- Dit onderwerp bevat 741 reacties, 90 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 maanden, 3 weken geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 december 2011 om 16:26 #491182
ritze :
ik weet nu waarom het rv blok zo erg trilde en geluid maakte:lager in de soep gedraait

meteen begonnen aan het aanpassen voor de 46 malossi
zoals je ziet moet er nog heel veel uit, dus daar kan ik even mee vooruit
Heb zelf erg goeie ervaringen met deze lagers in mijn eigen RV.
http://www.jmpbonderdelen.nl/lager-6202-tn9-vespa.html
Zitten er bij mij al 4 jaar in, maar nu zijn ze eindelijk af 😉
1 december 2011 om 17:07 #491179tjah ik heb net nieuwe gekocht…
maar die zien er wel veel belovend uit zo, ik denk dat het volgende setje ook die tn9 word 😛De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.1 december 2011 om 19:01 #491184Hoe zit het eigenlijk met de smering in je Malossi carters? Worden de lagers wel gesmeerd? Dit is namelijk in de nieuwe RV carters wel vaker een puntje van aandacht.
2 december 2011 om 07:20 #491195ja ik denk zelf ook dat er te weinig smering is,
je ziet gewoon aan het lager dat die flink verbrand is, kan ook zijn dat de lagers die krachten niet aan kunnen.
mja dat lijkt me sterk,De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.2 december 2011 om 10:02 #489485ik neem aan dat je een smeerkanaal ervoor gaat aanleggen?
2 december 2011 om 18:34 #491203nja, ik weet dat een std carter goed gevoed kan worden omdat ook een gaatje bij de krukas wang hebben zitten.
zo kan er makkelijk smering naar de lagers.dit is dus bij de rv niet, het kleine gaatje komt door tot aan het cilinder hemt en zal weinig smering krijgen.
nu nog geen idee om dit op te lossen..edit:
dat zogenaamde 220volt lampje werkt gewoon op 6 volt gelijk spanning, 2 stuks in serie en voilla: 12volt
de kleur is bijna het zelfde als een normale gloeilamp alleen een heel stuk feller.
dus nou moet ik er nog een halen en die in de koplamp stoppen.nog even bezig geweest aan het kleine carter deel:
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.5 december 2011 om 09:40 #491231zoo, ben klaar met het op maat maken van het carter voor de malo 46.5
poorten matchen bijna perfect:P
hemt van de cilinder ook wat aangepast omdat die flink in de weg zat:Pbeetje gare foto:

het vijl/dremel/schuur werk
Link naar Mijn collectie / Projecten.10 december 2011 om 15:27 #491302paar fotos van het 4 watt led lampje
Link naar Mijn collectie / Projecten.14 december 2011 om 14:46 #489484sjeezus, echt een struikel blok dit.
maar hij zit in elkaar en schuurt bijna overal waar het kan schuren.
het vliegwiel loopt nog een beetje aan en de krukas loopt een beetje aan, maar ik denk dat die dat wel eruit doet slijten.de eerste keer dat die in elkaar zat liep het ook best wel stroef maar naderhand liep het al wat beter.

die zuiger gaat ver naar onderen ….
Link naar Mijn collectie / Projecten.14 december 2011 om 20:15 #491372grrrr :boos
krijg em niet aan geduwd… zie dat miezerige decomp kanaaltje maar.
dus even met de boor erin 😛edit: het loopt:P decomp kanaal is van 3.5/4mm naar 5.5 mm geboord en het heeft best wel een verschil
zeer hevige gas reactie, maar denk wel dat de sproeier te klein is. (89)
ik heb nog ergens 96/100/104 liggen. misschien toch even een 94 sproeier scoren ergens.De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.14 december 2011 om 20:20 #491373Je moet wat meer spinazie eten, ik heb mijn RV met die cilinder ook altijd aangeduwd? :pest
Zal dus niet aan het deco kanaal liggen, eerder aan het feit dat elk bewegend onderdeel van je blok tegen een niet-bewegend onderdeel schuurt… Lang leve de nieuwe generatie RV’s.
14 december 2011 om 20:55 #491374ja en ik had het vliegwiel al een stuk af gevijld zodat die al niet meer raakte:P
mja het loopt nu redelijk soepel dus ik ga eens proberen te rijden ermee:PDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.15 december 2011 om 08:35 #491382testritje gemaakt:
pakt heel snel op in toeren en trekt dan matig door, moet zeggen dat het niet veel scheelt met de creco, alleen heeft deze naar mijn mening onderin wat meer (of lijkt zo)
tot nu snelheid: 47
sproeier : 89
toeren : n.v.t. (6700) @ de straat op en af
compressie : ik zie em nergens..dus sproeier gaat naar 96, lijk veel maar loopt echt hevig arm.
en het start eindelijk eens wat beter
Link naar Mijn collectie / Projecten.15 december 2011 om 13:59 #464610yeey, lamp ook weer bij gewerkt:P
zit nu 2* 4watt leds in

mooi geel licht
Link naar Mijn collectie / Projecten.15 december 2011 om 22:00 #491396Hey,
ziet er lache uit die koplamp 😛 Ik stuur morgen je sproeiertjes die je vergeten was op he 😉
gr,
Michael
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.