindelijk een volt meter in mijn kistje, nu kan ik zien of de accu plat is of whatever:P
en het voordeel is dat die ook nog verlicht is 😛
Link naar Mijn collectie / Projecten.17 januari 2012 om 22:15 #491695mindere update:
lager meer dan beschadigd geraakt.chillere update:
hij zit weer in elkaar met nieuwe lagers THNX fons 😛ik reed naar de vis winkel om even naar de spullentjes te kijken, hier heb ik 8 km over gedaan om daar te komen.
met dat ik daar aan kom hoor ik een raar geluid, wat een beetje klonk alsof de vliegwiel tegen het kapje kwam.
dus ik denk; hoppa gaas erop. (zal wel goed zijn)150 meter verder knalde het achterwiel vast en stond ik stil:@ (stonden ook nog 2 marokko ventjes mij wat uit aan het dagen) w8 maar 😛
ik dacht dus meteen; cilinder dood, maar niks is minder waar, het lager is zo hard gesloopt dat die zich compleet vastsloeg.

uiteraard zat het gekke ding zo vast dat die niet meer goed eraf ging dus hebbe we hem moeten slopen
(grote foto

grote foto

grote foto (de shimring :P)
Link naar Mijn collectie / Projecten.17 januari 2012 om 22:26 #456029
AnoniemLekker bezig ja 😛 Wel apart dat er zoveel lagers sneuvelen, je zou bijna lagers gebruiken met een grotere tolerantie zodat ze niet vastslaan als ze door wrijving warmer worden.
Achja, dat ook weer gefikst, nu die ventjes nog even aanpakken 🙂
17 januari 2012 om 23:08 #491771Woon je soms naast een dikke limburgse berg waar je iedere dag volgas bij af blaast ofzo:duivel want dit lager heb je goed gesloopt:@
Maar hopelijk zorg deze aanpassing er nu voor dat je gewoon 3000 of 4000km kan knallen zonder props
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.